niet kunnen eten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Zeilboot, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

wij zijn nu 8 weken zwanger van ons tweede kindje.
    bij onze eerste had ik nergens, maar dan ook nergens last van.

en nu:

ik ben zo moe dat ik de hele dag wel kan slapen, dus als onze dochter op bed licht, ga ik lekker op de bank hangen, want anders red ik het niet tot savonds.
    smorgens krijg ik geen brood door mijn keel, als ik het brood van onze dochter maak, sta ik al te kokhalzen, tot overgeven komt het neit, maar gewoon het idee.
    nu eet ik dus smorgens fruit en een cracker want brood krijg ik er echt neit in, misschien komt het nog,
    smiddags heb ik geen problemen met het eten en savonds heb ik ook niet altij trek in eten, als ik het maken wil denk ik lekker, maar als ik op schep en 1 hap neem, denk ik al, van getsie derrie

zijn er meer zwangere mensen die hier last van hebben, of iets soortgelijks.

groetjes anita

2. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik kreeg s'morgens ook niks door m'n keel hoor, de gedachten alleen al.
    Maar dat had ik precies hetzelfde met het avond eten maken, van die geuren ging ik al bijna over m'n nek :(

3. TamaraP

TamaraP Lid

16 jun 2008
    59
    0
    0
    verkoopster
    Hilversum
    Hoi allemaal. Nou ik maak me er best zorgen over want inplaats van dat ik aankom val ik af :( Ik denk de hele dag aan eten echt om moe van te worden maar meer van goh wat zou ik nu weer is gaan eten jak :p Zelfs in snoep ofzo heb ik geen trek! Maar ik ben ook enorm moe zou dat ook door het weinige eten komen? Hoop dat jullie wat tips hebben?

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Moe zijn is meestal een zwangerschapskwaaltje, maar ook ik heb me wel afgevraagd of het aan mijn eetpatroon ligt.

Het eten.... ik weet niet hoe lang ik dit vol ga houden. Ik lust geen warm eten meer. Het ligt me erg zwaar op de maag en meestal zit ik daarna de hele avond alles op te boeren. Aardappelen krijg ik echt niet meer naar binnen. Daar begin ik van te kokhalsen.
    Ik ben al geen groente eter, maar nu krijg ik dus helemaal bijna geen groente meer binnen. De vk deed er erg gemakkelijk over en zei dat ik vitamines moest gaan slikken. Maar ik kan toch ook niet de komende weken alleen maar op brood, yoghurt en fruit leven?

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    jawel hoor danoek :) ik heb tijdens mijn zwangerschappen alle zetmeelproducten en vlees verbannen, werd er echt ziek van.

dus fruit fruit fruit en heel af en toe wat zuurdesembrood.
    je beeb pakt wel wat die nodig heeft :)

6. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hallo allemaal

ik ben zelf nu bijna 29 weken zwanger en heb tot dik 17 weken helemaal niet kunnen eten enkel een keer een stuk fruit kreeg helemaal geen teen door mijn keel als gevolg dat ik in de eerste paar weken dik 18 kg ben afgevallen. maar dames maak jullie niet druk want het kindje pak de reserves van jou wel dus dat komt wel goed maar ik was omdat ik zoveel ben afgevallen ook heel erg moe kon de hele dag slapen mocht ook met 10 weken al niet meer werken en moest drie keer in de week wel naar de dokter om mijn kytonen te testen dat is wel heel belangrijk om te doen dan zien ze als je nog reseves hebt of niet. nu kan ik weer iets eten nog niet als voorheen maar de kleine groeit en dat is op dit moment voor mij het belangrijkste hoop dat jullie er iets aan hebben.

groetjes

7. Lindajelsma

Lindajelsma Actief lid

10 jul 2008
    156
    0
    0
    Ik kan niet echt zeggen dat ik hele vervelende symptomen heb. Waar ik wel last van heb (sinds woensdag 9 juli), is dunne ontlasting. Dit komt na het ontbijt en na het warm eten. De rest van de dag valt het mee. En ik heb een heel raar gevoel in mijn maag. Misselijk kan ik het niet echt noemen, maar prettig is anders.
    Vanmorgen had ik voor het eerst dat ik mijn bordje brinta niet op at. Na een paar happen stond het me tegen, maar ik had zo'n honger, dus toch nog een paar happen. Maar het ging niet... Jeg!

