niet ingedaald

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siem, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    hey !

ik ben nu al 39 weken zwanger en de baby is nog steeds niet ingedaald, ben al naar de gynacoloog geweest om te kijken wat de oorzaak hiervan misschien was, maar de placenta ligt er niet voor en hij had het te druk om naar me bekken te kijken :( ..
    nu weet ik wel dat de baby ook nog kan indalen tijdens de bevalling, maar als dat niet gebeurd krijg je dan automatisch een keizersnede ?

groetjes

2. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Nee, volgens mij niet, daalt gewoon in met opkomende weeen. Wel gek dat ze niet even de tijd hebben genomen om te kijken of je bekken wel breed genoeg is... Wat denk je zelf? :(:

Mijn kindjes dalen ook pas in tijdens de bevalling.
    De eerste was niet ingedaald en bij hem begon de bevalling met het breken van de vliezen.
    Het is dan wel belangrijk dat je direct gaat liggen i.v.m. eruit spoelen van de navelstreng. Als je vervolgens een wee krijgt en je kindje daalt dan in, dan zit de navelstreng bekneld! Snappie?
    Mijn zoon lag scheef voor de uitgang en toen moest ik wel naar het ziekenhuis voor een mogelijke keizersnee. In het ziekenhuis bleek op de echo dat mijn overvolle blaas 'm opzij duwde. Nadat mijn blaas leeg was gemaakt, lag ie er recht voor. Binnen een uur of 6 is hij toen geboren!

Bij de eerste twee vond ik het niet erg dat ze niet indaalden. Je kunt dan nog gewoon lopen en bukken op het einde en loopt niet zo in een ganzenpas.
    Dit kindje is erg groot (denk ik) en duwt enorm tegen mijn ribben. Ik wou dat ze ging zakken. :(

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tijdens de zwangerschap kunnen ze niet echt goed inschatten hoe je bekken is omdat het door de zwangerschap zowiezo wel een beetje anders is... het gaat dus blijken tijdens de bevalling. Als je gaat bevallen kan je kindje tijdens de weeën nogsteeds indalen als dat ook niet gebeurt uiteindelijk dan wordt het idd een ks. Een paar weken na de bevalling (4ofzo) kan er een bekkenfoto gemaakt worden en kan er evt. worden bekeken of het aan je bekken lag, dat kan weer consequenties hebben voor volgende bevallingen.

Kortom het is nog ff afwachten voor je.

Deel Deze Pagina