'Kind zonder inenting weigeren bij crèche' | Gezondheid | Telegraaf.nl Wat vinden jullie? Mijn dochters gaan naar het kdv en ik zou het in ieder geval graag willen weten of er kinderen op zitten die niet ingeent zijn. Vooral voor ouders met baby's is dit belangrijke informatie omdat kinderen pas op 14 maanden worden ingeent tegen onder andere de mazelen.
Dan ben ik weer heel blij dat mijn kinderen niet op een kinderdagverblijf zitten. Lekkere ouders dat ze hun kind niet laten inenten en dan een babytje ziek maken.... Een baby... Zielig hoor... Ik ben het hier dus zeker mee eens. Prima dat jij je kind niet laat inenten maar ga dan geen andere, hele kwetsbare, kimdjes aansteken.
Ben helemaal voor, lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend. In mijn woonland is dat al tig jaar verplicht, als je niet kan bewijzen dat je kind is ingeënt wordt het noch op een kinderdagverblijf, noch op een school toegelaten!
Oef ... da's een lastige. Zolang het rijksvaccinatieprogramma geen verplichting is, is het lastig om niet gevaccineerde kinderen te weigeren. Aan de andere kant, ik zou ook zeker niet blij zijn als mijn dochter ziek wordt door een een niet gevaccineerd kind. Ik vind dat je als ouders van dat kind toch wel moet nadenken over de consequenties van HUN keuze, zeker als ze in zo'n kind geconcentreerde omgeving zitten zoals een kinderdagverblijf ... ga dan naar een GO denk ik dan Alleen al voor deze reden mogen ze het programma verplicht maken overigens ..
Maarja als ik dat lees dat hier een mama met spoed haar kindje van 6 maanden moet gaan inenten omdat hij de go een kindje de mazelen had. Is een go ook niet handig
Dit klinkt voor mij heel logisch. Ik ben het dan ook eens met suzy q, dat het vaccinatieprogramma verplicht zou moeten worden.
Eigenlijk is het bizar.. Op ons kdv mogen kindjes met een ontstoken oog of met diarree e.d. Niet komen. Om de simpele reden dat andere kinderen besmet kunnen worden. En de kinderen die niet ingeënt zijn en een enorm gezondheidsrisico kunnen vormen voor de anderen, dat kan vooralsnog gewoon.
Helemaal mee eens. Ieder moet voor zich weten of en wanneer ze vaccineren. Het is immers niet verplicht. Maar ik zou het geen bezwaar vinden als het verplicht wordt. Heel sneu dat zo'n klein kindje zo ziek is geworden doordat iemand bewust niet vaccineert.
Ik ben het er mee eens dat kinderen dan geweigerd mogen worden worden. Ik ben het er niet mee eens dat het vaccinatieprogramma verplicht moet worden. Maar dat is een andere discussie.
In de (lange lijst met) voorwaarden van mijn (toekomstig) kinderdagverblijf staat dat je het moet melden als je je kind niet hebt laten inenten. Ten eerste durf ik te betwijfelen hoeveel ouders de volledige voorwaarden hebben gelezen, en ik vraag me af of ouders het ook daadwerkelijk uit zichzelf zullen melden, en wat er dan gebeurt...
Hier op het KDV geldt deze regel allang. Hier worden alleen gevaccineerde kinderen toegelaten. Op de school van mijn oudste 2 kinderen geldt dit beleid idem dito. Ben een groot voorstander.
Hier op het KDV maken ze een kopie van het inentingsbewijs. Vind ik helemaal prima, ik zie liever ook dat het verplicht wordt.
Mee eens! Ik zit nu te wachten tot mijn jongste ziek word en de mazelen krijgt aangezien hij vorige week in aanraking geweest is met een baby'tje met de mazelen.. En heb hem uit voorzorg gisteren met 6mnd de bmr gegeven. ( overigens op advies van de GGD) HEt kindje wat dus bij onze GO was is echt heel erg ziek en ligt inmiddels in het ziekenhuis ( kindje is 5 mnd ) En inmiddels zijn er in Den Haag 33 kindjes besmet en spreekt de GGD al van een "uitbraak"
Hier ben ik ook voor. Dan is het meteen niet meer een vrijblijvende meldplicht, maar gewoon standaard procedure.
Mee eens, zonder twijfel. Kreeg van het GOB tijdens de intake overigens ook de vraag of Eva gevaccineerd is. Niet op doorgevraagd, weet ook niet of het verplicht is, maar aandacht wordt er dus wel aan geschonken.