Hallo meiden, Ik geef vandaag precies 10 maanden bv! En wij genieten er nog steeds van. Alleen... vrijdag begin ik met mijn nieuwe baan. Nu heb ik de afgelopen dagen het aantal voedingen afgebouwd naar 2, namelijk een ochtend- en een avondvoeding. Ik dacht te weten dat je rond deze tijd je productie aardig stabiel houdt. Maar die van mij holt achteruit! 's Avonds komt er amper wat uit en daardoor is ze erg onrustig aan de borst. 's Ochtends zijn ze ook erg leeg. Het lijkt mij zo'n domper om op deze manier te stoppen met het geven van bv. Vandaag heb ik haar wat vaker aangelegd in de hoop dat er meer melk wordt aangemaakt. Ik hink dus een beetje op twee gedachtes. Hoe hebben jullie dit opgelost? Kolven in je eigen tijd? Of toch naar 2 voedingen? Bleef je productie stabiel? Of kan ik op de dagen dat ik thuis ben haar 3 en als ik werk haar 2 voedingen geven. Pfff... lastig hoor!
Ik mocht van mijn baas blijven kolfen. Ik kolfde 's ochtens eigenlijk ook in mijn theepauze maar ook daarbuiten wel eens. En in mijn lunchpauze. Ondanks dat ik 's ochtends gewoon mocht blijven kolven heb ik dat toen snel laten vallen. Geen last van gehad. Nu sinds een paar weken kolf ik helemaal niet meer op mijn werk. Ook zonder daar last van te hebben. Ik werk 1 dag per week en soms 2. En ik voed eigenlijk nog volledig.
Ik heb in totaal een uur pauze en ookal is het voor mij nog niet aan de orde (moet nog beginnen met werken dus voorlopig nog kolftijd genoeg ). Maar daarna ben ik vanplan om mijn pauze te splitsen en op te delen voor kolf sessies. Ik kolf gemiddeld 10 a 15 minuten. Dus een uur pauze : 15 min = 4x kolven en aan drie keer kolven heb ik principe genoeg. Dus op die manier wil ik dat straks gaan doen. Een kwartier voor een broodje eten vind ik eigenlijk toch altijd ruim voldoende Succes iniedergeval met je beslissing wel of niet blijven kolven!
Ik kolfde toen ook nog 2x p. dag ,in overleg met mijn baas. Heb gevraagd of ik op de korste werkdag, een half uur eerder kon beginnen, zodat ik een half uur extra kon kolven. De andere kolfbeurt doe ik dan in de lunchpauze, dat is immers je eigen tijd. Tot 13 maanden heb ik 2x per dag gekolft. Ik kolfde toen 's avonds ook nog om 23.00. Nu kolf ik 's avonds af en toe, en op werkdagen 1x. Dit gaat goed.( 14 maanden)
Ik heb vrijdag eerste een gesprek met mijn (tijdelijke) leidinggevende. Ik kan het aankaarten. Ik kan natuurlijk in mijn eigen tijd kolven en dan langer doorwerken. Alleen was ik net zo blij dat ik niet meer hoefde te kolven op mijn werk, alleen nu mijn voeding hard terug loopt begin ik te twijfelen... Ik bekijk het nog even.
Ik zou idd eens kijken of er niet iets te regelen valt op je werk. Evt een extra pauze en dan iets eerder beginnen/wat later stoppen als dat mogelijk is. Succes!
Anderen zijn regelmatig een kwartiertje weg om een sigaretje te roken.... en dat is nog niet eens een gezonden gewoonte....