wie ook spataderen bovenbeen. ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 81kaatje, 21 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    hallo dames,

ik kom net bij de hap vandaan omdat ik ineens blauwe plekken op mijn bovenbenen heb.
    in de bijsluiter van de bloedverdunners staat bij plotseling bloeduitstortingen een arts te raadplegen.
    volgens de arts zijn het spataderen omdat je ze weg kan drukken en een bloeduitstorting niet.
    zover ik weet en gezien heb komen spataderen alleen op onderbeben voor en zien ze er anders uit.
    wie herkent dit?

groetjes kaatje

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik. Door de zw is mijn hele rechterbeen zowat een spatader joh. Boven blauwe plekken, verdikkingen, grote vertakkingen op de huid, goed zichtbaar naar beneden.. maar ook dik, pijnlijk, warm en jeukend. Linkerbeen is gewoon glad. Ik vind het vreselijk en kan niet wachten tot het na de bevalling weg trekt. Wat over blijft, daar ga ik wat aan laten doen na ong 6 mnd. :) (Vaatchirurg). Spataderen zijn enorm goed te behandelen!

3. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    zo dat klinkt inderdaad behoorlijk.klinkt vele malen erger dan bij mij .heb er verder ook geen last van zoals jij.
    het ziet er bij mij echt alleen maar uit als blaauwe plekken zo groot als een duimtop ongeveer.
    ik ga het morgen nogmaals navragen in ziekenhuis.
    dank voor je reactie.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Spataderen zijn zekers ook op je bovenbeen.
    Ik heb de mijne paar maanden geleden laten strippen en dan binden ze de ader ook af in je lies, die van mij begon juist ook in m'n bovenbeen van m'n 1e zwangerschap en door m'n 2e zwangerschap ging die door over m'n onderbeen.

5. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    hallo dames.
    volgens de gynaecoloog zijn het inderdaad ook spataderen.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij mij begon het idd als een blauw plekje op mijn bovenbeen. Nu is het een hele boom vol vertakkingen ook onder. Het lijkt wel of niks me bespaard blijft wat dat betreft en ook qua striae moet ik het doen met de ergste gradatie maargoed. Verder ben ik vooral blij dat het allemaal goed gaat en dat ik nog steeds heel slank ben. Die spataderen laat ik wat aan doen en die striae wordt wel lichter.
    Maar een 3e zwangerschap? Nee, dat zit er echt niet meer in. :)

7. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    ga inderdaad na de zwangerschap informeren of ik er iets aan kan laten doen..

Deel Deze Pagina