Niet ingedaalde balletjes kind 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikke24, 26 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke24

ikke24 Actief lid

29 jan 2011
    197
    26
    28
    Vrouw
    Vanmorgen met mijn zoon van 2 bij de huisarts geweest omdat het me gisteren opeens opviel dat zak zakje wel heel leeg leek. Ik kon inderdaad geen balletjes voelen. Op het consultatiebureau is hier nooit iets over gezegd. De huisarts voelde 1 balletje wat hoger zitten en 1 helemaal niet zitten. Maar hij leek er niet echt van onder de indruk en zei dat ze dat op het consultatiebureau maar in de gaten moesten houden. Nou zit dit me toch niet helemaal lekker.. Klopt mijn gevoel of zal het inderdaad wel meevallen?

2. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik zou persoonlijk een doorverwijzing willen naar de kinderarts. Weet niet precies hoe het zit maar zijn balletjes moeten tijdig zijn ingedaald (weet niet precies bij welke leeftijd dit goed moet zijn) anders kunnen er op latere leeftijd problemen ontstaan (zoals vruchtbaarheid). Ik vind dit dus wel ernstig en zou een doorverwijzing willen.

3. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap wel dat het je niet helemaal lekker zit. Kun je misschien een afspraak maken met consultatiebureau arts? Dat je daar binnenkort terecht kunt ipv wachten op volgende consult.

4. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Maar ik denk dat ze er wel altijd gezeten hebben, anders had je het toch wel eerder van de verloskundige en cb gehoord?

5. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Laat je ajb doorverwijzen... Ik weet ook de leeftijd niet precies waarop het echt moet zijn ingedaald, maar mijn ex - man was er zo goed als onvruchtbaar door. En zijn moeder werd ook iedere keer maar gezegd dat het niet erg was. Die was er echt kapot van. Toevoeging, even gegoogled, moet op 6 mnd ingedaald zijn! Bij mijn ex had het lichaam antistoffen tegen zijn zaad gemaakt, omdat het niet in het lichaam hoort.

6. ikke24

ikke24 Actief lid

29 jan 2011
    197
    26
    28
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Ik heb vanmiddag gelijk terug gebeld naar de huisarts omdat ik inderdaad wel doorgestuurd wilde worden. Hij zei eerst maar een echo, dit is in ieder geval wat en de uroloog zal dit dan ook wel willen hebben dus dan hebben we die alvast ;) zien we daarna wel weer.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ze wachten idd even af. Bij mijn zoontje is 1 balletje pas na 2jr 'ingedaald'. Hij is met 4jr weer gecontroleerd en dat balletje zit nog hoog. Ze doen er nu niks aan maar als hij straks 11/12 is moet het balletje echt in zijn zak zitten. Zo niet dan word het een ingreep.

8. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Bij mijn zoontje van 7,5 maand voel je zijn balletjes wel alleen eentje hangt altijd onderin het zakje en de andere zit hoog, maar volgens de cb arts nog wel in het zakje. Ik zelf vind hem hoog zitten dus houdt het goed in de gaten, weet ook niet hoelang dat goed is en je dit moet afwachten. Hoop dat de echo voor jullie duidelijkheid biedt!

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Wat bijzonder, het cb hoort dit te checken. Ik zou ze zeker even bellen!

Mijn zoontje is met 8 maanden geopereerd door een uroloog uit het sophia kinderzhuis. Ik moet mijn zoontje voorlichten omdat hij een verhoogd risico heeft op zaadbalkanker en onvruchtbaarheid.

Erasmus MC Urologie: Niet ingedaalde bal

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Is je kindje wel fit? Ik bedoel, als mn zoontje niet fit is blijft er onder weinig over zegmaar.
    Maar als je t niet vertrouwd laten doorverwijzen hoor, kan in detoekomst best wat problemen geven wat betreft de vruchtbaarheid.

Deel Deze Pagina