Ons zoontje heeft heel veel last van vastzittende lucht maar hij kan heel moeilijk boeren. Als er af en toe een boertje komt dan is dat niet genoeg. Er blijft lucht vastzitten te merken aan zijn gekreun, huilen e.d. Hij krijgt bv en infacol en sab simplex werkt helaas niet. Ik heb ook allerlei houdingen om te laten boeren geprobeerd maar ook geen succes. Hij klaagt al wekenlang dag en nacht. Als iemand adviezen heeft, graag!
Ik probeerde mijn zoontje tijdens het geven van de fles tussendoor een paar keer te laten boeren en niet alleen nadat de fles leeg was. Heb je dit al geprobeerd? Mijn zoontje kon ook slecht boeren en dit hielp wel. Succes!
Ok, dit klinkt heel stom maar soms kan het helpen om met hem de trap op en af te lopen. Dan komt de lucht een soort van los. Als het meer in de darmpjes zit, kun je ook proberen met de benen te fietsen (met je knieen omhoog zitten, je kindje er opleggen en dan de beentjes bewegen).
Mijn zoontje was ook altijd een hele moeilijke boerder. Wat wij vaak deden was na de fles even laten liggen en dan omhoog tot zitten met zijn beentjes aan de zijkant van je eigen benen. En dan met je eigen benen omhoog en omlaag.. Snap je het want kan het niet anders uit leggen, haha. En daarbij op het ruggetje kloppen.
en als je hem vasthoud, even met hem naar beneden gaat dus zelf naar voren buigen, dus soortemet van zn hoofdje omlaag en dan weer omhoog komen? Snap je eht nog hihi? Dat werkt hier ook wel goed. En inderdaad fietsen met zn benen of op zn buik leggen? Tycho gaat daar ook wel van boeren. En dan zit ie stom te kijken hahaha. Echt zo van was ik dat ??? Hoop dat het helpt! Liefs
Wij hadden hetzelfde met Lisa, dachten we. Boeren lukte ook met infacol niet goed genoeg, dachten we dus. Uiteindelijk bleek het verborgen reflux te zijn, dus geen lucht dat dwars zat, maar voeding. Wij dachten dus dat er lucht half omhoog kwam maar er niet goed uit kon, maar dat was dus melk en maagzuur.
Ik denk dat hier ook sprake is van verborgen reflux dus voeding ipv lucht kan heel goed. Hij verslikt zich ook altijd hevig tijdens de borstvoeding, vaak meerdere keren. Ben al bij een osteopaat geweest maar het werd na iedere behandeling veel erger. Dat duurde een dag of 4 en dan trok 't weer bij. Ben ermee gestopt, hij had zoveel last, dat wilde ik hem niet meer aandoen.
Klinkt heel herkenbaar. Heb je veel melk of schiet het hard toe? Dan zou je kunnen overwegen om te kolven tot je tsr en daarna aan te leggen, toen ging het drinken bij Lisa wel iets beter en dan krijgen ze ook wat minder lucht binnen. Gebruikt je nutriton en al andere medicijnen? Dat zou ik wel gaan doen (dus langs de huisarts gaan) als ik je verhaal zo lees.
Volgens mij heb ik niet veel melk en ik heb geen idee hoe ik merk of mijn tsr te sterk is. Heb hier wel over gelezen als mogelijke oorzaak maar voel de tsr zelf niet en het is niet zo dat ik de melk eruit zie spuiten. Wel een keer een straaltje gezien toen hij losliet maar dat lijkt me normaal, toch? Omdat de osteopaat zei dat maagzuurremmers weer belastend zijn voor de darmen heb ik mijn heil niet in het medisch circuit gezocht.
Het klinkt inderdaad niet alsof je een erg sterke tsr hebt. Mijn tsr voel ik heel duidelijk en het spuit er dan in ongeveer 5 stralen uit. Lisa heeft ook maagzuurremmers gehad maar weinig last van haar darmen, maar belastend zal het wel zijn. Maar liever wat belastend dan een kind dat zoveel pijn heeft, is dus even afwegen.
Ik wil hem zeker niet meer last bezorgen dan nodig is, had alleen gehoopt dat de osteopaat uitkomst zou bieden. Bij mijn oudste hielp het wel. Hij had hetzelfde maar veel erger. Ben in ieder geval blij dat ik nu weet dat het geen lucht is dat dwars zit maar zuur. Kan ik hem alle pogingen hem te laten boeren besparen.
Aan een verbrande slokdarm heeft je kindje nog veel minder....Ik zou toch eens langs de huisarts gaan of kinderarts als je reflux vermoedt.
Als mijn oudste zoontje geen baat had gehad bij de osteopaat had ik om maagzuurremmers gesmeekt. Hij had heel veel pijn/last. Ben toen wel bij de huisarts geweest maar deze gaf aan dat het vanzelf wel over zou gaan. Mijn jongste heeft minder last vandaar dat ik nog even aanmodder maar ik houd het natuurlijk in de gaten!