Niet ingedaald

Discussie in 'De bevalling' gestart door sportmeisje, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Fijn dat je er niet vervelend op terugkijkt!
    Zo n scenario spookt ook wel door mijn achterhoofd.
    Hoop dat t niet nodig is, zou ik heel jammer vinden
     
  2. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Mijn vk en gyn vertelde dat het bij een 2e, 3e etc kindje vaak voorkomt dat hij pas indaalt tijdens de bevalling. Niets vreemds in ieder geval.. mijn tweede daalde ook in toen de weeen startte en binnen 2.5 bevallen zonder problemen.
     
    sportmeisje vindt dit leuk.
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Mijn 2e is pas ingedaald tijdens de weeën met 40+4.
    De 3e lag ook veel te hoog nog. Nu was dit een inleiding met 38+3.
    Enigste is dat ik eerst aan de opwekkers moest om hem te laten zakken. Vliezen werden pas 4/5 uur daarna gebroken.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Allevier mijn kinderen zijn pas na het breken van de vliezen ingedaald. En 3 van de 4 keer begon het met gebroken vliezen. Toen moest ik wel meteen gaan liggen maar alle keren niks aan de hand. Alleen bij de derde daalde hij pas in met persen ofzo, hij lag scheef maar omdat de navelstreng er niet voor zat mocht ik gewoon doen wat ik wilde.
     
  5. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hier ook niet volledig ingedaald, nummer 1 en 2 niet. Ben met nummer 2 van A tot Z in 4 uurtjes bevallen. Mevr is als sterrenkijker geboren, niks van gemerkt. In 4 min persen was ze er.
     
  6. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Hoi dames,

    Kleine update
    Gister controle bij vk en bleek dat meneer was gedraaid in dwarsligging. Direct doorgestuurd naar zh voor gesprek met gyneacoloog.
    Die heb ik niet gezien, maar wel een paar verloskundigen.
    Uiteondelijk zouden ze een draaipoging gaan doen. Ze konden niet direct mn vliezen breken want had ong 1 cm ontsluiting.
    Eenmaal boven bij verloskamers wildwn ze geen draaipoging doen omdat hij nog genoeg ruimte heeft en volgens hun makkelijk kon terugdraaien en ze geen plek hadden voor een inleiding.
    Wel wilde ze nogmaals kijken naar ontsluiting en die vk kwamop 2cm.
    Met het voelen zei ze dat ze tegen zn koppie aanzat. Weer echo gemaakt en hij bleek inderdaad netjes terug gedraaid. .

    Nu afgesproken om om 08.30 te melden in het zh, kijken of hij nog steeds goed ligt. Dan heb ik de keus om mn vliezen te laten breken en ingeleid te worden of afwachten en de natuur zn gang laten gaan.

    Ik ben bang dat als ik afwacht hij weer draait en zich minder makkelijk terug laat draaien.
    Oja eogen vk gaf ook nog aan tijdens de echo dat mijn vermoeden van groot kind wel klopt.

    Ik denk dat ik mn vliezen laat breken straks. Giga spannend! Dit scenario had ik even niet op gerekend en inleiden an sich zoveel wisselende verhalen.

    Ik ben nu.lichamelijk nog redelink goed maar vermoeiheid en pijntjes rug bekken zijn laatste dagen wel meer geworden en slapeloze nachten.
    Denk dat als ik doorloop ik lichamelijk veel vermoeider ben tegen de tijd dat het spontaan gebeurd. Stel dat hij dan weer niet goed ligt, ook nog kans op keizersnede als ze niet meer kunnen draaien.

    Al met al lang verhaal, sorry! :rolleyes:
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  7. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Succes dan vandaag... ik snap je keus heel goed, als die nu goed ligt zou ik er geloof ik ook voor gaan...
     
    sportmeisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina