Niet ingeente kinderen weigeren op kdv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feilo09, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #581 Arevinol, 11 apr 2014
    Laatst bewerkt: 11 apr 2014
    Nou, niet geregistreerd..
    In dit document van de RIVM: http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=rivmp:10672&type=org&disposition=inline&ns_nc=1
    Op blz 22: In 2009 zijn er in totaal 9 kinderen gemeld die zijn overleden na vaccinatie.
    En blz 21: In 2009 zijn er 2 gevallen van hersenlijden gemeld (encephalopathie en encephalitis)

Ik weet niet precies hoeveel kinderen er per jaar gevaccineerd worden, maar dat lijkt me toch een stuk minder dan 1:1000 die overlijdt..

Het wordt dus wel degelijk geregistreerd. Maar als geen oorzakelijk verband is gevonden, wordt het niet opgenomen bij de bijwerkingen misschien(?)

Ik denk dat het ook helemaal niet verkeerd is om kritisch te kijken en (voor jezelf) af te wegen. Dat heb ik ook wel gedaan, maar toch altijd gekozen voor wel vaccineren. Maar kritisch kijken naar de feiten vind ik wat anders dan volledig te geloven in complottheorieen. Ik probeer naar beide kanten kritisch te kijken.

2. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38

Dit dus...

Ik ben een hele nuchtere, liefdevolle moeder. Draag 'normale'kleding en heb een medische hbo-studie gevolgd en verschillende mensen in mijn omgeving die arts zijn. Zij begrijpen de keuzes die wij als ouders maken wel, al maken ze soms andere keuzes. Gelukkig weet ik wel wat respect hebben voor andermans keuze is en voel ik niet de behoefte me te verdedigen tegen 'aluhoedje' etc.

3. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38

Mag een kinderdagverblijf, peuterspeelzaal of zwembad niet gevaccineerde kinderen weigeren?

(en ja, dit komt van de NVKP, waar ik zelf ook niet zo'n fan van ben, maar ik heb nog nergens kunnen vinden dat dit niet klopt.)

4. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    het word niet bij alle sterf gevallen geregistreerd. Bij het broertje van mijn moeder is het namelijk ook niet geregistreerd en net zoals bij het zusje van een vriendin van mij niet (die leeft overigens nog maar is wel blijvend verlamd na de dktp inenting). Het RIVM is niet wat het lijkt al kan ik mij echt wel heel goed voorstellen dat mensen zich daaraan vast houden.

Wat ik overigens nog niet vertelt heb is dat mijn jongste zoontje na de 2e dktp inenting na een kwartier al onder de rode uitslag zat en de arts van het CB het niet vertrouwde en zij heeft er melding van gemaakt bij het Lareb en ikzelf bij het RIVM maar bij het RIVM werd mij vertelt dat ze dit niet gingen registreren. Fijn he het RIVM!!!!

Maar er moet me nog wat van het hart... Zou het niet een geweldig idee zijn als de pro prikkers en de tegen prikkers elkaar de hand schudden en elkaar niet zo de hersens inslaan?? Er is al genoeg oorlog en geruzie op deze planeet... En daarbij de alternatieve geneeswijze mag de reguliere geneeswijze niet uitsluiten en visa versa!!!! Kom op zeg!!!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Broer van je moeder en zusje van je vriendin is 20-50 jaar geleden, neem ik aan.. Hoe weet je zo zeker dat t niet geregistreerd is?

De uitslag van je zoontje, waarom is dit niet geregistreerd? Vreemd dat ze zelfs zei dat ze t niet ging registreren, gaf ze daar nog een reden voor op? Misschien omdat er al een registratie via het Lareb was?

Tja, de koppen inslaan. Ik reageer op uitspraken als 'bestaat niet' en 'ik geloof er niet in', links van vage dokters en slechte onderbouwingen.. Ik kan daar niet níet op reageren, want vind het echt heel kort door de bocht.

