Ik twijfel over mijn ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Floddertje, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop dat iemand die dit leest mij kan helpen. Ik ben deze ronde begonnen met ovulatietesten. Direct slaat de twijfel toe:

    Test 1, dag 10 van de cyclus: een duidelijke streep, niet zo donker als de controle streep, maar toch een duidelijke streep. (getest om 19.00h)
    Test 2, dag 11 van de cyclus: een streep die van de test afknalde. Veel duidelijker en donkerder dan de controle streep. (getest om 22.30h, kon niet eerder plassen)
    Test 3, dag 12 van de cyclus: bijna geen streep te zien! Héél in de verte een héél vaag streepje. (getest om 21.30h)

    Mijn vraag: heb ik dus zo rond dag 11 m'n eisprong gehad? Ik kan het bijna niet geloven. Is dat niet heel erg vroeg? M'n cylcus is altijd 28 of 29 dagen, dus ik had m'n ei nog niet op dag 11 verwacht.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik dacht 't allemaal prima te begrijpen met die testen, maar nu slaat de twijfel toe. :rolleyes:

    (Overigens hebben we wel geklust hoor! Op dag 10 en 11! :p )
     
  2. Stefys

    Stefys Actief lid

    20 jun 2007
    138
    0
    0
    Een ovulatie test, test je piek van je ovulatie. Een test is pas positief als die net zo donkder en duidelijk is als de controle streep.
    Op dag 11 lijkt me dit erg duidelijk..
    Denk dat je ei idd op dag 11 is geweest.
    Het is wel belangerijk dat de tijden waarop je test steeds rond dezelfde tijd doet..

    Hoop dat je geluk hebt deze maand!
     
  3. Anouk07

    Anouk07 Lid

    30 jul 2007
    40
    0
    0
    Hai das erg vroeg maar hopen dat het gewoon klopt en dat je goed "geklust"hebt...ik heb ook zo mijn twijfels over die testen. Ik ben pas begonnen twee dagen voor mijn berekende ov dag maar er kwam niets uit, negatief iedere keer. Mocht het dus niet raak zijn deze maand begin ik volgnde maand ook vroeg en dan elke dag met die staafjes! Hoor alleen weleens van deze en gene dat ze niet echt betrouwbaar zouden zijn?
     
  4. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi! Bedankt voor je antwoord!
    Ik weet dat het belangrijk is om steeds rond dezelfde tijd te testen. Daarom heb ik mijn eerste test ook om 19h gedaan, ik dacht "na het eten moet ik altijd wel even plassen". Maar pas nu, wanneer je op een vaste tijd moet plassen realiseer ik me hoe lastig dat is! De tweede dag dat ik moest testen kwam er echt geen druppel uit om 19h. Het was pas veel later dat ik naar de wc hoefde. En hetzelfde gisteren...

    Het liefste zou ik de testen met ochtendurine doen, maar ik hoorde dat dan dan weer niet goed zou zijn.
     
  5. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dat wilde ik ook maar dat was niet goed omdat je altijd wat LH schijnt te hebben.... had ook gelezen dat het slim is om niet je ei te missen eentje s'morgens a 10.00 uur en een tje sávonds te doen... Deze maand heb ik dat geprobeerd en toch met ochtend urine gedaan.. :rolleyes: (eigenwijs..)

    Als je normaal altijd een beetje LH heb heb ik heeeeeeeeeeel weinig want ik heb in het begin s'morgens en s'avonds nix te zie niet eens een vaag streepje, maakte me weer ongerust...past op de dat van de sprong mete ik wat en meteen vet positief! de dag erna maar een beetje met ochtend urine...dit bevestigd wel weer dat iedereen verschillend is ;)
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je kunt prima je eisprong hebben op dag 11 of dag 12 als je een cyclus van 28 dagen hebt. Dat houdt dan ook in dat je luteale fase (2e deel van je cyclus) misschien wat lang is, rond de 16 dagen. Daar zijn die testsjes ook voor, omdat vrouwen van elkaar verschillen met hun cyclus.
    Maar pin je niet alleen op die testsjes vast....
     
