Niet kruipen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn dochter van 11 maanden tijgert als een dolle door de kamer en trekt zich inmiddels ook zelf op aan de tafel en loop een paar pasjes erlangs. Alleen ze kruipt niet. Af en toe gaat ze wel op haar handen en knieën om dus een tafel te grijpen oid, maar echt kruipen doet ze niet en gaat direct weer op haar buik om er van door te gaan.
    Het zelf optrekken gaat ook heel onhandig met rechte benen. Ze gaat zeg maar niet eerst op haar voeten staan met gebogen knieën. Maar goed, uiteindelijk lukt het haar dus wel. Denk dus ook niet dat ze nog gaat kruipen of kan dit nog wel?
    En hoe lastig of "erg" is het voor haar ontwikkeling als ze het niet gaat doen?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

het is heel goed voor de ontwikkeling dat ze gaan kruipen omdat ze dan de kruisbeweging moeten maken en dit schijnt erg goed te zijn omdat ze dan armen en benen tegelijk sturen met de hersenen

( ofzoiets :p)

iig onze dochter ging altijd billenschuiven, daarna staan.... en daarna lopen met 15 maanden

met 1 of 17 maanden begon ze pas met kruipen doordat ze haar broer na deed ( spelen met de auto's waardoor je automatische kruipt)

ik denk dus dat het vanzelf wel komt.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Kruipen is handig, omdat ze dan makkelijker tot staan komt, maar in de ontwikkeling van kinderen 'telt' het eigenlijk niet. Het is niet dat je moet kruipen om tot stand en lopen te kunnen komen, zoals je hebt gemerkt. Je hoeft je er dus geen zorgen om te maken.

Mijn dochter is (gecorrigeerd) 10 maanden en wil niet op de buik liggen, ze kruipt dus ook niet, maar schuift lekker op haar billen. De fysio (krijgen we standaard wegens vroeggeboorte, verder geen aanleiding voor) maakt zich ook totaal geen zorgen.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    David is pas gaan kruipen nadat hij kon staan, precies in de volgorde die ts beschrijft en idd ging hij ook op zijn knieeen om aan de tafel te gaan staan. Ongeveer een maand later ging hij toch kruipen.

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach, mijn dochter kruipt pas sinds een paar weken en ze is al 20 maanden. Ze loopt, rent, etc allemaal al hoor. Ze heeft altij op dr billen geschoven en is toen gaan lopen. Sinds kort kruipt ze ineens onder de tafel door om dr speeltejs te pakken.

Zou me er niet zo veel zorgen om maken

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Onze zoon ging kruipen net voordat hij 1 jaar werd, hij tijgerde wel al een hele tijd.. Volgens mij ging hij ook al staan, maar dat ben ik ff kwijt en kan het niet nakijken in het groeiboekje, want ik ben op mn werk..

Wij dachten in elk geval ook een tijdje dat hij het kruipen over zou slaan, maar op een gegeven moment ontdekte hij dat kruipen ook wel handig is :D

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tis niet dat ik me zorgen maak, maar het ziet er zo onhandig uit, haha! En ik had zelf al bedacht dat door het kruipen over te slaan het ook langer zal duren dat ze gaat staan etc. gewoon omdat dat mbv kruipen het handigst en makkelijkst gaat. Maar nu ze al staat zal het allemaal wel meevallen, er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden ;)

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Met 10 maanden liep ik los en rond een jaar kon ik pas kruipen :D Ieder kind heeft een andere volgorde...

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier ook nog niet kruipen hoor. En staan alleen in bad vanuit zit en vanuit lig alleen aan zijn speelgoedkist. Verder gebruikt hij alleen ons om zich aan op te trekken, best vermoeiend. Zet dan idd ook n paar stapjes, maar valt nog vaak om... Verder is alles vanuit lig te hoog om zich aan op te trekken. Hij maakt wel kruip bewegingen, maar zakt dan weer op de grond. Tja, hij is n beetje lui aangelegd.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon deed dat 2 weken ná zijn eerste verjaardag. Mijn jongste doet het ook nog niet. Hij kan het wel, maar het gaat nog niet snel genoeg denk ik, dus hij tijgert ook. Maar hij loopt ook langs de bank en tafel en staat af en toe los. Het zegt dus niets over de ontwikkeling.

11. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John is ook een billenschuiver geweest en daarna staan en met 13,5 maand los lopen, en hij kan nu sinds 3 weken kruipen, jeej :p

Deel Deze Pagina