Hallo allemaal, Onze dochter is (zie banner) bijna 11 maanden maar een erg lui meisje Ze kruipt bijvoorbeeld echt nog niet en als je haar wilt laten staan dan trekt ze haar beentjes op. Ik maak me er niet echt druk over en weet dat het allemaal wel goed gaat komen maar vroeg me af of er meer kindjes zijn die met bijna 11 maanden nog niet kruipen of staan. Groetjes
ik was er 1 het interesseerde me niks, toen ik eindelijk zin kreeg om me voort te bewegen ging ik zittend schuifen met een beentje om vooruit te komen en het andere beentje in kleermakerszithouding, begrijp je het nog? maar het is allemaal goed gekomen
Ja hoor, mijn jongste deed nog bijna niets met 11 maanden. Nu kruipt hij en gaat staan bij de tafel. Komt vanzelf wel groetjes, Josie
Geen zorgen maken, komt allemaal vanzelf. Mijn dochter tijgerde alleen nog maar met 11 maanden, en ging ook nog niet zelf zitten. Met +/- 13 maanden ging ze kruipen en optrekken tot staan, en vlak voor ze 16 maanden was ging ze lopen. Ze is nu 18 maanden en rent door de kamer .
Mijn zoon Lenn is 29 juli 1 jaar geworden en kroop toen voor het eerst heel voorzichtig. Nu kruipt hij overal heen en begint zich langzaamaan heel voorzichtig wat op te trekken. Tot die tijd trok hij ook altijd zijn beentjes op als we hem neerzette. Het komt allemaal wel goed.
mariel, Zal misschien wel aan de naam liggen? ha ha mijn zoontje Lenn is 5 juli 1 geworden en deed nog minder dan jouw Lenn. Maar roshi ook bij Lenn is het ontwikkelen nu echt begonnen,toevallig net in een ander topic verteld. sinds 3 weken kan hij van lig naar zit en sinds 2 weken begint hij te kruipen. daarvoor kon hij alleen maar zitten ( rollen heeft hij helemaal niet gedaan) en ook mijn oudste zoon was zo'n trage. Maar toen hij eenmaal begon duurde het nog maar 2maand tot hij liep. dus dat ging opeens heel snel. groetjes diede
Dag Roshi, wat een prachtig meisje heb je, heel mooi koppie! Ik denk dat je je nu geen zorgen hoeft te maken, sommige kindjes zijn later dan andere. Op het cb zullen ze toch ook wel e.e.a. in de gaten houden? Maar t is wel goed om zelf ook in de gaten te houden, misschien zijn er dingen warmee je je dochtertje wat uit kunt dagen? Mijn man was heel laat in zijn ontwikkeling, later heb ik begrepen dat mijn schoonmoeder hem eigenlijk weinig uitdaging bood (vond ze zielig) terwijl een beetje prikkeling (en soms beetje frustratie) een kind juist kan helpen wat verder te gaan, te proberen. Dat zie ik ook wel bij onze dochter nu, dat wanneer ze een speeltje graag wil dan wordt ze boos, maar ze probeert er wel te komen Misschien heb je er wat aan, maar vooral niet te druk maken hoor! Knuffel voor je prachtige meisje!
