Migraine en zwanger willen worden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door miranda11121974, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda11121974

    10 aug 2007
    41
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi,

    Ik heb zelf last van migraine aanvallen zodra ik ongi moet worden, dat heeft bij mij puur en alleen met mijn hormonen te maken. Normaal gesproken gebruik ik maxalt smelttabletten, maar die mag je niet gebruiken als je zwanger wilt worden of bent.

    Zijn er meer mensen hier, met dat probleem, en wat doen jullie nu aan de migraine?

    Ook heb ik wel eens gehoord dat migraine kompleet kan verdwijnen zodra je zwanger bent, en soms komt het dan ook nooit meer terug.
    (Ik hoop zo dat dat bij mij waar mag zijn).

    Heeft iemand hier soms ervaring mee?

    Groetjes van miranda.
     
  2. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hoi miranda..

    Ik heb er geen ervaring mee want ik heb er geen last van maar misschien moet je het even met je huisarts bespreken en kan hij iets anders (misschien homeopatisch) voorschrijven als je zwanger ben/wilt worden i.p.v de maxalt..
    succes in ieder geval gr linda
     
  3. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Mijn schoonzusje heeft nu acupunctuur voor haar migraine (of eigenlijk er tégen ;)). Werkt enorm goed bij haar; ze had eerst elke week wel een aanval, nu al drie maanden helemaal niet!
     
  4. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb ook altijd als ik ongesteld moet worden last van migraine...

    Ik ben 4 maanden zwanger geweest en geen last gehad van migrainne!
    Wat betreft die medicatie weet ik het niet!
     
  5. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik ben ontzettend zware migraine patient, al jaren. Doffe ellende en ik kan niet zonder mijn zomig (migraine middel). Maar ik wil zwanger worden. Zag mega op tegen stoppen met de pil omdat al mijn zussen en mijn moeder een verergering van de migraine hadden. Dus ik naar de dokter en zij verwees mij door naar de apotheker ook voor mijn andere medicatie. Nou gaf hij mij paracetamol met CODEINE (dus GEEN cafeine wat je zonder recept kan krijgen) en ik had er niet veel hoop in dat het zou werken.Maar dit mag je tijdens de zwangerschap wel gebruiken. Dus ik 3 maanden geleden gestopt met de pil. En wat blijkt: ik heb dus veel minder in plaats van meer hoofdpijn! En ik krijg mijn hoofdpijn nu weg zonder de zomig, maar met de paracetamol met codeine! Ik slik dan max. 3 para met codeine en 3 gewone paracetamols. Dit is het maximum wat je in mag nemen.En gelukkig werkt het! Ook gebruik ik ovulatie testen en mag ik voor mijn eisprong wel mijn zomig enz. in nemen maar na mijn eisprong niet meer omdat ik dan zwanger kan zijn.Voor mij is het een mega opluchting dat mijn migraine niet is verergerd! Mijn zus had tijdens de zwangerschap ook geen migraine meer.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel sterkte, bar
     
  6. miranda11121974

    10 aug 2007
    41
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi bedankt alvast voor de reacties,

    En bar, ik moest 5 jaar geleden helemaal stoppen met de pil vanwege de mirgaine. Op aanraden van de huisarts. Daar zitten namelijk stoffen (hormonen) in die migraine verergen. Was toen ik de pil slikte ook een zeer ernstige migraine patient. Sinds dien hou ik precies een schema bij, wanneer ik last heb van migaine en wanneer ik ongesteld was, ook vul ik daar precies in wanneer ik ovuleer. Ik ben toen ik stopte met de pil zeer regelmatig geworden, en wist dus precies dat ik tussen dag 11 en dag 17 veilig moest vrijen(met condoom) om niet zwanger te worden.
    Een paar jaar terug heb ik nog een keertje geprobeert de pil te gaan slikken ( ik lag in scheiding toen), en wat denk je, direct weer zeer veel last van zware migraine aanvallen. En met zware bedoel ik van 5 a 6 dagen mijn bed niet uit kunnen. Dus na 3 maanden proberen, heb ik de pil voorgoed afgezworen. Dan maar een schema bij houden.
    En kleine migraine aanvallen van 1 dag net voor mijn ongi dagen.

    Groetjes van miranda.
     
