Ons zoontje van nu 9 maanden kruipt nog niet. Als hij op de grond ligt en ergens naar toe wilt, gaat hij rollen... Op zich grappig om te zien, maar ik vraag me af of het kruipen dan nog wel gaat komen... Kan ik het stimuleren? of is het gewoon een kwestie van afwachten?
Volgens mij hoeft een kindje van 9 maanden ook nog niet te kruipen..Onze kleine meid kruipt ook nog niet..(2 weekjes jonger dan jouw mannetje) en volgens mij maakt dan niet zoveel uit.. Sommige kindjes slaan het kruipen trouwens over en gaan direct staan / lopen.. Ik denk altijd maar zo: die kleine doet maar lekker, waar hij/zij aan toe is! groetjes!
Onze oudste zoon heeft toen heel lang door het hele huis gerold. En dat ging prima hoor. Op een gegeven moment ging hij toch ook kruipen.
Op zich hoeft hij van mij ook niet te kruipen hoor, maar vroeg me gewoon af of dit een fase is en wie dit herkent... Hij wil wel al een hele tijd staan. Misschien slaat hij idd het kruipen wel over...
Mijn zoontje kruipt ook niet, hij was er wel mee bezig rond de 7,5 maand, maar het lukte niet. En hij heeft al maanden door dat hij er rollend, draaiend ook wel komt . Stimuleren heeft geen zin, hij wordt dan ernorm boos! Papa dacht het hem wel eens te leren. Ik vraag me af of hij wel gaat kruipen. Staan vindt zoonlief ook erg leuk en hij probeert het steeds vaker alleen te doen, eerst als je zijn handjes pakte ging hij zelf staan, nu pakt hij je beet en gaat staan.
het komt waarschijnlijk vanzelf wel. Hier een meisje dat eerst is gaan billenschuiven (met 11 maanden) , daarna aan het handje gaan lopen en daarna pas gana kruipen. Uiteindelijk durfde ze los te lopen . Maar alles door elkaar dus een beetje. Rollen deed ze overigens pas met 9,5 maand..
Zo deed / doet Quincy het: eerst rollen waar ze naar toe wilde toen rollen en tijgeren waar ze naar toe wilde toen aan tafel en handen lopen waar ze naar toe wilde toen kruipen en nu kruipen, op handen en voeten lopen en aan tafel, handen, loopauto etc. waar ze naar toe wil. Het rollen vind ik dus niet raar, kruipen komt vaak nog wel.
ik weet van onze fysio dame dat rollend bewegen erg goed voor ze is.hier krijgen ze sterke romp van. ze willen graag dat kindjes deze fase ook hebben.daarna komt tijgeren en kruipen. mijn jonge heeft ook gedaan. dus geniet!want het is zo tijdelijk...
hoi, hier de volgorde van ons zoontje: eerst rollen door het hele huis toen lang tijgeren eindelijk kruipen (met handen naar binnen) staan aan tafel enz. nu heel veel lopen op zijn knieen en sinds een week steeds meer losse stapjes bijna lopen???? je ziet het, hij heeft zo'n beetje alles doorlopen, hihi stimuleren had geen zin, hij deed het gewoon niet. Liet soms de volgende stap wel zien maar daarna een tijd niet meer. Hij ziet steeds in de volgende stap geen voordeel: ik kom er toch!!!! Hij is inmiddels 17 maanden. Met zijn fijne motoriek is hij wel heel snel. gr. maaike