hallo, weer even een egoistisch berichtje ik lees wel vaak mee maar weet nooit zo goed hoe ik moet reageren. ben vandaag naar de internist geweest ivm met bloeddruk en diabetisch, ik moet stoppen met de medicijnen als ik zwanger wil worden. dus heb voor de mijn hoge bloeddruk nu aldomet, en een thuisprikset mee voor mn suiker. nu 5 dagen curven en kijken hoe mn lichaam reageerd zonder medicijnen.... pff allemaal spannend. ik vind het eng, maar de kans is groot dat ik toch insuline moet spuiten, merk wel dat de regels rondom suiker nu een stuk strenger zijn dan 2 jaar terug. hebben meer mensen die ervaren? als het een beetje gunstig uitpakt mogen we nsel beginnen met proberen zwanger te worden. ik ben aan het duimen duimen. liefs mij
Ik ben diabeet en gebruik insuline. Mijn dochter was ook een echte suiker baby! (4810 ) Geboren met een keizersnede...... Het is idd streng.... Maar wel beter voor je kindje
ohh spannend he! ik heb oook diabetes, ging van de pillen over op de insuline. ik begin in januarie vorig jaar bij de internist en mocht in juli over op de insuline, en pas in november groen licht gehad om echt te starten. maar goed mijn suiker zat met de glycazide die ik had nog rond de 8 dat moest dus eerst naar benee daarna dus pas over op de insuline en dat heeft dus ook 4.5 mnd geduurd. hou er rekening mee dat het nog wel even kan duren eer je groen licht krijgt.. suc6 ermee!
haai bedankt voor jullie reactie ik moet waarschijnlijk ook wel insuline prikken,maar de dokter zei dat we waarschijnlijk volgende maand al mochten proberen. vind het allemaal snel. dit is de de eerste dag zonder de pillen, prikte net 6,2 nuchter dus niet helemaal goed........ hoe hebben jullie het insuline prikken ervaren of ervaar je? hele stomme vraag maar mag je ook wel eens een snoepje, koekje of chippie. liefsmij
ik heb al een dochtertje van 2,5 maar dat was geen suikerbaby terwijl ik mn vorige zwangerschap zwangerschapssuiker gekregen heb. mijn meisje woog 2815 bij de geboorte. en ik doe ook alles met liefde voor een nieuwe uk, maar moet alles nog een plaatsje geven en me zelf nit alleen maar de schuld geven.
Hey justme Ik heb gezien dor middel van dagcurves prikken dat de pillen bij mij pas na 4 weken uit me lijf waren! Mag ik vragen welke meds je slikt?
ik slikte metformine 500mg 1 tablet per dag. en slikte voor mn bloeddruk hydrochloortiazide en lisonopril/ dit is mn eerste dag. nuchter 6,2 na ontbijt 8 voor eten 5,2 na eten 7,2 voor avond eten 4,8 na het eten 9,7 teveel gegeten... . als ik mag vragen hoevaak gebruik jij insuline en hoe vind jij dat je moet spuiten, doet het zeer? voel je je er naar onder? groetjes
Ook hier een diabetes patient en spuit insuline! Heb 2 dochtertjes en die wogen beide bij de geboorte 2970 gram.... Het spuiten is niet pijnlijk ( ik doe dit al jaren) mocht je tegen het spuiten opzien, dan kan je ook gaan voor een insuline pomp......Met het gebruik van insuline zal je je veel beterder voelen, omdat je waarden constanter zijn en neem je een koekje o.i.d. Dan kan je dat " weg spuiten" Ik gebruik voor elke maaltijd een kort werkende insuline en voor de nacht een lang werkende insuline. Soms moet ik tussendoor bijspuiten, omdat ik te veel koolhydraten heb gegeten. Waarom geef je jezelf de schuld?
bedankt voor je reactie, vind het fijn om te lezen dat het niet pijn doet. ik geef mezelf de schuld omdat ik overgewicht heb, (ernstig) en ben er wel mee bezig maar gaat toch niet zo snel als ik wil er af. en dat ik me al die jaren zo heb laten gaan. ik weet dat ik er opzich niks aan kan doen en dat ik trots mag zijn dat ik nu alles aanpak. maar je mag dus wel gewoon een koekie?
ik ben erg nieuwsgierig, hoe het jullie is bevallen in de zwangerschap. heb je veel last van wisselingen van de suikerspiegel gehad inde zwangerschap
Ik spuit 4 xper dag. 3 x voor de maaltijd en 1 x langdurende insuline. Ik vond het de eerste paar x wel eng om te doen, maar dat went!! Af en toe prik ikbeetje verkeerd en is het gevoelig, geen pijn! Zoals medusahet had over zn pompje, heeftmijn internist niks gezegd...( maar weet dat het wel zou kunnen). Ik heb ook overgewicht en eetvaak nog wel lekkere dingen, koekje snoepje enz. En dan spuit ik dus extra insuline.... Zoals ik eerder al zei, bij my heeft het 4 weken geduurd eer dat de metformine uit mn lijf was, dus hou daar rekening mee.. Ik baalde er enorm van , ook omdat ikniet wist dat dat zou gebeuren. Pb me maar als je meer wil weten over die waardes enz.
Ik ben momenteel bijna 20 weken zwanger en heb diabetes type 1 en ook een insulinepompje en daarnaast een glucosesensor voor tijdens de zwangerschap. ik houd mijn suikers zo stabiel mogelijk, maar heb regelmatig een uitschieter. Al zegt mijn diabetesverpleegkundige dat mijn waardes beter zijn dan veel anderen in dezelfde situatie. Dus daar houd ik dan maar aan vast Ik denk dat je de vragen die je hebt het beste aan de internist of diabetesverpleegkundige kunt stellen, want ik lees in dit topic al reacties van mensen met type 1, type 2 en zwangerschapsdiabetes en dat is niet allemaal hetzelfde qua regeltjes met betrekking tot zwanger worden. Zo wordt een insulinepomp alleen voor type 1 vergoed omdat je hem meteen voor 4 jaar krijgt voordat je weer over kan stappen op een andere. Ik ga er vanuit dat je best af en toe een koekje mag. Ik mag gewoon eten wat ik wil, maar moet daarbij de hoeveelheid insuline er op afstemmen. Ik weet niet precies hoe dat bij type 2 en zwangerschap werkt, gaat denk ik in overleg en in combinatie met een dieet. Succes in ieder geval