  7. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt Aquilegia, we blijven natuurlijk ook gewoon doorklussen. Ik ben ook deze maand begonnen met ovu-testen omdat ik graag wilde weten wat er in mijn lichaam gebeurd. Ik vind het allemaal toch wel een wonderlijke toestand...
     
  8. charlie01

    charlie01 Bekend lid

    22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    volgens mij is het zo dat als je ovu test positief is (op dag 11) dat je dan binnen 20 tot 48 uur je ovulatie hebt. het kan dus heel goed dat je pas op dag 12 of 13 je ovulatie hebt en dat je luteale fase dan 15 of 16 dagen is.

    ik hoop dat je er wat aan hebt.

    groetjes charlie
     
  9. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Maar waarom was er gisteren, op dag 12 dan geen streep te zien?

    En oh jee... we hebben gisteren niet geklust...
     
  10. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Inderdaad is je eisprong (bij de gemiddelde persoon natuurlijk!) binnen 24 tot 48 uur te verwachten na de duidelijke streep.
     
  11. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    omdat op dag 12 je LH weer gezakt is. Dat betekent dan dat er vanaf dag 11 een eisprong komt. Binnen 48 uur.
     
  12. charlie01

    charlie01 Bekend lid

    22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    die piek is dan al geweest en dat maakt verder niet meer uit. je ei komt dan vanzelf. het is niet zo dat je dan nog posi hoeft te testen met de ovu test. als je zeker wilt weten wanneer eisprong precies heeft plaatsgevonden dan kan je de volgende cyclus gaan temperaturen in combinatie met de ovu test. na de eisprong gaat nl de temp ongeveer halve graad omhoog.
     
  13. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Oké, temperaturen daar wil ik nog even niet aan. Het lijkt mij ook een heel gedoe om dat allemaal bij te houden.

    Maar het is dus niet erg dat we gisteren niet geklust hebben? (zaterdag en zondag wel)
     
  14. Anouk07

    Anouk07 Lid

    30 jul 2007
    40
    0
    0
    Hahah jij bent al net als ik Floddertje, ik wil ook nog niet aan temperaturen, niks voor mij, ik ben niet zo precies. Ik dacht ook dat t erg was dat ik niet later geklust had, maar dat valt mee want het zaad blijft best even in leven..welke tijd kun je dan het beste testen voor je ovulatietesten?
     
  15. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je op dag 10 en 11 geklust hebt, heb je echt een goede kans. Volgens mij is je ei op dag 11 of dag 12 geweest gezien de positieve ovu-test op dag 11. Dag 13 lijkt mij onwaarschijnlijk.
    Ik temp ook en ik heb 2 cycli gehad met een positieve ovulatietest. De volgende dag was mijn temp omhoog. Ikzelf ovuleer dus op de dag van de positieve test. Het kan echter ook de dag erna zijn.
    Ik vind ovu-tests veel meer gedoe dan tempen. 4 uur je plas ophouden! En weinig drinken... nee, tempen is in een paar seconden gebeurd. Je moet er wel even aan denken en het goed opschrijven. En m.i. heeft het alleen echt zin als je ook slijm-waarnemingen en/of ovu-tests doet.
     
  16. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Wederom bedankt.

    Ik wacht het deze ronde wel af. We blijven gewoon klussen.

    Ik baal er van dat ik me zo in de war laat brengen door die ovu-testen. Ik vind het supergeweldig dat ze iets hebben kunnen maken waardoor je inzicht krijg in wat er allemaal in je lichaam gebeurd. En ik weet ook dat ik niet zo ongeduldig moet zijn met zwanger worden, we zijn pas in ronde 6.

    Maar ja, ik wil nu eenmaal héél graag zwanger worden...
     

Deel Deze Pagina