Eerste bevalling ingeleid, tweede spontaan. Verschil ontsluiting.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Annedore, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zijn er hier vrouwen die de eerste bevalling werden ingeleid en waarbij de ontsluiting niet vorderde en waarbij de tweede bevalling spontaan begon en wél met volledige ontsluiting?

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Niemand? ;)

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Soms duurt het wat langer voor je reactie krijgt..

Ik ben 4x bevallen. 2x ingeleid en 2x spontaan.
    Bij de inleidingen was het mogelijk direct mijn vliezen te breken. Vanaf dat moment vond ik weinig verschil te merken met de andere bevallingen.
    Ik had dus al wat ontsluiting. Als je nog geen ontsluiting hebt en ze gaan dan inleiden is het logisch dat het langer duurt dan wanneer er al voorwerk verricht is, en je bevalling spontaan begint. Bij een 2e kindje duurt de bevalling meestal ook minder lang, maar er zijn geen garanties.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ben ik niet gewend ;):D

Ik ben ingeleid toen bmm nog potdicht zat. Begonnen met gel en met 2 cm ontsluiting vliezen gebroken. Helaas na 15 uur weeën maar 4 cm ontsluiting en een ks.

Deze keer mag ik kiezen tussen geplande ks met 39 weken of tot 41 weken wachten of hij vanzelf komt en zo niet dan een ks met 41 weken.
    Inleiden zie ik niet zitten en de gyn ook niet. Vooral dus door de ervaringen van de vorige keer. Mijn lijf deed totaaaaal niet mee. Als het infuus uitging, dan deed mijn bm ook niks meer. Niet eens een harde buik of zo. Overigens ingeleid met 39+5.

Ik hoop zo dat mijn lijf heus wel weer hoe zelf te bevallen zonder kunstgrepen ;) ben een beetje op zoek naar goede hoop door positieve ervaringen van anderen :)

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Begrijpelijk!
    Helaas heb ik daar geen ervaring mee, hopelijk weet iemand anders dit, en anders kun je het misschien bij zwangerschap plaatsen (als dat mag), daar wordt veel meer gelezen ;)

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor jouw antwoord in ieder geval :)

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk zeker dat je een goede kans hebt op een gewone bevalling. Elke keer is anders, elk lijf is anders. Dat je lijf niet goed op het inleiden reageert, dat kan natuurlijk, maar een uit zichzelf begonnen bevalling is wel echt anders en is veel natuurlijker voor je lijf.

Persoonlijk weet ik goed hoeveel fijner en natuurlijker een vaginale bevalling is, dus ik zou echt in het uiterste geval kiezen voor een KS (in jouw geval idd met 41 weken), en voor die tijd hopen op een goede vaginale bevalling. Het kan zo anders zijn, en een natuurlijke bevalling is zoveel prettiger voor je lijf! Die kans zou ik zeker grijpen!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja, dat willen we ook graag :)
    Heb nog wel wat vragen, aangezien de vorige gyn mij 3,5 maand geleden een geplande sectio adviseerde en deze collega van haar dat dus niet adviseert. Volgende week weer gesprek en keuze maken, maar we neigen nu erg naar afwachten tot 41 weken en hopen dat ik voor die 41 weken een succesvolle vaginale baring heb mogen beleven :)

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Eerste bevalling volledig natuurlijk. Begon met weeën (zachtjes) rond 3u 's nachts en rond 17u mocht ik persen. Mijn zoontje was er na enkele keren persen al. Bij mijn dochtertje werd ik ingeleid omdat ik een scheur in mijn vliezen had en had maar 1cm ontsluiting zonder weeën. Omdat ik al meer dan 12u met een scheurtje liep moest ik ineleid worden met oxytocine. Om 14u aan het infuus en de ontsluiting vorderde maar niet. Ik had ook zelf geen weeën als het infuus uit werd gedaan. Mevrouw lag met de navelstreng rond de nek en hierdoor konze ook niet indalen. Na 6 uur zat ik op 6cm en kreeg de kleine ademnood. Dus hebben ze snel een epidurale gezet en werd ze met de pomp gehaald. Eerst kon mijn lichaam het dus wel en de 2de keer niet. Elke bevalling is volgens mij dus anders en ik zou ook afwachten tot 41 weken... Je weet maar nooit.

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste bevalling ingeleid weeenstorm en ging van 5cm binnen een kwartier naar volledige ontsluiting.

Tweede bevalling ingeleid weeenstorm en van 5 cm binnen 8 minuten naar volledige ontsluiting.

Derde bevalling spontaan en van 4 cm binnen een half uur naar volledige ontsluiting. Deze keer geen weeenstorm. Wat een verademing en verschil met een ingeleide bevalling.

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor de reacties. Ik hoor veel dat een spontane bevalling veel prettiger wordt ervaren dan een ingeleide bevalling.
    Nu is deze keer inleiden sowieso niet aan de orde, gelukkig.

We gaan het afwachten tot 41 weken. Indien nodig dan een geplande (natuurlijke) keizersnede.
    Spannend om nu te mogen afwachten of t vanzelf begint :) veel leuker gevoel dan al weten dat het met 39 weken een ks wordt.

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja hier! Eerste ingeleid omdat ik overtijd was. Met 41+5 zat potdicht en uiteindelijk normaal bevallen maar duurde wel heeeeeeeeeeeeeeeel lang, van donderdag tot zaterdag.

Tweede spontaan bevallen met precies 40 weken stortbevalling van een paar uurtjes

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zo! Dat is een heel verschil zeg! Stortbevalling zelfs :$

Deel Deze Pagina