Hoi meiden, Over een paar weken ga ik op mijn werk vertellen dat ik zwanger ben. Nu zitten er hier van die popie jopie mensen die dan gaan vragen: `zijn jullie lang bezig geweest/hoelang hebben jullie erover gedaan`. En laat dat nou net mensen zijn bij wie het de eerste keer raak was.. tenminste dat zeggen ze wij zijn een paar keer naar het ziekenhuis geweest en dat staat in de agenda op het werk wat eigenlijk iedereen kan zien wat voor antwoord geven jullie op zulke rare en persoonlijke vragen?? Liefs,
Nou eigenlijk ben ik daar simpel in... Ik stel gewoon een vraag terug. 'Maakt dat wat uit?' Maar waarom staat het openbaar in de agenda van je werk? Dat zijn persoonlijke zaken waar niemand iets mee te maken heeft behalve je leidinggevende. Tenzij je er altijd open over gepraat hebt op je werk.
Met collega's waar ik een goeie band mee heb heb ik er altijd open over gepraat en die waar ik bijna geen contact mee heb niet. Doe waar je je prettig bij voelt. Vind het wel raar dat jou afspraken in de agenda staan, daar heeft toch niemand niks mee te maken behalve jij en jou leidinggevende?? Geniet van je zwangerschap!
Ja iderdaad gewoon zeggen dat dat niks uit maakt. Lekker boeiend. Wacht maar tot je wat verder bent. Ben je misselijk? Voel je het kindje al? Wat denkt je gevoel wat het gaat worden? Kots! En dat die discussies over wel niet in het ziekenhuis bevallen of wel niet borstvoeding geven. Mensen weten alles zo goed Maaruh heeeeel fijne zwangerschap gewenst hoor hihi
Klopt dat is ook echt irritant... maar helaas is dit zo Je hebt er altijd van die engerds tussen zitten helaas. Ben ook maar 4 keer naar het ziekenhuis geweest om mijn cyclus te laten volgen ivm late eisprong en vroeg ongesteld.
Het is en blijft privé. Als jij er niet over wilt praten of antwoord wilt geven op vragen dan doe je dat niet En inderdaad wat Lala zegt...dat zullen niet de enige vragen zijn. Genieten van je zwangerschap en alleen antwoord geven op vragen als je er antwoord op wilt geven!
Oh jeej, helaas herken ik mij maar al te goed in de personen die je beschrijft. Ik heb last van een infectie gehad en al is het inmiddels een half jaar over, nog stellen ze er elke week een vraag over. Helaas kan je, of ik althans, op een gegeven moment niet veel meer dan het af katten want op een andere manier begrijpen ze het niet. En wat betreft de agenda; je bent niet verplicht medische details met je werkgever noch met je collega's te delen. Ik zou als ik jou was heel sarcastisch op hun vragen reageren. Dan merken ze hopelijk vanzelf wel dat het ze niets aan gaat.
ik zou het pas zeggen rond de 12 weken...tenminste als je een echo hebt gehad..met 7 weken is erg vroeg hoor vind ik persoonlijk..vooral als je van die nieuwschierige collega's hebt zou ik ook bij de hand reageren hoor..ik zou dus absosluut niet zeggen hoelang je bezig bent en al helemaal niet waarom je naar het ziekenhuis ging...mensen houden van zaken die hun niks en gaan en roddelen...gewoon eerlijk zijn! fijne zwangerschap
Nou, als iemand aan mij zou vragen hoe lang we er over hebben gedaan zou ik toch echt heel gauw diegene vertellen dat het zijn/haar zaak niet is.. Wat ontzettend kinderachtig, zeg.
Ha iemand vroeg dat ook eens aan mij. Ik zei toen: nouhou wat leuk dat je het vraagt! Toevallig op jouw bureau gebeurd! Dusseh mensen: gerrit (insert naam van vraagsteller) z'n bureau is echt ideaal, dus ga er allemaal voor! Dan realiseert gerrit zich dat het een rare vraag was en heb jij de lachers op je hand.
Maar ik neem aan dat ze in de agenda alleen kunnen zien dat je naar het ziekenhuis bent geweest? Of staat er ook bij dat je naar de gynacoloog was? Dat zou ik wel heel raar vinden. Ziekenhuisbezoeken kunnen natuurlijk van alles zijn. Als je op persoonlijke vragen geen antwoord wil geven, gewoon niet doen en zeggen dat dat iets is wat je voor jezelf houdt en dat het ze niets aangaat.
gewoon sarcastisch zeggen: kinderen koop je met een pakje boter tegenwoordig... Succes enne gefeliciteerd met de zwangerschap!
Die vervelende vragen/opmerkingen gaan er nog veel meer komen hoe verder je bent Wat ik ook zo vreemd vond/vind: heel veel mensen die tegen mn vriend zeggen "goed gedaan" en dan een schouderklopje erbij... afgelopen weekend nog dat iemand hoorde dat we een zoon krijgen... Echt.. heel apart. Alsof een dochter niet goed zou zijn.. en dan erbij ik draag ons kind al 8 maanden
Ik heb daar nooit echt een probleem van gemaakt... Mijn collega's weten in sommige gevallen nog meer van mij en privé zaken dan vriendinnen Hahah.. ben überhaupt een open boek.. Is denk ik ook afhankelijk van je eigen karakter ed. Ala je niet wil antwoorden kun je toch zeggen dat ze daar niks mee te naken hebben? Of, je maakt een grapje er van. Hoelang? Joh, onbevlekt ontvangen. Of, als jullie biet getrouwd zijn, je weet toch dat wij niet doen aan seks voor t huwelijk