Wie heeft er ook 'n probleem met eten? Ik ben pas 6 weken en 4 dagen zwanger. Ik krijg mijn eten niet weg. Vooral het brood is niet te eten. Heb al verschillend brood geprobeerd met verschillend beleg. Steeds spoel ik mn eten weg met vruchtendrank. Maar volgens mij is dat ook niet echt goed. Zodra ik eten voor me heb word ik misselijk en is mijn honger over, terwijl ik de hele dag door honger heb. Zo krijg ik natuurlijk nooit genoeg voeding binnen. Gelukkig is 't warm eten wel lekker, maar dat maak ik lekker met curry of ketjap, dan is het niet zo droog en hoef ik niet te blijven kauwen, waardoor de smaak eraf is. Melk met brinta is ook lekker. Maar volgens mij moet je ook brood eten voor bepaalde voedingsstoffen. Ik ben bang dat ik ondervoed raak. Maar vooral mijn "kindje", dat zich door te weinig voeding nooit verder kan ontwikkelen. Wie kent dit probleem en heeft 'n oplossing of tips voor me? liefs, Astrid
Volgens mij raakt je kindje niet zo snel ondervoed, omdat het dan wel energie uit je spieren of vet wegneemt... Voor je zelf is het wel heel vervelend. Maar brood kun je vervangen door muesli met yoghurt en dan krijg je in principe ook voldoende binnen. Om de darmen op gang te houden zou je er zelfs nog (haver)zemelen door doen... helemaal goed Zo heb ik het de eerste tijd opgelost.. maar sinds ik het brood wel weer weg krijg, lust ik geen warm eten meer.. bereid je dus maar voor! Sterkte ermee!
Hoi, heel herkenbaar! Ik ben de eerste 3 maanden 5 kilo afgevallen omdat ik ook niets lustte. Brood smaakte zo muf! Sindsdien eet ik 's ochtends een schaaltje yoghurt met een scheutje roosvicee en wat rozijnen. Dat gaat prima. Je hoeft niet bang te zijn dat je kindje niet genoeg binnen krijgt! Als je voor de rest gezond eet (wat je binnen krijgt dan), is er niks aan de hand! Ben nu 17 weken, en eindelijk begint het weer een beetje te smaken. Sterkte ermee, en geniet ervan!
Hoi, Je kindje krijgt echt genoeg binnen hoor, hij pakt wat ie nodig heeft gewoon lekker van jou af en van je reserves. En het is nog maar zo'n heel klein frummeltje die heeft ook nog niet zo veel nodig hoor! Als je geen trek hebt in eten zou ik het ook niet gaan doen, luister gewoon naar je lichaam. Je zegt dat je bijv. vruchtensap en pap wel lekker vindt, dan neem je dat gewoon. Kan echt geen kwaad voor een tijdje, als het goed is, is het over een weekje of 6 een stuk minder, misschien wel eerder!
je kidnje krijgt genoeg binnen ....die van mij heeft op een behoorlijk rantsoen geleefd en doet het nog steeds goed naar mijn weten .....ben errug misselijk geweest en heb in het zh gelegen ....maar goed eind goed al goed ...... even voor je zelf ...eet dan geen brood en even dingen die je wel lekker vindt .....harde broodjes ? of een warm beleg er op ? eet wat je lekker vindt ...anders staat het je sowieso al tegen
Ik heb de eerste maanden ook veel moeite met eten gehad. De gyn raadde me aan om dan maar te eten wat ik wel kon eten en binnenhouden. Ze vertelde over vrouwen die de hele zwangerschap op bv druiven of chocolade leefden. Beide kindjes waren gezond, alleen de mama's voelden zich niet zo lekker (logisch). Maar als je niets anders binnenhoudt, dan moet je wel. Dus eet wat je kan eten en laat de rest staan. Verder kan je bv zwangerschapsvitaminen slikken, zoals gravitamon. Sterkte meid!
Ik heb in het begin bijna alleen vette hap gegeten omdat ik daar niet misselijk van werd 8-[ Lang leve de mac! Maar als ik hoor dat je nog brinta, yoghurt en warm eten weg krijgt zou ik me nog geen zorgen maken!
Ik heb ook bijna niets gegeten de 1e 3 maanden, 1 broodje per dag en warm eten een half bord, meer niet. En kijk maar naar mijn kleine, die is nu ruim 28 cm en 500 gram
Ik herken het wel.. En het hield bij mij ook aan tot ver in de zwangerschap. Maar van wel eten voelde ik me ook beter. Al ging het er soms kokhalzend in.. De VK heeft me (via de huisarts) wel doorgestuurd naar een dietist. Die heeft me gewezen op wat ik minimaal moest eten. En wat ik eventueel als vervanging kon gebruiken (bv blueband brood ipv bruin). Dan blijkt dat het allemaal wel meevalt qua hoeveelheden. Ben uitendelijk 2 kilo verloren en daarna 9 aangekomen.. Misschien een idee op ook te vragen als het lang aanhoudt.