Niet ingeente kinderen weigeren op kdv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feilo09, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ja of gewoon 5 scholen in het land neer knallen waar de niet ingeënte kinderen heen kunnen.

En wat dm ook zei dingen als zwembaden en binnen speeltuinen en anderen openbare dingen zouden het ook moeten doen

2. Alf

Alf Niet meer actief

Als ik door mijn kind te laten vaccineren een risico neem dat hij daar ziek van wordt treft dat alleen míjn kind. Kies je ervoor om je kind niét te laten vaccineren dan bestaat de kans dat anderen daar ook last van hebben.
    Dat je om welke reden dan ook niét vaccineert kan ik - mits er goed over na is gedacht- inkomen.
    Maar ik vind dat je dan ook de afweging van instellingen die verantwoordelijk zijn voor de zorg van meerdere kinderen zoals opvang of school daarin moet kunnen begrijpen en respecteren.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Precies! Het helpt het lichaam te vechten.
    Veel sterkte!

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mee eens! En ik vind dat prikkende ouders een keuze moeten krijgen om hun kinderen tegen waterpokken te enten.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik wil ook niet beweren dat jouw kindje er niet erg ziek van is geweest, maar over het algemeen is het zo dat mensen wel de behoefte hebben om bijv. over complicaties op een forum/ internet te schrijven, maar niet als dingen probleemloos verlopen.
    Zo kun je weleens de indruk krijgen dat het zelden probleemloos kan verlopen, terwijl dat niet zo is.
    In verreweg de meeste gevallen verloopt de waterpokken zonder complicaties.

6. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Maar wie zegt dat dat niet gebeurd met al die websites over niet vaccineren?

Want tja op internet lees ik alleen maar horror verhalen die ik in mijn omgevig nog niet gezien heb

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In verreweg de meeste gevallen verlopen vaccinaties zonder complicaties:D

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik kreeg gewoon volgens het rvp mijn inentingen tegen bijv Rode Hond. Bij mijn derde zwangerschap is ook weer uitgekomen dat het rode hondvirus geen gevaar voir mij is omdat ik Antikörper heb (kom even niet op het NL woord. En ik kan me niet herinneren dat ik een booster heb gehad. Dus dan werkt zo 'n vaccinatie toch heel lang? Of zie ik nu iets over het hoofd?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij het merendeel van de mensen werkt die BMR gewoon levenslang.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja, dat dacht ik ook.

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Zoals ik het zeg!
    Ik vind toch echt dat dat één van de gevolgen is die je ook moet dragen. Of dacht je echt dat je jouw keuze om je kind niet te enten bij andere door de neus kan boren met alle risico's van dien.
    Jij kiest er voor om je kind niet te enten, prima. Maar dan vind ik wel dat de ouders die hun kinderen WEL willen vaccineren ervoor moeten kunnen kiezen dat ze het risico aan blootstelling vermijden.

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Dat klopt. Dus zul je zelf conclusies moeten trekken.
    Bovendien heb ik in mijn omgeving genoeg dingen gezien en meegemaakt waarop ik mijn keuze baseer om mijn kinderen niet tegen alle ziektes in te laten enten.
    Zo maakt iedereen zijn eigen keuze en wat mij betrfet blijft dat ook zo.

13. lies276

lies276 Niet meer actief

Gelukkig heb jij het in dit land niet voor het zeggen en zijn er velen met mij die er anders over denken.
    Ik verdwijn uit dit topic, want ik merk dat er hier weinig respectvol wordt gereageerd en dan laat ik mezelf ook weer verleiden om ongepast terug te reageren.
    Gaan jullie het maar lekker met elkaar eens zijn.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eeh dit dus! Wordt weer tactisch over heen gelezen ;)

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Teer onderwerp dus?
    Ik hoop echt dat die stichting het er doorheen gaat krijgen, maar vraag mij oprecht af wat je dan gaat doen?
    Je kind thuishouden van school?

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zou er eerder voor kiezen om vaccineren verplicht te stellen, ipv niet gevaccineerde mensen weren.

Ik snap de stelling, ik kan me het goed voorstellen, maar het weren van een bepaalde groep mensen op bijv scholen en kinderdagverblijven/peuterspeelzalen en dergelijke, geeft me een naar en vervelend gevoel.

17. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Maar het weren van de ongevaccineerde heeft totaal geen nut.

Want dan loopt je baby het wel elkders op (zoals in dit geval) en voor je het zelf als ouder door hebt dat je kind de mazelen heeft heb je er al weer tig besmet.
    Kortom dat werkt gewoon niet.

18. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Vaccineren verplichten kan nog wel eens lastig worden. Er is een groep kinderen die net gevaccineerd kunnen worden, met verschillende gezondheidsredenen. Alleen de bekende en veel voorkomende gezondheidsredenen zullen benoemd worden als "vrijbrief", waardoor een deel van deze groep in de problemen gaat komen qua opvang/school enz.
    Toch kan ik me er wel in vinden, maar dan wel op zo'n manier dat het echt voordelen heeft voor ons en vooral voor bovenstaande groep.

Maar krijg wel een naar gevoel van het dwingen van mensen die echt geloven dat zij het beste doen voor hun kind(eren) door niet te vaccineren.

19. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Bij een dergelijk topic denk ik telkens weer dat ik iets gemist heb in het nieuws. Is Rusland nu ook hier in de Krim in het oosten des lands binnen gevallen?

Echt hoor..mensen verplichten?? Wees blij dat een ieder hier vrij mag kiezen. Vaccineren doe je voor je eigen toko en voor niemand anders. Zodat jouw kindje niet ziek wordt. Het is bewezen dat dat werkt. Anders zouden we ook niet meer met een gerust hart op vakantie kunnen. Mazelen komt in heel Europa steeds vaker voor. Weet jij veel of op de camping straks die leuke Italiaanse, Franse of Spaanse familie naast je wel gevaccineerd is.

Serieuze vraag, wat doen we met Schiphol en de landsgrenzen? Alles op slot?

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is niet waterdicht, maar het verkleint wel de kansen. Daarbij zal het mogen weren van niet-gevaccineerden de drempel om niet te vaccineren verhogen.

Maar een cultuurverandering in Nederland lijkt me ook nodig. Het moet weer 'not done' worden om met zieke kinderen de deur uit te gaan.
    Toen ik kleuter was kwam je echt de school niet in als je onder de vlekjes of krentenbaard zat. En, even nagevraagd bij mijn moeder, als er iemand in het gezin roodvonk, of mazelen of waterpokken had, dan vroeg de juf ook of je thuis bleef.

Deel Deze Pagina