Maar ja, nu heb ik weer honger..... Straks maar even een stukje ontbijtkoek nemen denk ik. Hopen dat dat nog wel smaakt!

Groetjes!

8. TamaraP

TamaraP Lid

16 jun 2008
    59
    0
    0
    verkoopster
    Hilversum
    Oje nee van de dunne geen last gehad juist tegenovergestelde :( Heb 2 dagen op bed gelegen pfffffff echt leek wel of ik koorts had maar dat heb ik niet! Veeeeeeeeeeeeeeeel kotsen en dat haat ik zo alle eten drinken kwam eruit :cry: Dus dokter gebeld heb pilletjes gehad ervoor dat het misselijke gevoel onderdrukt maar nu nog moeier! Vandaag eerste echo gehad! Jeetje wat is dat heerlijk zeg om dat hartje te zien kloppen!

9. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hier nog een. Sinds gisteren geen zin meer in eten. Maar juist omdat ik niet eet word ik misselijk...:( En ik wil wel eten, maar zodra ik eten zie of ruik...bleh. En die misselijkheid was ik even vergeten van de vorige, maar nu komt het me alweer helder te boven. Wist nog dat ik me voelde alsof (en dat is natuurlijk letterlijk zo) iemand mijn lichaam had overgenomen. Ik voel me zo kl*te als ik misselijk ben. Ik kan niet meer goed nadenken, voel me ziek en wil niks anders dan in mijn bed liggen en wachten tot het overgaat.

En dan gaan we over 2 weken ook nog 1 week op een boot zitten. Dat wordt gezellig! NOT :(

10. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hier een beetje hetzelfde. Ik kan wel eten, maar echt niet de normale hoeveelheden. Ik zit al heel snel vol en sommige dingen staan me echt tegen.

Dat zieke gevoel heb ik trouwens vorige week ook een paar dagen gehad. Geen koorts maar wel heel warm en het gevoel van griep.

11. TamaraP

TamaraP Lid

16 jun 2008
    59
    0
    0
    verkoopster
    Hilversum
    Okay dus ben niet de enige met dat zieke gevoel volgens mijn verloskundige heb ik buik virusje gehad en heeft het niks met zwangerschap te maken omdat dat koorts gevoel erbij zat. Nouja gelukkig is dat nu over maar dat eten pfffffff moeilijk hoor! Hele dag honger maar waarin geen idee!

12. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    hallo dames,

Ik he precies hetzelfde! Krijg geen brood af! Normaal eet ik 3 dubbele op t werk, dus moet ik 1 dubbele erin persen. Ook verder geen eetlust. s avonds eet ik wel warm, alleen geen grote hoeveelheid. Maar mbrood, jakkes! Ben overigens niet misselijk...

13. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    ik eet ook niet zoveel eigelijk niets.... alleen avond eten en soep krijg ik wel door mijn strot haha.. maar brood IIieel! x

14. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Tja, ik heb er ook last van. Opzich heel fijn want zo weet ik echt zeker dat ik zwanger ben maar een lekker gevoel is anders. Het avond eten is een van de weinige dingen die er wel redelijk goed in gaat...gelukkig. De rest eet ik omdat het moet maar als het niet hoeft laat ik het liever staan. Mijn collega was ik het begin van haar zwangerschap vreselijk misselijk en kon bijna niets binnen houden. Zij hoefde zich ook niet druk te maken omdat het kindje inderdaad je reserves wel op eet. Ik maak me wat dat betreft dus helemaal maar geen zorgen. Ben ook nog es aan de foliumzuur mer extra vitamines.
    Lastig is het inderdaad wel, wil eigenlijk van alles doen maar het kost me erg veel moeite omdat ik me zo beroerd voel. Nou ja...over een paar weekjes schijnt het meestal wel weg te zijn, we gaan dus maar gewoon rustig door.

15. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    he mieke,

ben je ook al "aangemeld"bij de maart mama
    s?

16. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Ha ha ha, ja sinds vanmorgen. Jij bent ook een maart mama zie ik...gezellig hoor!

Deel Deze Pagina