niet ingedaalde zaadbal

Discussion in 'Zwanger worden' started by Naima, Jun 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Mijn man is er vroeger ook aan geopereerd, omdat 1 balletje niet ingedaald was..
    Zou het dan kunnen dat hij verminderd vruchtbaar is?

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Jullie zitten in ronde 12 zie ik, Jorietje. Misschien toch tijd voor een bezoekje aan de huisarts, ook met het verhaal van de niet-indedaalde bal? Het hoeft niet negatief te zijn, maar het kan wel.

3. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik heb wisselende cycluslengtes dus ik weet nooit waar ik rekening mee moet houden. Ook is het aantal dagen na de eisprong steeds wisselend.
    Maar ik ben blij dat het nu al een aantal keren rond de 30dagen zit. Dat is wel prettig.

En hoe gaaat het met jou? Kan je de zenuwen nog een beetje beheersen?

4. Naima

Naima Lid

Oct 10, 2006
    59
    0
    0
    @kikkie: dat is goed nieuws dat ze gewoon verwachten dat die andere bal het 'wel gaat doen'. Bedankt voor je reactie, ben wel blij om van andersmans ervaringen te horen dat het misschien allemaal wel meevalt.

@prima: lastig dat ook het aantal dagen na de eisprong steeds wisselt, dat houdt het wel vreselijk spannend elke maand zeg :(.
    Voor mij nog 1 weekje wachten, zolang ik moet werken valt het wel mee, maar als ik vrij ben kan ik echt aan niets anders denken, zelfs mijn vriend is er toch ook wel erg mee bezig. Ik droomde vannacht zelfs van de uitslag, dat ging heel raar: zag ik langs een buisje een metertje oplopen tot hoeveel miljoen zaadcellen erin zouden zitten, haha. Maar het waren er geloof ik rond de 10 miljoen dus dat biest perspectief :D

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb wel eens gehoord dat het niet uit zou maken voor de vruchtbaarheid,
    maar ja je weet maar nooit he..
    Ik wil het deze zomer nog afwachten, als ik na deze zomer nog niet zwanger ben
    dan ga ik de arts maar ns vereren met een bezoekje...

6. Naima

Naima Lid

Oct 10, 2006
    59
    0
    0
    Nou ladies, vandaag zijn we weer naar de gyn geweest. Vandaag kregen we dus de uitslagen: Bij mij was prolactine nog een keer bepaald, want dat was te hoog. Nu was het gelukkig goed. Blijft bij mij dus de PCO over.

Het gaat alleen nog niet behandeld worden want ook dit keer was de uitslag van het zaadonderzoek niet goed. Er zaten nauwelijks zaadcellen in.
    Vriend mag nu bloedprikken, op hormonen en zelfs chromosomenonerzoek en moet bekeken worden worden door de uroloog.

Het hoeft niet perse te liggen aan de niet ingedaalde zaadbal. De gyn deed lichamelijk onderzoek en vond niets bjzonders, behalve de ene niet ingedaalde bal dan.

Zelf natuurlijk flink gegoogled en wat zie ik: als je koorts (hij had een paar dagen hele hoge koorts) hebt gehad kan het wel 3 maanden duren voor je productie weer op peil is! Op het formulier van het zaadonderzoek stond een week of 3 :( Nou, ik hoop echt dat het die koorts is, want anders is het straks einde verhaal voor ik uberhaupt aan de CLomid ben geweest.
    Maar al met al zijn we wel positief: als het die koorts blijkt te zijn of een andere simpele reden is alles in ieder geval meteen maar goed onderzocht :p

Share This Page