Poep problemen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antje88, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    We zijn sinds 3 weken ongeveer bezig met zindelijk worden en het gaat eigenlijk super goed. Vanaf dag 1 maar weinig ongelukjes gehad. De eerste week ging hij uit zichzelf keurig op het potje zitten om te poepen. Bere trots natuurlijk, maar de 2e week begon hij ineens moeilijk te doen voordat hij ging poepen.

Toen hij zn luier droeg heeft hij dit ook een korte periode gehad. Het leek erop dat zn ontlasting te hard was, dus zakjes gekregen en na een week geen poep problemen meer.

Nu is zn ontlasting niet hard, maar de weg ernaar toe zeg maar om op het potje te zitten, gaat nu zo moeizaam. Hij loopt heen en weer te dribbelen met samen geknepen billetjes en jammert. Uiteindelijk als hij het dan niet meer houdt, gaat hij zitten. Wij prijzen hem de hemel in als het ware en mn zoontje is zelf dan ook super trots. Samen gooien we dan zn poep in de wc en zwaaien en zeggen dag poep als hij doorspoelt.

Ik ben allang "blij" dat hij het maximaal maar 1 dag ophoudt. Lees ook wel verhalen dat kindjes meerdere dagen ophouden, maar hebben jullie tips of tools hiervoor? Als ik merk dat hij moet poepen, doe ik alvast zn broekje uit en laat hem in zn blote kont lopen. Want als hij uiteindelijk gaat zitten, dan is het ook 1 keer drukken en zn poep is eruit. Ik moedig hem op een rustige toon aan om op het potje te gaan zitten en stel hem gerust. Hem erop zetten heeft geen zin, want dat werkt averechts en gaat er gelijk weer vanaf.

Soms negeer ik het ook een beetje, want niks lijkt te helpen en als hij echt moet, dan gaat hij wel zitten, maar ik vind dit zo sneu en eerlijk gezegd ook wel een beetje frustrerend

2. susy26

susy26 Niet meer actief

hier was de oudste 5 toen tie op de wc ging poepen. Moest altijd een luier aan.. jongste ging ineens rond zn 3e jaar.
    niet te veel aandacht aan gegeven , en toen gaven ze het zelf aan van mama kijk eens!

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    misschien een boekje er bij pakken en hem voorlezen als hij moet poepen.
    Ga jij maar op het potje, dan leest mama gezellig voor.
    of juist een boekje voorlezen over poepen, waarom je moet poepen en dat alle mensen en dieren dat doen.
    Of zelf even zeggen als je zelf gaat, "mama gaat even poepen hoor!" zo van "het is heel normaal om te gaan"

4. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Dit alles heb ik al geprobeerd, maar op zo'n moment helpt niks. Heb t zelfs geprobeerd met een snoepje, maar hij negeert het. Ik hoop dat het vanzelf een keer weer goed gaat

Deel Deze Pagina