Bedankt voor jullie reacties! Sas26> thnx ik vind haar zelf (uiteraard) ook heel mooi Vorige keer (met 9,5mnd) hebben ze er niet eens naar gevraagd. We moeten nu 2sept weer, ik zal er -als ze er zelf niet over beginnen- eens naar vragen. Helaas is uitdagen niet echt een optie, ze maakt zich alleen maar boos wat eindigd in een krijsconcert. Ik probeer het wel hoor. Gister heb ik bijvoorbeeld een uur met haar op ons bed gelegen en dan doet ze wel haar bips omhoog maar verder niets. Op het KDV proberen ze haar ook steeds uit te dagen maar mevrouw vind het allemaal best
Daimy deed met 11 maanden ook nog niet veel meer dan tijgeren en zitten ... en tijgeren leerde ze ook pas een maand of 10 geloof ik..(wat vergeet je dat soort dingen weer snel!) het interesseerde haar ook gewoon niet zo..ze was meer van het rustig spelen en zelf boekjes lezen, goed bekijken hoe al haar speelgoed nu eigenlijk in elkaar zat..ze vond het niet zo nodig om zich te verplaatsen op haar 1e verjaardag trok ze zichzelf voor het eerst op tot staan, dit ging steeds makkelijker en met 13 maanden liep ze overal langs de meubels.Met 14 maanden ging ze pas echt kruipen. Met 15 maanden liep ze ook aan de hand en nu is ze bijna 16 maanden (oh ik zie dat ze nu 7 minuten 16 maanden is ) en staat ze los en doet ze voorzichtig wat stapjes los Dus achteraf is het vanaf haar 1e verjaardag toch allemaal wel 'snel' gegaan. Hier hebben ze er op het cb nooit iets van gezegd trouwens, behalve dat sommige kindjes pas gaan kruipen nadat ze leren lopen.En dat sommige kindjes met laminaat thuis het echte kruipen wel eens overslaan. Verder doet ze het kwa ontwikkeling prima, niet supersnel, maar ze is ook niet heel laat. Nu ze los staat en rondstapt is ze trouwens niet meer te houden, ze heeft wat in te halen denk ik het komt echt vanzelf als ze eraan toe zijn! ps: wat een mooie naam heeft je dochtertje toch
Met 10 maanden begon onze dochter achteruit te kruipen, met ruim 11 maanden kroop ze pas vooruit. En staan was echt nog een stukje later, dus dat komt allemaal vanzelf!
Hoi, Sverre is 1 dag jonger dan jouw dochter maar hij deed tot gisteren ook nog niets. Alleen zitten vond hij leuk, niet op z'n buik liggen, niet tijgeren en al zeker niet kruipen, het was altijd gelijk schreeuwen als hij toch per ongeluk op z'n buik terechtkwam. Tot gisteren...ineens tijdens het torens bouwen met blokken (ik bouw, hij gooit ze om) schoof hij een stukje naar voren op z'n billen. Ik steeds die torens iets verder weg gebouwd en binnen een klein half uur had hij door hoe hij al hupsend op zn billen vooruit kon komen. En vandaag: een ander kind: hij vermaakt zich echt prima, al hupsend door de kamer, ik lach me gek. Ik begon me ook net af te vragen wanneer er nou eens beweging in zou komen en nu ineens. En dat het zo snel gaat is echt bizar. Nu dus alles kindveilig maken. Ben benieuwd of het optrekken en staan straks ook zo snel zal gaan. (nu maakt hij in ieder geval nog niet erg aanstalten) Waarschijnlijk hoef je je ook geen zorgen te maken en zal jouw dochter het straks ook ineens doorhebben. Groetjes Eendje
Ik maak me ook echt geen zorgen hoor, ik wilde alleen graag weten met hoeveel maanden jullie kindjes gingen kruipen en doen. Sab> dat is snel gegaan Ik ben ook helemaal weg van de naam (logisch anders had ik hem niet gegeven hahaha) Boni> áls Jenna op haar buik ligt dan "kruipt" ze inderdaad ook achter uit en rondjes hihi Eendje> leuk!! wow gek he dat ze van de één op andere dag zo kunnen veranderen.
Hey, denk niet dat je zorgen hoeft te maken hoor mijn kleine die stond al met 6 maanden super snel kruipen ging ook vliegensvlug maar lopen nooooo way pas met 18 maanden ging hij lopen, ieder zijn eigen ding zeg ik altijd maar maakt me wel zorgen maar zie nu echt in dat het voor niets is geweest rent nu vrolijk door het huis rond... Liefssssss
Mijn zoon is nu net 1 en is een billenschuiver. Kruipen ho maar. Soms trekt hij zich op maar heeft nog niet de drang om te lopen. Ze geven het zelf wel aan hoor dus geen zorgen. Pas als mijn zoon 5 is en nog niet loopt dan ga ik me zorgen maken Komt vanzelf allemaal wel.