Wat zouden jullie doen??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by JsMama, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JsMama

JsMama Actief lid

Sep 12, 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Wat zouden jullie doen?? Ons zoontje is nu ruim 7 weken en binnenkort 'moeten' we met hem twee veranderingen doen. Nu is dit ons eerste kindje en weet ik dus niet hoe baby's reageren op veranderingen. Vandaar dat ik jullie om advies vraag.

Ons kleintje slaapt nu namelijk nog ingebakerd in een wiegje. Het inbakeren hebben we gedaan omdat hij zichzelf wakker sloeg met zijn armen. Hij was dus heel druk. Nu door het inbakeren heeft hij geleerd om rustig te blijven.
    Wij weten nu dat hij het door gaat krijgen, omdat hij in de wandelwagen ofzo al heel erg rustig ligt en dan zelf in slaap valt.
    Om deze reden wil ik over een week ofzo beginnen met het stoppen met inbakeren.

Nu groeit hij echter ook uit het wiegje, dus zullen we hem in het gewone babybedje moeten laten slapen.

Wat zouden jullie nu doen...beiden veranderen (dus stoppen met inbakeren en slapen in het gewone bed) tegelijkertijd doen of eerst stoppen met het ene en dan het andere?? en in welke volgorde zouden jullie het dan doen??

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Bij ons ging het uitbakeren niet zomaar. Ze was toen inmiddels al wel verhuisd van wiegje naar ledikantje.

Het cb adviseerde ons om het uitbakeren niet ineens te doen, maar in fases. Te beginnen met het makkelijkste slaapje. Ik denk dat we een goede 2 weken bezig geweest met het uitbakeren. Eerst 1 overdag slaapje, toen 2 etc.

Voor Noor is het best een ommeslag geweest om uit te bakeren (we zijn toen een slaapzakje gaan introduceren)

In jou geval zou ik eerst kiezen om je kindje eerst te laten wennen aan het ledikantje en dan te starten met uitbakeren.

Noor hebben we overigens ingebakerd gehad met 2 doeken. Dat is dus best strak. Wellicht dat dat ook de overgang wat bemoeilijkt heeft. Dat weet ik niet. Wat gebruik jij?

Hoop dat je hier wat aan hebt en succes.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik zou niet gelijk stoppen met inbakeren maar al wel beginnen met het ledikantje.
    Waarom zou je nu al stoppen met inbakeren als ie er zo lekker rustig onder is, wij zijn gestopt met inbakeren toen ze ongeveer 3 maandjes was maar dan wel rustig afgebouwt met de puckababy!

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij hebben beide " gewoon gedaan" zijn van de 1 op andere dag overgestapt op ledikantje, en daar sliep hij nog in een puckababyinbakerzak, en toen hij niet meer in de kleinste versie paste zijn we gewoon een slaapzak gaan gebruiken.... hier ging het beide keren gewoon goed...

dus mijn advies is probeer het eerst gewoon in1 x zonder erg moeilijker erover te doen, en misschien werkt dit.... en zoniet, dan kun je altijd nog met afbouwconstructies beginnen?

5. JsMama

JsMama Actief lid

Sep 12, 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij gaan ook wel gelijk een slaapzak introduceren hoor. Daar heeft hij trouwens vorige week ook al een keer in gelegen en dat ging al goed.
    ps....Jesse wordt ingebakerd in de doek van Pacco.

Wij willen het inbakeren niet te lang laten doorgaan. Wij denken dat het dan moeilijker zal worden om er dadelijk mee te stoppen. Ons werd aangeraden om het minimaal 6 weken achter elkaar bij elk slaapje te doen en daarna te kijken of het nog nodig was.
    Momenteel bakeren wij hem nog bij elk slaapje in tenzij wij weg gaan met de wandelwagen. Dan ligt hij los in de wagen. Hierbij valt hij ook rustig in slaap zonder dus met zijn armen te gaan zwaaien in zijn slaap. Hierom denken we dus dat hij het nu zonder goed genoeg kan om zelf te leren slapen.

Daar had ik ook aan gedacht en ik denk dat wij het toch ook maar op deze manier gaan proberen.
    Als we het straks gaan doen, dan zal ik Jesse denk ik gewoon 's ochtends uit de bakerdoek halen en daarna kijken hoe hij het zelf doet. Wordt hij alsnog steeds van zichzelf wakker, dan kan ik hem altijd weer inbakeren en het in stapjes doen.

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik heb geleerd dat ze het hier het beste reageren op 1 verandering tegelijkertijd.
    Pas als die verandering gewoon is geworden (dus dagelijkse routine) voer ik de volgende in.

Persoonlijk zou ik hem dus eerst lekker over doen naar zijn ledikant, zodat hij nog wel de veiligheid van het bakeren heeft en pas daarna het bakeren afbouwen (omdat bakeren afbouwen denk ik langer duurt dan het wennen aan zijn nieuwe bedje)

Groetje sAnita

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

helemaal mee eens.

8. JsMama

JsMama Actief lid

Sep 12, 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dan gaan wij ook voor een verandering per keer.

Wij gaan dan zijn bedje maar weer eens opbouwen en het wiegje als eerste opruimen. Zal het wiegje wel missen hoor!! Vind het zo schattig om een baby in een wiegje te zien. En dan leg je hem straks in zijn eigen echte bedje en dan is het maar zo'n klein ding in zo'n groot bedje. Maar ja...kleine kindjes worden toch echt snel groot.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Tuurlijk kan je proberen om alles in 1 keer te doen en dan merk je vanzelf wel of het werkt toch?
    Trouwens Chloé sliep ook gewoon in de wandelwagenbak hoor maar in bed ging dat niet op dan begon ze weer met haar armpjes te maaien, daarom hebben we haar tot 3 mnd ingebakert en het toen rustig afgebouwt, succes!

Share This Page