Show je peuterkamer!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fluss1984, 1 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    In april verwachten wij ons tweede kindje. Het plan is om onze dochter door te schuiven naar een andere kamer zodat de baby in haar kamertje kan, met dezelfde meubeltjes. We staan dus nu voor de uitdaging om een leuk peuterkamertje in te richten voor onze dochter, zij is dan bijna 2.

Maar ik vind het heel lastig! De babykamer hadden we bewust redelijk rustig gehouden, maar peutermeisjes vinden natuurlijk alles met roze/paars/prinsessenthema geweldig. Ik ben op zoek naar leuke ideetjes/foto's/inspiratie.
    Ik denk dat het op die leeftijd nog wel handig is om een commode/ladekast te hebben om haar te verschonen en aan- en uit te kleden toch?
    En wat zouden jullie aanraden voor bedje? Een ledikant wat omgevormd kan worden tot peuterbed, of meteen een peuterbed (met uitvalbescherming)?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

2. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Wij zijn momenteel bezig met een stoere jongens kamer. We hebben gekozen voor een gewoon 1persoons bed, ik vind het persoonlijk onzin om nu alles voor een peuterbed aan te schaffen en straks alles weer voor een 1 persoonsbed. Wennen moet hij toch al aan een groter bed. Opa is zijn bed aan het maken van steigerhout.

Verder komt er een stoere lockerkast voor zijn kleding enz. Verschonen doen we dan gewoon op zijn of ons bed, nu ook al regelmatig. En ik duim dat het niet lang meer duurt voor hij zindelijk is :D

Daarnaast gaat er een speelbureautje met krijtbord van steigerhout naar zijn kamertje toe. Die staat nu nog beneden, maar moet plaats gaan maken voor de box.

Foto's heb ik nog niet want het is nog in de maak! Hopelijk snel af want het is 'nog maar' 7 weken tot de uitgerekende datum!! Het is nog even wachten tot opa het bed komt brengen en de laatste dingetjes komt afwerken!

Fluss1984 vindt dit leuk.
  3. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ik kan nog niks showen, er is vandaag pas geschilderd! Maar onze oudste gaat idd ook naar een andere kamer. We hebben een muur nu groen gemaakt, en de rest off-white. De kamer krijgt een dino-thema. We hebben een dino lamp, en twee van die oude schoolposters (wel nieuw, maar oude platen) met dinosaurussen erop. Verder heeft hij een aantal dino bedovertrekken. Alles is redelijk makkelijk weer aan te passen als hij er weer overheen groeit.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hier idem dito. Ook onze zoon gaat straks over. Hij krijgt een safarikamer, zn opa maakt een bed en ik heb voor een tienerbed gekozen qua maat, zit er net tussenin en kan gewoon 1 persoons dekbed op. Vind t net iets minder enorm en kamer is niet zo heel groot, dus voorlopig nog ruimte. Als leeshoek heb ik een tipitent gekocht, superleuk, kunnen we hem savonds in voorlezen! Verder geen commode meer, we doen eigenlijk alleen zn slaapzak nog aan en uit erop en een enkele keer een luier, de rest doen we beneden op t aankleedkussen. Dus dan doen we t oo bed bij m.
    Verder neutrale muren met een mooie muursticker. Leuke gordijnen, mooi dekbedhoes als hij uit zn slaapzak is. Leuke lamp etc.... Ik vind t zo leuk om te bedenken :D

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Even geen foto’s maar onze oudste twee slapen samen op een kamer. Twee muren zijn licht oud roze en twee muren zijn wit.

Ze hebben allebei een eenpersoonsbed en daar tussen staat een drie deurs kast. Verder staat er in een hoek van de kamer een tipi tent met roze kussentjes, schapenvacht, een wollen deken en lampjes bovenin. Daarnaast staat zo’n langwerpige Ikea kast met manden met speelgoed.

Ze hebben allebei zo’n bloem letter boven hun bed. Dit waren mijn inspiratie foto’s. Het is een enorm meisjesachtige kamer zonder dat het heel druk is of echt zo’n lelijke (sorry) prinsessenkamer is.

Bekijk bijlage 547952 Bekijk bijlage 547953 Bekijk bijlage 547954 Bekijk bijlage 547955

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hier is de kamer ook nog in de maak. Wordt juist geen roze. 2 muren petrol achtig op de muur. Witte grote kast. Ikea 8 vaks kast met manden. Witgeschilderde tak met vogelhuisjes erin en vogeltjes. Andere kant vogelhuisjes behang.

Bijgevoegde bestanden:

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dubbel

8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hierbij een foto van dochters kamer, vorig jaar net voor haar 2e verjaardag klaar. Wij hebben voor een 1 persoons bed gekozen met een bedrand zodat ze er niet uit zou vallen.
    Foto's zijn gemaakt voor de verkoop van ons huis, dus het is een beetje leeg nu haha
    Wij hebben geen commode meer, ze helpt zelf wel mee met omkleden, doen we trouwens ook vaak beneden of anders op bed, dan ga ik erbij zitten. Verschonen ook alleen s morgens eigenlijk, zonde om een commode voor te kopen.
    Collage 2017-11-02 13_34_20.jpg

one of kind en Marchella vinden dit leuk.
  9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Leuk kamertje!
    En dat bed daar blijft ze ook inliggen? Niet dat je haar in de avond 25x weer in bed moet leggen omdat ze niet wil gaan slapen?

SMJD vindt dit leuk.
  10. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Wij hebben de kamer van onze dochter pas onder handen genomen. Zij is geen peuter meer maar een kleuter van ruim 4. Ik heb heel veel aan Pinterest gehad, daar ook een moodboard gemaakt voordat we begonnen.

Bijgevoegde bestanden:

Florina en SMJD vinden dit leuk.
  11. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier op dit moment alleen nog een bed in de kamer..
    Onze verbouwing start over 2/3 wkn
    Dus ik kijk ff mee

12. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Nee ze blijft eigenlijk altijd liggen, de bedrand geeft wel een beetje een 'gesloten' gevoel denk ik. ze komt er sinds kort heel soms uit s morgens, maar meestal roept ze netjes.
    (Ze is er wel een paar keer uit gevallen doordat ze zo onrustig sliep, in haar slaap omgedraaid is en over het dekbed heen naar het voeteneind is gekropen :p)

Deel Deze Pagina