Niet ingedaald !!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisanne123, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik ben 36 weken zwanger en ons dochtertje is nog niet ingedaald !!
    Ik raak hier enorm gestrest van , want ik heb geen flauw idee hoe ik nou moet handelen als m'n vliezen breken .
    Ik loop bij de gyn afwisselend met de klinische vk , ik moet dus zelf naar het ziekenhuis en kan geen vk bellen als de bevalling begint .
    De antwoorden zijn vaag , elke klinische vk / gyn denkt er anders over zoals ze zeggen . Ik kan gewoon met eigen vervoer komen volgends de laatste klinische vk die ik had , maarja ik moet wel 3 trappen af zonder lift ? Ik vind het maar eng , het zal maar gebeuren dat de navelstreng uit zakt . Ik ben ook vaak alleen met m'n zoontje van 2 dus echt direct plat gaan liggen is niet altijd een optie .

Ze ligt wel met haar hoofdje naar beneden maar echt nog helemaal los .
    Is er kans dat ze nog indaald ? En hoe groot is die kans ?
    Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en hoe hebben jullie gehandeld ?
    Zoals de klinische vk al zei zijn de meningen over gaan liggen , niet gaan liggen , ambulance bellen , zelf komen gewoon verdeeld.
    Zei zij dat zodra je een wee krijgt die de navelstreng er toch wel uitduwt ookal ga je op je kop staan .
    Merk echt dat dit me heel veel bezig houd !

En heeft iemand ervaring met een bevalling van een niet ingedaald kindje ?

Alvast bedankt voor de reacties !!

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij een volgend kindje daalt de baby vaak pas in tijdens de bevalling zelf dus heel vreemd is het niet, wat je verder kunt doen... Geen idee, bij mij waren bij alle drie de vliezen gebroken en bij de tweede en derde pas ingedaald tijdens de bevalling, ik mocht gewoon lopen en naar de wc tot de ruggenprik kwam

3. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn jongste daalde pas echt in tijdens de bevalling.
    Je hoort het vaker dat dat bij een volgend kindje later gebeurd dat ze indalen.
    Ik mocht ook gewoon lopen alleen ik wou het niet want dat deed zeer haha.
    En wie weet daalt je kindje gewoon in een deze dagen.
    Je kindje hoeft nog niet geboren te worden dus zou mij er nu niet te druk om maken en als je dat wel doet,wat ook geen ramp is,dan zou ik gewoon de vk/gyn bellen met de vraag wat je kan doen als je vliezen zouden breken en de baby is nog niet ingedaald.

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Eerste ook niet ingedaald... Vliezen werden in zh gebroken en ze daalde in tijdens bevalling...

5. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    Geniet van het makkelijk lopen ;) mijn baby is al helemaal ingedaald en ik loop stug door en doe mijn best niet te waggelen ;)
    Net wat de rest zegt helemaal niet erg hoor als de baby nog niet ingedaald is, weeën drukken de baby zelf wel naar beneden richting de uitgang.
    Je moet doen waar je je goed bij voelt, sowieso geen zorgen maken wil je echt iemand spreken die je kalm houdt bel je 112 zij zullen je dan wel advies geven en zo rap zal het ook vast niet gaan als je voelt dat het echt begint te rommelen neem je vast voorzorgsmaatregelen (oppas regelen je mannetje thuis laten komen) en je staat onder goede curatele lees ik wel.. gewoon genieten voor je het weet is het al zo ver. Succes :)

6. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Mijn jongste is ook pas tijdens de bevalling ingedaald. De bevalling is begonnen met gebroken vliezen. Mij werd ook geadviseerd direct te gaan liggen, maar later op de dag mocht ik wel op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis gaan (beetje vreemd). Hij is wel geboren met de navelstreng om zijn nek. Ik weet niet of dat komt doordat ik ging lopen toen we naar het ziekenhuis moesten? Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.

7. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Mijn jongste daalde pas in tijdens de bevalling.

Dat was met 39 wk.

8. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste gebeurd het weinig dat de bevalling begint met breken van de vliezen. Meestal komen er eerst weeën.
    Mijn bevalling begon met het breken van m'n vliezen en kindje lag in stuit. Heb toen ziekenhuis gebeld en moest gelijk komen, maar heb eerst nog m'n spullen gepakt wn we waren er denk anderhalf uur later pas omdat man nog naar huis moest komen van werk.
    Ging zelf op een gegeven moment wel liggen; want het bleef maar stromen omdat kindje niet ingedaald was. Maar had niet speciale instructies omdat er misschien wat uit zou vallen.. Had ook nog geen weeën dus denk niet dat er wat uit zou kunnen vallen..
    Zou me dus niet te druk om maken. Als je bevalling idd begint met breken van jr vliezen gewoon het ziekenhuis bellen en vragen wat je moet doen..

9. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Maar 1 op de 10 bevallingen begint met gebroken vliezen. En hier is ons kindje ook afgelopen week pas ergens ingedaald. Dus er is ook nog wel een kans dat het indaalt.
    Als ik jouw was zou ik (mocht het kindje nog niet ingedaald liggen en je water breekt), op het moment zelf bellen naar het ziekenhuis en dam vragen wat ze vinden. Dan hou je je in ieder geval aan het protocol van degene die op dat moment aan het werk is.

10. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 3 maanden geleden Bevallen van de 3de die pas ong 15 min voor dat ze geboren was ging indalen, ik liep ook bij de gynaecoloog woon in belgie vandaar. En heb de laatste weken regelmatig gevraagd hoe en wat. Zei had telkens zoiets van komt in orde vooral niet zo druk maken, zodra de vliezen breken idd in de auto springen en komen en verder gewoon niet teveel zorgen maken. Uiteindelijk hebben ze tijdens de bevalling mn vliezen gebroken dus niks aan de hand.

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Mijn meneertje is pas de week voor de bevalling ingedaald. Je hebt nog even te gaan dus geen zorgen!

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier pas bevallen van de derde en alledrie zijn ze nooit ingedaald en hebben de hele zwangerschap dwars in de buik gelegen. Een dag voor de bevalling pas gedraaid naar hoofdligging. Eerste bevalling duurde bijna tien uur, tweede bevalling duurde twee uur en veertig minuten vanaf de eerste wee, en derde bevalling duurde ongeveer vier uurtjes.

Als je vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaald ga je rustig op de bank liggen of op bed, mocht je niet thuis zijn hoef je niet in het midden van de ah op de vloer te gaan liggen maar zorg je ervoor dat je zo snel mogelijk thuis komt. En bel je verloskundige of als je bij de gynaecoloog loopt de verloskamer van het ziekenhuis.

13. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier was met 35,5wk ook nog niet ingedaald, a.s. vrijdag weer controle dus nu op dit moment geen idee of ie ingedaald is.
    Ze zei tegen mij dat als mn vliezen breken ik wel moet gaan liggen en als ik ergens ben (supermarkt ofzo) ik wel gewoon rustig naar huis mag gaan en dan daar gaan liggen. Dan de vk bellen, die komt dan langs om te checken of er niks tussen zit, navelstreng of handje ofzo.
    Dit is mn eerste, dus heb er verder geen ervaring mee ofzo ;)

Deel Deze Pagina