Niet ingeente kinderen weigeren op kdv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feilo09, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier ben ik voor. De keuzevrijheid geldt 2 kanten op. Je kunt kiezen om niet te vaccineren, maat dan mag ik ook kiezen om een KDV te zoeken die niet gevaccineerde kinderen weigert.

2. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Nou boos is een heel groot woord.

Ik was vooral bang. Mijn jongste heeft het eea met zijn luchteegen en longen. De mazelen slaat daar het ergste toe.

Als ik dan zie dat hij nu alle symptomen van heeft ben ik daar dus ook verre van blij mee en hoop ik dat we op tijd waren met vaccineren zodat de ziekte milder verloopt.

(oh en hij is op advies van de KA gevaccineerd)

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het is gechreven door een KINDERARTS.
    onder het artikel staan bronnen.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Nou. In ieder geval veel sterkte ermee.

5. buonanotte

dank je wel..

6. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

van mij mogen ze idd niet ingeente kinderen weigeren op kinderdagverblijven, psz en scholen.
    dat je ervoor kiest je kind niet te enten prima maar draag dan ook het gevolg daarvan en neem je verantwoordelijkheid om je kinderen niet in aanraking te laten komen met kinderen van ouders die hun kinderen wel willen beschermen tegen deze ziektes.
    keuze vrijheid prima maar dan wel de gevolgen dragen.

ik heb mij ingelezen na het vorige onderwerp hierover, alle links gelezen die gepost werden. mijn overtuiging om wel te gaan enten is alleen maar groter geworden.
    bij de eerste gedaan en de tweede doorloopt ook gewoon het ent programma.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben het Duitse vaccinatie programma doorlopen, dat hetzelfde is als het Nederlandse maar wel het waterpokkenvaccin heeft. Verder hebben ze ook nog allebei Hepatits A gehad vanwege de verhuizing en mijn jongste heeft in December ook nog het Oraal Polio Vaccin gehad vanwege de Syrische crisis en de vele pelgrims naar Mekka die allerlei ziektekiemen met zich meedragen. Om op school te kunnen beginnen hier, zijn al deze inentingen verplicht.
    De prikken die ze niet krijgen zijn tegen Mexicaanse griep, gewone griep en rotavirus.

Ik ben nu in verwachting van een meisje en dat brengt over 12 jaar weer een nieuw dilemma: het HPV- Vaccin.

8. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #148 Sic, 16 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2014
    Ik vind het nogal een aanname dat ouders die hun kinderen wel vaccineren niet zouden weten wat in deze vaccinaties zit. En heb jij het over bangmakerij van het RVP (in een andere post)? Jij bent degene die ziektes zoals leukemie hier associeert met vaccinaties, wat op geen enkele wijze wetenschappelijk is aangetoond. Ik zag je ook al wat sites benoemen die m.i. zich bijna geheel baseren op angstmakerij.

Ieder zijn eigen keuze, die ruimte moet er zijn. Maar is dan toch ook geen probleem als aan deze keuze gevolgen vastzitten, zoals kinderdagverblijven waar bewust niet gevaccineerde kindjes niet welkom zijn en daarnaast opvang waar ze natuurlijk wel welkom zijn.

Buonanotte, veel sterkte met je kleintje! Ik heb er zelf een van 7 maanden en ik zou me zeker erg zorgen maken.

9. buonanotte

Dank je wel sic!

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou ook graag zien dat ik kan kiezen voor een kdv en school met alleen maar gevaccineerde kindjes. (uitgezonderd de kinderen die om medische redenen niet kunnen vaccineren.)
    Ik verbaas me er elke keer weer over hoe stellig ouders kunnen zijn over de risico's tov kinderziektes. "een gezond kind doorloopt zo'n ziekte probleemloos" Hoe ben je zo zeker dat jouw kind zo gezond is? Naar mijn weten zijn mijn beide kinderen gezond, maar ik vond de waterpokken bij de oudste ontzettend heftig. Bij de eerste plekjes maakte ik me echt geen zorgen, maar na een paar dagen trok hij de haren uit zijn hoofd van ellende. Ik vond het vreselijk om aan te zien. Als waterpokken in het programma zou zitten zou ik het voor de jongste wel degelijk doen. Hij is gezond, maar heeft bijna geen reserves, als die een week bijna niet eet (zoals de oudste deed en 1 kilo afviel), dan blijft er weinig van hem over. Dat lijkt mij alles behalve goed voor hem.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Buonanotte: sterkte, hopelijk gaat het meevallen...

