doodsbang voor tweede

Discussion in 'Zwanger worden' started by chicca, Mar 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    Hoi allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 2 en we willen binnekort voor een tweede gaan.
    Alleen 1,5mnd na de geboorte van mijn zoontje is t anti fosfolipiden syndroom
    Bij mij geconstateerd. Ik zit nu voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners en zal als ik zwanger ben over moeten stappen op spuiten.
    Plus dat er nog een aantal nare bijverschijnselen zijn.

We willen heel graag een tweede, maar ik ben ook erg bang.
    Vorige week heb ik de mirena laten verwijderen omdat ik daar last van had.
    En zijn doorverwezen naar de gynacoloog. Maar dat ging ook allemaal niet zo makkelijk, om daar een afspraak te maken. Dus dat is nu weer even afwachten wanneer we daar terrecht kunnen.

Zijn er nog meer meiden die over 2 maanden voor een tweede willen gaan en bij wie t ook allemaal niet zo makkelijk gaat?

Liefs chicca

2. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb weliswaar niet hetzelfde maar heb ook een aandoening waarvoor ik medicijnen slik (hart) en daarmee tijdens een zwangerschap ook niet mag stoppen. Ik heb kort geleden wel groen licht gehad van mijn cardioloog en zou wel goed begeleid worden wanneer ik weer zwanger raak, maar toch slaat soms de twijfel toe. Je weet immers nooit hoe het loopt en feit blijft dat het een risico zwangerschap is.
    Toch gaan we er wel voor want de wens is sterker. Maar ik moet zeggen dat ik bij de eerste overal veel meer blanco in ging, weet niet goed hoe anders uit te leggen. Nu ben ik me veel meer bewust van wat fout kan gaan en noem maar op.
    Maar goed, eerst maar eens zwanger raken ;)

3. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    Hoi mamajess
    Ik snap wat je bedoeld, wij waren bij de eerste ook zo van we stoppen met de pil en zien t wel. Nu hebben we het er al maanden over voordat we überhaupt stoppen met anticonceptie. Alles wordt vantevoren besproken met verschillende artsen. En dan weer wachten op een afspraak bij de gynaecoloog.
    Maar goed wat je zegt de wens voor een tweede wint toch.

Ik moet ook zeggen dat ik ook een beetje bang ben voor de reacties van andere.
    Omdat mijn eerste zwangerschap ook niet echt vlekkenloos is verlopen.

Ik hoop dat we snel reactie van de gynaecoloog krijgen.

Jullie zijn wel al begonnen he?

4. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    @chicca, ten eerste moet je echt schijt aan hebben wat andere zeggen! ik vind het ontzettend dapper dat je voor een 2e kindje wil gaan en dat je er bang voor bent is logisch volgens mij. Het is inderdaad goed om goede begeleiding te krijgen zodat alles een beetje in goede banen te leiden en zo min mogelijk problemen krijgt. Want het is natuurlijk wel de bedoeling dat jij er ook redelijk vlekkeloos uitkomt.
    Ik kan je geen tips geven maar vind het super van je, en wat de rest zegt who cares!!!!
    je moet doen wat jij wil en wat jij voelt!!!
    Oja en ik heb geen medisch verleden of wat dan ook en zelf ik vind het ook doodeng!!

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hoi meid,

Hier een te vroeg geboren meisje gekregen (6 weken). Toen we voor de tweede gingen, was dat natuurlijk iets wat door ons hoofd bleef spoken. Wat als dat weer gebeurt?

Iets wat we totaal niet hadden verwacht gebeurde ons: we kregen dit keer een miskraam en daarna nog een keer:(.

Op dit moment worden de chromosoomonderzoeken gedaan en ook gaan we op de andere dingen bloed laten prikken, waaronder ook op antifosfilipidensyndroom.

Hoe zijn ze er bij jullie achter gekomen? Had je infarctjes in je placenta? Dat had ik helemaal niet overigens.

Liefs,
    Banjabes

6. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

Jan 13, 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Chicca: wanneer mag je naar de gyneacoloog toe?
    Nadat ik groen licht had gekregen van de cardioloog ben ik gestopt met de pil, afgelopen maand maar ja, mijn cyclus is vrij onregelmatig dus eerst maar mijn eerste echte menstruatie afwachten en dan zien wat er gebeurd. Heb ook geen haast ofzo, althans dat zeg ik nu haha.

7. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    @rensje bedankt!

@banjabes, ik heb toen mijn zoontje 5 weken was een herseninfarct gekregen, uit de mriscan die volgde bleek dat dit niet de eerste was. En na helemaal binnenstebuiten gekeerd te zijn, werd erin me bloed lupus anticolagulant gevonden en in combi met de trombose werd dat als ik t goed begrepen heb anti fosfolipidensyndroom, mijn bloed is 5 maanden later weer gecheckt en helaas werd t nog steeds aangetroven. Mijn zoontje kondigde zich met 36,5 weken aan en is met precies 37 weken geboren. Toen was er nog niet bekend dat ik t anti fosfolipidensyndroom heb.

@mamajess we wachten op een brief van t ziekenhuis.
    Maar we willen eind mei starten, hebben wel al van een aantal artsen groen licht. Maar wil niet voor onze vakantie starten vanwege medicatie wissel enzo.

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    @ Chicca, ik heb niet de ervaring die jij hebt met je ziekte, maar ik heb wel de ervaring dat ik een tijd lang heb gedacht: nee, geen tweede... was erg bang, dat kwam omdat ik direct na de bevalling een depressie heb gekregen, en heb er hard voor moeten knokken om daar weer uit te komen.... Veel erover praten, info zoeken en ook bespreken met psycholoog/gynaecoloog wat de mogelijkheden zijn voor betere begeleiding en i de gaten houden hebben uiteindelijk voldoende vertrouwen gegeven om ervoor te durven gaan. Zag ook op tegen weer hormoonbehandelingen, gelukkig nu in de derde ronde raak.

Ik raad je aan om gewoon heel goed na te vragen wat de opties en risico's zijn, en als je groen licht krijgt van de artsen en jullie willen graag een tweede, er voor gaan.... Artsen zullen het afraden als het niet verantwoord is denk ik?

Succes!

9. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    @sas dat gevoel ken ik. Ik heb tijdens mijn zwangerschap een depressie gehad, en ook dat speelt bij mij nu heel erg mee. Er is ook nog verhoogde kans op een depressie naast de rest.
    Ik zie in je banner dat je zwanger bent. Gefeliciteerd!

Share This Page