Ik ken niemand en heb ook nog nooit van iemand gehoord (in real life) die echt iets heeft overgehouden aan vaccinaties, behalve koorts of verhoging.
    Wel ken ik genoeg verhalen van familieleden en kennissen van mijn ouders met afwijkingen, onvruchtbaarheid en verlamming agv kinderziekten in hun jeugd.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee, dat is lekker vriendelijk en totaal niet vanuit de hoogte ;). Hoezo houd jij je mond (niet bepaald) en heb jij de wijsheid in pacht..?

7. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik vraag mij af of jij wel leest. Mijn oudste is volledig geënt en mijn jongste heeft de eerste 3 vaccinaties gehad.

Hoe ik zeker weet dat het van mijn oom (broertje van mijn moeder) niet geregistreerd is? Die brief ligt nog steeds bij mij oma in huis. En het zusje van die vriendin van mij is niet eens zo gek lang geleden. Haar zusje is nu 12 dus zeker geen 20 a 50 jaar geleden.

Nee ik praat niet altijd vriendelijk klopt omdat ik en denk samen met mij nog vele andere ouders het erg beangstigend vinden hoe andere ouders hun als paria behandelen en hun kind als een enge ziekte word gezien! Nee deze maatschappij is af en toe een enge ziekte hoe er hier op elkaar gereageerd word.

Wat betreft kudde immuniteit zal nooit volledig bestaan aangezien je met vaccinaties niet de immuniteit bereikt als wanneer men de ziekte doorloopt.

Maar ik ga nu mijn bed in. Dit is een eindeloze discussie..

Fijne nacht en slaap lekker

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat zeg je nu al een paar keer, maar dat klopt niet.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen enkel vaccin beschermt 100%, 1-2% maakt na vaccinatie niet voldoende antistoffen aan. Dat verklaart waarom sommige gevaccineerde kinderen toch die ziektes krijgen. Zolang er maar voldoende goed gevaccineerde mensen in hun omgeving zijn is de kans dat ze die ziekte ontwikkelen veel kleiner. Jouw kinderen hadden de pech toch in contact te komen terwijl hun antistoffen nog niet OK waren. Maar als er minder gevaccineerde kinderen om je heen waren geweest waren ze nog sneller ziek geworden.

Kinkhoest: omdat dat gemuteerd is werden er op een gegeven moment meer kinderen toch ziek. En daarom is het vaccin aangepast.

Ik, mijn kinderen, mijn moeder en haar zussen, mijn zus en broer, zijn allemaal doodziek geweest van de waterpokken. We hebben er allemaal blijvende lidtekens aan overgehouden. Hoezo onschuldig? Leuk dat jouw kids er geen last van hadden, maar dat geldt niet voor iedereen.

En nogmaals...noem me de school waar blijkbaar zoveel kinderen met vaccinatieschade zitten. Ik geloof daar geen bal van.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het RVP is idd niet verplicht, en een KDV kan idd niet van je eisen dat je het programma doorloopt, daar heeft het NVKP he-le-maal gelijk in... maar een KDV kan je wel wel weigeren op basis van het wel of niet doorlopen van het programma. Dat is hun recht.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee, eerst zegt ze dat het niet bestaat, dan plaatst ze een quote dat het wel bestaat en nu dat het nooit volledig bestaat. Ik denk dat ze bedoelt dat een gemeenschap nooit 100% beschermd is. Dat klopt. Oftewel, kudde immuniteit (in de juiste betekenis!) bestaat wel.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn moeder heeft onlangs gordelroos in haar gezicht gehad, o.a. bij haar ogen. De veroorzaker is het waterpokken virus, dat zich terugtrekt in een zenuwknoop.
    Dit doet enorm pijn en deze pijn kan jarenlang aanhouden. Ze heeft er een paar weken mee rondgelopen. Gelukkig heeft een operatie, waarbij iets werd ingespoten in de zenuwknoop (weet t niet meer precies), bij haar geholpen. Dit moet wel binnen een bepaalde tijd gebeuren, anders is de kans dat het werkt een stuk kleiner.