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik ken ook ARTSEN die tégen het RVP zijn.
    Dat zegt dus niks over wat wel/ niet waar is.
    De één is voor, de ander is tegen.
    Beide met veel argumenten voor of tegen.
    Het is mi belangrijk om zelf veel te lezen over de voors en tegens en dan zélf een beslissing te maken.
    Het feit dat mijn eigen huisarts haar eigen kinderen ook niet helemaal laat vaccineren sterkt mij zeker in mijn keuze, maar is voor mij niet het zwaarst wegend, omdat zij ARTS is.

Tijdens de laatste "mazelenepidemie" heb ik mijn kinderen zo veel als mogelijk uit de buurt gehouden van baby's onder de 14 maanden.
    Dit doe ik ook als ik hoor als er ergens kinkhoest oid opduikt.
    Het is echt niet zo dat ik lekker ego mijn leventje leef en roekeloos baby's in gevaar breng, omdat ik er voor kies om mijn kinderen voor die ziektes niet te laten vaccineren.
    Zoals ik al eerder zei vind ik het prima als mijn kind hierdoor niet op een kdv of psz mag komen.
    Ook al zou ik dan idd 30 km moeten rijden voor een andere psz/ kdv.
    Scholen en pretparken vind ik dan weer veel te ver gezocht!
    Alsof in een openlucht pretpark een baby onder de 14 maanden zomaar besmet kan worden door een groter, onbekend kind! Lijkt me dat er op zo'n plaats geen direct contact zal zijn.;)

13. lies276

lies276 Niet meer actief

Ons goed ontwikkelde land met een goede gezondheidszorg en goed doorvoede en gezonde kinderen vergelijken met een derde wereldland, dat vind ik pas ach... (ach nee, laat ik me maar niet tot dat niveau verlagen).

14. lies276

lies276 Niet meer actief

En hoe kom jij aan díe wijsheid?
    Op de site van het RIVM (die de meesten hier toch zo'n beetje als heilig en doorslaggevend beschouwen) kan ik er toch echt niet méér vinden???!

15. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als kinderdagverblijven niet-ingeente kinderen willen weigeren vraag ik me af of ze ook kinderen gaan weigeren die af en toe naar het buitenland reizen. Want wat je in sommige landen niet allemaal kan oplopen aan virussen en bacteriën, en meebrengen. En dan bedoel ik dingen waartegen niet gevaccineerd wordt. Ik vraag me echt af hoe ver zoiets kan gaan.
    En gaan ze kindjes die al 14 maanden op het kinderdagverblijf zitten er dan ineens afgooien als blijkt dat ze de bmr niet of later krijgen?

En wat iemand voorstelde: kinderen weigeren op scholen? Uh dan maar niet leren lezen en schrijven? Ja met dat soort plannen zijn we helemaal geholpen ahum.

Ik maak me veel meer zorgen om wat andere kindjes of ouders mij en mijn kind kunnen aandoen met hun agressieve en onverantwoordelijke gedrag dan om de mazelen. (Bv autorijden met drank op of drugs, vechten, agressieve honden, vernielingen, stunten met vuurwerk, duwen op de glijbaan etc etc) Maar ik kan me voorstellen dat als je mazelen van dichtbij meemaakt dat het dan anders ligt.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Al de dingen die je in de laatste alinea noemt zijn bij geen enkel kdv toegestaan of zelfs bij wet verboden. Ik snap de vergelijking dus niet helemaal.

17. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee daar niet en daarbuiten zijn ze ook niet toegestaan maar het gebeurt wel. Bedoel dat ik me daar meer zorgen over maak

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Thuisonderwijs kan niet zomaar hoor. Dit kan alleen als je een vrijstelling hebt obv dat je kind psychisch of lichamelijk niet in staat is naar een school te gaan of als er bezwaren zijn tegen de levensbeschouwelijke richting van scholen binnen redelijke afstanden. Een levensbeschouwelijke richting heeft te maken met geloofsovertuigingen of levensovertuigingen, dus als je een moslimkind hebt en er in de wijde omgeving alleen maar christelijke scholen zijn etc.

Een kind niet willen vaccineren is geen dergelijke levensovertuiging dat je maar even een vrijstelling krijgt tot thuisonderwijs, omdat het vaccineren van een kind niet verplicht ís en kán worden.

Deze vrijstelling moet elk jaar opnieuw worden aangevraagd, En als jij moet werken om brood op de plank te kunnen krijgen, is thuisonderwijs vrij lastig.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klachten kunnen ook komen door de vaccinatie he, onthou dat wel. Je spuit namelijk het virus zelf in. Als je kindje dan een verminderde weerstand heeft kan hij uiterlijke kenmerken gaan vertonen van de ziekteverwekker waar hij mee is ingespoten.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat kan voor kdv en school. Maar het lijkt mij dat dat bij de ingang van een bieb of pretparadijs lastiger is, dan lijkt een ID me handiger.

Deel Deze Pagina