Niet ingeente kinderen weigeren op kdv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feilo09, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Eigenlijk wel ja. Personeel van kinderdagverblijven e.d. zeker.
    Volgens mij is dat in verzorgingstehuizen al verplicht ook. Tenminste. Mijn beide zussen hebben hun DKTP en BMR overnieuw moeten halen toen ze startten met de opleiding.

2. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik haal geen booster indd.

Alleen tetanus heb ik onlangs nog een prik voor gekregen.

Overigens ben ik in mijn zwamgerschap getest op mazelen bof etc en heb genoeg antistoffen dus vraag mij dan af of een booster wel nodig is?

En verder ik blijf ik bij mn standpunt dat weren op een kdv geen nut heeft.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Nou, ik weet zeker dat dit niet zo is.
    Ik werk met zwangeren en kinderen en mij en mijn collega s is hier nog nooit om gevraagd!
    Wij hebben refo dames in dienst waarvan ik weet dat ze niet gevaccineerd zijn.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Boosters voor MMR worden alleen gegeven als blijkt dat je geen antistoffen hebt, omdat bij de meeste mensen die antistoffen levenslang te vinden blijven. DTP wordt wereldwijd geadviseerd om elke tien jaar te boosten.

5. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Dat heb ik nooit geweten ( van tetanus wel maar die andere twee niet)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #526 dirksmama, 8 apr 2014
    Laatst bewerkt: 8 apr 2014
  7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh mij gosh; compleet vergeten mijn mazelen-booster te halen deze week en ze waren nog wel in de bonus en de bezorgkosten slechts 99 cent!!!

Fl*kker toch op met je mazelenbooster-quatsch!!!

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Haha, ook al ben ik het niet met je eens :D. Ik heb je in de korte tijd dat je weg was echt wel gemist. :p

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welkom terug. Alles goed?

10. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje aan alle ouders die voorstander zijn van vaccineren en vinden dat ongevaccineerde kinderen geweigerd moeten worden op het kdv,

Geven jullie je baby's/ kinderen ook ieder jaar het griepvaccin en nemen jullie dit griepvaccin ook ieder jaar weer want je kunt zo, volgens het vaccinatiegeloof, pasgeboren baby's beschermen tegen de griep toch?

En geven jullie je kinderen ook alle andere vaccins die er buiten het rvp om te krijgen zijn om zo je omgeving te "beschermen" voor jouw besmettelijkheid? Zie CDC - Vaccines - Immunization Schedules main page welke vaccins je nog meer zou kunnen geven.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Boosters: check
    Griepprik alleen voor mij vanwege chronische ziekte: check
    Hepatitis A voor de kinderen: check (was verplicht toen we verhuisden)
    Hepatitis A voor partner: check
    Alleen ik moet nog Hepatitis A halen. Na de geboorte
    Varicella voor kinderen: check

Blijf maar uit onze buurt want wij zijn wandelende gifvaten.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij prikken kritisch, kijken dus naar nut van prik en of prik verplicht is voor werk of visum.
    Dus geprikt voor:
    Boosters, gele koorts, hepatitus, typhus, verschillende hersenvliesontstekingen
    Niet geprikt voor:
    Griep (zit niet in risicogroep), rabies (woon in gebied waar dit voorkomt, maar kan binnen 24 uur na beet bij kliniek zijn), cholera (beide laatste ook i.v.m. korte werkzaamheid), japanse encefalitis

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik prik volgens het schema van het RIVM (voorlopig, Eva heeft er vooralsnog geen last van), voor reizen zal ik ook vaccineren indien dat noodzakelijk is
    Griep prik ik niet, we zitten niet in de risico groep. Vooral ook omdat het griepvirus ieder jaar muteert en dus een griepprik vaak achter de feiten aan loopt. Ik geloof wel dat de griepprik in de risico groepen de risico's verlaagt. Ik krijg het vanuit mijn werk ieder jaar aangeboden overigens.

HPV prik ik niet. Daar zijn zoveel onduidelijkheden nog over, en volgens mij nog altijd niet bewezen dat het baarmoederhalskanker kan voorkomen. Maar zodra er informatie beschikbaar is waarbij blijkt dat het wel degelijk een impact heeft, zal ik ook dat overwegen bij mijn dochter.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En dit is het laatste wat ik over dit specifieke geval zeg ... het was geen discussie meer tussen Patje00 en Dirksmama. Het leek meer op een clash of the titans en wie er beter was in het naar boven toveren van onduidelijk linken en wie er beter was in gedram en empirisch geleuter. Sorry ... een discussie is mijn boek heeft een hele andere insteek. Daarom opperde ik of die specifieke "discussie" op kon houden. Het droeg namelijk in geen enkel geval bij aan het topic.

Dus nee, ik viel Patje00 niet aan op haar/zijn (weet het nog steeds niet) mening, ik viel haar/hem aan op de manier van communiceren, die vooral erg irritant is. Wat hij/zij wel of niet doet moet hij/zij vooral helemaal zelf weten.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ok, dus Patje vindt t raar dat ongevaccineerden met mazelenverschijnselen direct verdacht worden van mazelen en gevaccineerden eerder een labtest krijgen als zij mazelachtigeverschijnselen hebben?
    Wat een boel moeilijke zinnen en 90 herhalingen om dat duidelijk te maken zeg..
    Sorry, krijg er een beetje hoofdpijn van (en was er net vanaf..;))

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wow - heb je nou even 90 posts in 2 zinnen samengevat???!!!! :D:D:D:D:D

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34