mijn kleine is de laatste tijd erg vaak ziek . ze heeft last van astma aanvallen.. deze starten een maand gelee. hierdoor heeft ze meerdere keren in ziekenhuis gelegen afgelopen maand. nu mocht ze vandaag weer naar huis na een paar dagen opname. thuis aangekomen ging mijn telefoon en was het het ziekenhuis dat ze morgen terug moet voor onderzoeken want ze vinden haar veel te klein en te licht voor 9 maanden.. ik weet dat ze een beetje erg fijntjes is vooral in verhouding tot haar broers maar schrok toch wel. mijn meisje is nu bijna 9 maanden en is 68 cm en weegt 6620 gram.. volgens de arts is dat veel te klein. hoeveel wogen jullie kindjes rond deze leeftijd... ben beetje nieuwsgierig wat het gemiddelde is..
72 cm en 8,800kg. Ik dacht dat ze mij bij kind&Gezin gezegd hebben dat dat mooi het gemiddelde was voor een meisje van 9 maanden.
Ik heb een zoontje, dus ik denk dat daar altijd wel iets verschil in zit, maar die woog met 8,5 mnd 8200 gr (en 74 cm).
Mijn zoons waren bijna 15kilo en 90 cm en 14,7 kilo bij 85 cm. Mijn dochter was 80 cm en 9,5 kilo. Hier mijn zoons erg breed en groot (nu alleen nog erg lang) En mijn meisje is nu bijna in verhouding. Nu 12 kilo en 96 cm en word volgende week 19 mnd. Mijn meisje is ook vaak ziek geweest en nu ze al bijna 1,5 mnd niet ziek meer is gaat het goed met haar gewicht.
Toevallig vandaag bij CB geweest: 72,5 cm en 9285 gram Juul zit boven gemiddelde qua lengte en gewicht, maar wel in balans....
als ik het zo lees valt het wel mee.. maar snap de artsen hun bezorgheid wel want in plaats van dat ze zwaarder word valt ze af. ze woog 7 weken terug woog ze 7100 en nu 6600 terwijl ze gewoon eet. ik gaf al aan maar ze is natuurlijk wel veel ziek geweest de afgelopen maand dat kost veel energie maar toch vonden hun haar te klein en licht. maja wacht het gewoon ff af. ze is gewoon een lekker vrolijk meisje en eet geweldig. ze ontwikkeld zich ook goed. ging drie dagen terug voor eerst zelf zitten en gister besloot mevrouw om te gaan staan. nu probeert ze overal te gaan staan. dus de eerste valpartijen zijn al geweest. dus zolang ze zich zo goed ontwikkeld maak ik me niet te druk en wacht het gewoon af.. thx for the response ladies
heb vandaag haar groeicurve ingevuld en daar zie je duidelijk dat ze een flinke dalende lijn heeft.. dus begin me nu toch wel zorgen te maken...ze heeft vanaf het begin net onder de min 1 gezeten maar nu daalt ze qua gewicht naar de min twee en zit ze qua lengte iets onder de min 1.. dat klopt toch niet...
Hier ligt mijn meisje met lengte op de +3,5 lijn en met gewicht op de 0 lijn. Is ook niet helemaal in verhouding. Maar ze zeiden dat ze liever wat slankere kindjes zien dan te dik. En erg dun is me meisje niet meer. Het kan zijn dat je meisje ineens weer een groeispurt krijgt en ze weer haar eigen ljjn volgt.
Woepsie mijn zoon is net 8 maanden en zo'n 80 centimeter en ruim 10 kilo Maarja papa is ook bijna 2 meter en 115 kilo en wij hebben geen kleine jongens.
8,1 kilo en 69 cm. Ik vind jou meisje dus wel erg ligt want mijn meisje was toen net ietsjes onder het gemiddelde qua gewicht. Hoe at ze toen ze ziek was? Want ze is een maand ziek geweest toch ? Als ze haar eigenlijn zou volgens was het uiteraard niet erg dat ze zo licht is. Maar zoveel afvallen is toch niet zo heel goed. Ik zou er wat extra vettigheid geven. Volle yoghurt, roomboter en verder gewoon Oals al je deed.