Niet ingeente kinderen weigeren op kdv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feilo09, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Klopt maar die kindjes gaan wel naar een kdv of psz oid.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    oh er zullen wel veel meer mensen rondlopen die niet vaccineren maar dan nog blijft een kinderdagverblijf iets wat niet verplicht is.

De ouders kiezen ervoor om niet te enten (helemaal hun keuze) maar 1 van de "bijwerkingen" hiervan is dat ze niet op alle kinderdagverblijven worden "aangenomen". Een kinderdagverblijf is gewoon een bedrijfstak die kiest voor de meest winstgevende koers.

Is je kind leerplichtig en weigert een school het kind omdat het niet geënt is wordt het een heel ander verhaal omdat het kind dan leerplichtig is en dus het recht heeft op onderwijs.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Die vrouw van Vaccinvrij geeft overigens thuisonderwijs, ben wel benieuwd of dat komt door het niet-inenten (en ja, ik weet dat dat geen geldige reden is wettelijk maar je kan dan altijd een of andere geloofsovertuiging 'verzinnen').

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Haha, ik ben fan. :cool:
    De waarheid is HARD....

5. buonanotte

Maarree ik heb momenteel een besmettelijk kind op schoot.. Dussee nog liefhebbers die hun kind willen besmetten? Zet ze maar een paar uur hier :p

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je wattes? Heb je wel enig idee wat je hier zegt? Wahaha.

Ik vind het gewoon een heel goed idee dat kinderen die niet zijn ingeënt naar een ' speciaal ' kinderdagverblijf gaan, zodat de baby's die nog niet ingeënt zijn beschermd worden tegen deze groep. Over ' onaantastbaarheid van het lichaam' gesproken ;)
    En nee, niet alles kan worden uitgesloten ( supermarkt bijvoorbeeld ), maar je verkleind de kans op besmetting zeker.
    Nu ik 2 jongens heb die volledig zijn ingeënt, maak ik mij niet druk om een besmetting omdat ik vertrouwen heb in het vaccin.
    Maar onbeschermde baby's moeten in bescherming worden genomen.

7. buonanotte

Niemand? Is gratis hoor het mazelen virus :D

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    In Belgie is polio verplicht, maar ook daar kun je onder uit komen als je een antroposofische arts zover krijgt een verklaring uit te schrijven dat je kind niet tegen vaccinaties kan. Zo is mijn vriendin ook onder het vaccineren uitgekomen (en om eerlijk te zijn, wij hebben ook in Belgie gewoond, maar niet gevaccineerd, en daar hebben we nooit ellende mee gehad)

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja vind ook dat het zo hoort want als er dan jongere kindjes zijn of kindjes die bv door ziekte of allergische reactie (nog) niet ge-ent zijn dan zijn die door de massa zoveel mogelijk beschermd.

Ik vind het ontzettend ego om anderen kinderen bewust in gevaar te brengen. Ja natuurlijk kan je niet alles afschermen maar je moet ergens beginnen en het scheelt wel degelijk want je ziet nu met steeds meer niet enters weer steeds vaker uitbraken.. dat zegt genoeg.

Ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken als mijn kindje aan iets overlijd als dat simpel te voorkomen was geweest, ja ze KUNNEN ook reageren op prikje maar die kans is vele malen kleiner en dan heb je in elk geval nog wat geprobeerd, als je niet ent heb je helemaal niets gedaan als ouders zijnde.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Juist voor mensen zoals jij wordt er gevaccineerd en is het belangrijk dat de vaccinatiegraad hoog blijft. Daardoor is de kans dat jij besmet raakt klein. Natuurlijk mag jij dus je eigen kinderen naar een kdv brengen.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Daarom baart het me ook wel zorgen dat de niet-gevaccineerden steeds meer lijken te zijn.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Valt me toch tegen als het zoooo goed is dat je kind het zelf doorloopt had ik verwacht dat de niet enters in de rij zouden staan bij je

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het er ook mee eens. Een kinderdagverblijf is een bron van virussen, je moet er toch niet aan denken dat je baby zo'n ziekte oploopt!

Hier is alleen de polio-vaccinatie verplicht, maar dan nog, als je voor een kdv kiest dien je ook de kinderen in je omgeving te beschermen, inenten dus!

14. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nah, mijn oudste heeft het al gehad (en de middelste was toen al geboren maar heeft het niet gekregen) maar opzoeken is ook niet nodig natuurlijk. Als ze het krijgen dan is het zo, en anders niet.

De enige ziekte die ik actief heb opgezocht zijn de waterpokken, maar zelfs die hebben ze nooit gekregen.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gelukkig wel zeg. Jij weet ook wat universalisme betekend mag ik hopen? Mensen met een universalistisch denkbeeld denken alleen maar in goed en fout en er is geen middenweg. Regels zijn regels, klaar. Mensen die alleen maar zeggen: je kinderen moet je vaccineren dat is goed en je bent achterlijk als je dat niet doet, hebben zo'n denkbeeld.

Ik heb al eerder gezegd dat ik de stelling van Kinderdagverblijven snap, maar een aantal mensen hier beginnen over verplicht vaccineren en kinderen weren van basisscholen. En dat kan niet. Dat kinderdagverblijven weigeren, prima, maar verplicht laten vaccineren kan niet.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.183
    113
    En hoe denken jullie er dan over als kinderen medisch niet geent kunnen worden? Die mogen dan maar niet naar een creche, psz of school?
    In mijn geval is het namelijk geen keus dat er niet (volledig) geent is

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Er is al meerdere malen genoemd dat het juist is voor de kinderen die medisch gezien niet geënt mogen worden;)

Edit verkeerde smiley

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

DAARVOOR is het JUIST belangrijk dat andere kindjes zich wel enten en dat is mede ook een reden voor mij om dat te doen voor mijn kinderen hun gezondheid maar ook voor die van anderen die helaas geen keuze hebben om (nog) niet ge-ent te mogen worden. We kunnen elkaar beschermen zeg maar.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.183
    113
    Ik had alleen post van TS gelezen :)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha ik wel hoor, maar in die zin /context vind ik het toch wel bijzonder.
    Maar ik heb dan ook een andere opvatting van universalisme ( meer in een eenheid, zie Plato ).
    Maar goed, totaal o.t.

Sidmick, ik vind inenten juist van belang als ik naar je zoontje kijk die dus ( vermoed ik ) niet ingeënt kán worden.
    De 'zwakkere' in de samenleven beschermen, zeg maar :)

Deel Deze Pagina