@Elisa, wat heb ik niet goed gelezen? Ik heb nergens gezegd dat jij je kinderen niet vaccineert of dat ik vind dat je dat wel moet doen. Ik begrijp je angst wel en snap je houding.
    Maar je geeft geen goede onderbouwingen voor je uitspraken over vaccinaties en kudde immuniteit. Daar reageer ik op.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waar haal je dat uit? In die link staat toch zeker het volgende:

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Overheen gelezen. Ik lees ook dat vandaag door minister Asscher is bepaald dat dat idd niet mag. Nou ... fijn. Alleen jammer dat mijn kind dan wel meer risico loopt om ziek te worden van niet-ingeënte kinderen.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zolang je niet in een omgeving woont met veel niet ingeente kinderen, denk ik niet dat de kans daarop heel erg vergroot wordt. Lang leve de kudde immuniteit :D

16. lies276

lies276 Niet meer actief

Natuurlijk staan er in de statistieken wel sterfgevallen en andere complicaties.
    De kennissen van ons wiens kindje is overleden na de vaccinatie was voor die tijd kerngezond. Uit de autopsie is geen enkele andere doodsoorzaak gebleken. De arts in het WKZ zei zelf dat het zeer waarschijnlijk is dat het wel door de vaccinatie komt, maar omdat er geen onomstotelijk bewijs is, wordt het niet als zodanig geregistreerd.
    hetzelfde bij mijn collega: 2 van haar kinderen zijn direct na de vaccinaties met gillende sirenes afgevoerd per ambulance.
    beide in shock.
    Ze zijn kerngezond het cb ingelopen en belanden dus op de ic.
    Er is niet onomstotelijk vastgesteld dat het door de vaccinatie komt, dus is het niet als zodanig geregistreerd.

Dit noem ik geen onderbuikgevoel.
    Dit klopt gewoon niet en zou gewoon te toevallig zijn.
    Daarom is voor mij glashelder dat de cijfers niet kloppen.

17. lies276

lies276 Niet meer actief

lees mijn bericht hierboven maar eens, dan zie je dat het echt geen onderbuikgevoel is.
    Natuurlijk wordt er altijd een zondebok gezocht als zoiets dramatisch gebeurt, maar als het er zo dik bovenop ligt en het jou kindje overkomt, praat je waarschijnlijk wel anders!

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoe is dat afgelopen?
    Jee, nou als mij dat 1x was overkomen, zou ik echt never nooit meer mijn kind(eren) laten vaccineren. Dan zou ik lekker meeliften op de groepsbescherming.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maar dat is toch niet raar. Als iets niet onomstotelijk vastgesteld kan worden, dan mag je het gewoon niet registreren. Zo werkt de wetenschap nou eenmaal, dat heeft niets met het RIVM te maken.

Registratie bij bijwerkingen gebeurd nu eenmaal op basis van wetenschappelijk vastgestelde, bewezen feiten. Niet op het gevoel wat iemand wel eens zou kunnen hebben.

De cijfers kloppen dus prima in mijn opinie.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Op zich heb je daar gelijk in, maar als iets niet onomstotelijk vaststaat, betekent dat niet dat het ook niet zo is.
    In deze gevallen kun je wel stellen dat het heus door de vaccinaties is gekomen.
    De behandelend artsen waren daar ook van overtuigt, maar hebben daar geen onomstotelijk bewijs van.
    laten we de kans op zo'n 98% houden.
    door die 2% kans dat het niet door de vaccinaties komt, staat het niet in de statistieken.
    De cijfers geven dan dus een stukje schijnveiligheid.
    En hoe vaak zal dat voorkomen?????
    Daar mag je dus naar raden.

Deel Deze Pagina