  7. heidi77

    heidi77 Bekend lid

    12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    ik heb tijdens mijn zwangerschappen nooit migraine gehad en daar buiten wel bij mij zit het ook vast op hormonen en ik heb al sinds mijn derde en mijn oudste dochter heeft het ook...gr heidi
     
  8. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ja het zit bij mij ook in de familie, maar mijn zussen en moeder hebben ergere migraine als ze niet aan de pil zijn. Dus ik durfde niet te stoppen. Als mijn zussen dat hebben, zou ik het ook wel hebben. Maar niet dus! Als ik dit eerder had geweten! Ik heb zelfs bij een hoofdpijn kliniek gelopen. En ik schrijf al jaren in mijn agenda wanneer ik hoofdpijn heb om enigszins kijk te hebben op de hoeveelheid hoofdpijn. Er zijn tijden geweest dat ik dacht dat ik nooit meer hoofdpijn vrij zou zijn. Ik denk dat ik nu echt niet meer aan de pil begin! Tja zou ook niet handig zijn als je een baby wilt...haha, maar ik bedoel daarna..
    bar
     
  9. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Sinds mijn babytijd heb ik al last van migraine en ik ben er nooit overheen gegroeid. Tijdens mijn 2 zwangerschappen heb ik in totaal 1 keer last van migraine gehad (een paar weken terug). Na de eerste zwangerschap had ik het minder vaak dan ervoor.
     
  10. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    wat raar, ik gebruik ook maxalt smelttabletten maar mijn huisarts heeft niks gezegd over het gebruik hiervan met zwanger willen worden,
     
  11. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb precies het zelfde als jou altijd tijdens mijn ongilast van migraine. Mijn nicht had precies hetzelfe en tijdens haar zwangerschap had ze helemaal geen aanvallen meer. Mischien omdat ze toen ook geen ongi had
     
  12. miranda11121974

    10 aug 2007
    41
    0
    0
    Hoogerheide
    hoi Dame,

    Kijk hier staat toch echt iets over maxalt en zwangerschap.
    Je kunt dit zelf ook na lezen op www.apotheek.nl en dan zoeken naar maxalt.

    Zwangerschap en maxalt smelttabletten:

    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent, of dit binnenkort wil worden. Het is niet bekend of dit middel veilig is voor het kind. In theorie kunnen antimigrainemiddelen van het triptan-type de bloedvaten in de placenta vernauwen en daardoor een zuurstoftekort bij het kind veroorzaken. Meld het in ieder geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent, of dit binnenkort wil worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel.

    Borstvoeding
    Wilt u borstvoeding geven overleg dan met uw arts of apotheker. Dit middel komt in kleine hoeveelheden in de moedermelk terecht. Om zeker te zijn dat de baby hier geen last van ondervindt, kunt u het best na het gebruik van rizatriptan 24 uur geen borstvoeding geven. Kolf gedurende deze periode de moedermelk af en gooi deze weg. Geef de baby in de tussentijd flesvoeding

    Ik hoop dat jij hier ook wat aan hebt.
    Maar ik gebruik voorlopig zeker geen Maxalt.

    Groetjes Miranda.
     
  13. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik ga hierover contact opnemen met me huisarts want ze had het me wel moeten vertellen
    bedankt

    groetjes
     
  14. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    De Zomig die ik gebruik valt ook onder de triptanen, mag echt niet!
    bar
     
  15. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi meiden,

    Ik ben ook al zolang ik me kan herinneren migraine patient. Heb alles geprobeerd en had nu als laatste fromirex (triptan). Moest er van de gyn meteen mee stoppen!
    Heb vroeger ook zomig en maxalt gebruikt, maar merkte op een gegeven moment dat het alleen maar erger werd. Heftiger na gebruik en steeds frequenter.
    Nu ik met alles gestopt ben, merk ik dat het eigenlijk wel veel beter gaat!
    Zorg dat ik heel veel drink als ik migraine voel komen opzetten en gebruik verkoelende strips voor mijn voorhoog (BeCool Migraine) en dat helpt ook. (Wel als ik thuis ben, niet op mijn werk natuurlijk hahahaha).. Heb er ook echt last van als ik ongi wordt, dus zeker hormoongevoelig!
    Ben 2 keer zwanger geweest en heb toen helemaal geen migraine gehad, zelfs geen gewone hoofdpijn.

    Veel succes allemaal (met de migraine en met de pogingen om zwanger te worden)!
     
  16. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Oeps, ik bedoelde dus voorhoofd.. :oops: :oops:
     

Deel Deze Pagina