Stel me gerust svp...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amy1981, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Eergisteren had ik een positieve zwangerschapstest in handen. Ik had het totaal niet verwacht, want ik had heel pijnlijke borsten en dat is meestal een teken dat ik ongesteld ga worden. In 2009 (toen ik zwanger was van onze dochter) had ik geen pijnlijke borsten. We zijn er heel erg blij mee!!! En toch, klinkt misschien heel gek, durf ik ergens niet heel blij te zijn. Ben zo bang dat het mis gaat... Ik heb zo goed als geen klachten. Moet wat vaker plassen en heb vooral 's avonds heel erg dorst. Het pijnlijke gevoel in mijn borsten is wat afgenomen. Ik denk dat ik gisteren mijn NOD had. Vanmorgen vroeg, voor de zekerheid;), nog een zwangerschapstest gedaan en die was heel iets donkerder dan eergisteren. Voor mijn gevoel zou deze moeten knallen, maar dat gebeurde niet. Wie o wie kan mijn angst wegnemen, zodat ik kan gaan genieten? Er spookt ook steeds door mijn hoofd: mijn gevoel zou toch geen voorteken zijn he?!?

PS de 1e en 2e test zijn van eergisterochtend en de digitale is van eergistermiddag.

Bijgevoegde bestanden:

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik had pas met 6 weken een knaltest hoor, dus dat zegt niets!
    Je hebt nu geen enkele reden om te vermoeden dat het niet goed zou gaan en dáár zou ik me aan vast houden. Kans is maar 10%, dus de kans dat het goed gaat vele malen hoger.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Enne, voor jouw termijn vind ik de test duidelijk genoeg hoor! Heb die van.mij er eens bij gepakt en die zien er net zo uit.

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    als je voor je nod hebt getest vind ik dit al behoorlijke knallers hoor.en je hcg schommelt dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat hij nog meer gaat knallen.gewoon lekker gaan genieten van je wonder.en dat je niks voelt kan ook ik ben nu zwanger van de 3 de en ben alleen maar moe geweest verder nergens last van.

5. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Echt gerust stellen kan denk ik niemand op dit termijn, kan je wel vertellen dat elke zwangerschap anders kan voelen, dus dat je nu pijnlijke borsten hebt, tja, dat had ik al 5 dagen na mn ei sprong! Pas toen ik zo'n 9 weken zwanger was nam dat een beetje af...

Dat je wel zwanger bent lijkt me duidelijk, na 3 testen! Gefeliciteerd!! Probeer er toch van te genieten, en als het in het eerste trimester mis gaat, dan is de kans supergroot dat er toch iets mis was met de celdeling van het kindje... Een miskraam is ontzettend rot, maar het is vaak de natuur wat ingrijpt op een ontwikkeling die niet goed verloopt. Volgens mij is die ontwikkeling niet te relateren aan de duidelijkheid van het streepje ;)

De komende weken zullen wel als maanden voelen voor je eerste echo, heb geduld, je kunt nu gewoon niks anders doen dan afwachten en goed voor jezelf zorgen!! Succes!!!

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik heb bij beide zwangerschappen ook de angst gehad dat het fout zou gaan. Ik dacht echt, dit kan nooit goed gaan. Dacht ook dat het een voorgevoel was. Ook is het zo dat heel veel vriendinnen in mijn omgeving zwanger werden en helemaal heen angst hadden en met 6 weken al kleertjes kochten en waar het dus wel fout ging. Na die 12 weken dacht ik, wacht maar tot de 20 weken echo, er is vast iets fout. Helemaal gezond. Daarna de 26 weken grens. Dacht dat ik vroegtijdig zou bevallen. Daarna weer rond week 30. Nu pas durf ik met zekerheid te zeggen, als hij nu komt is hij op een goede termijn en komt het helemaal goed!
    Kortom, sorry ik kan je onzekerheid en angst niet wegnemen want dit betekend namelijk dat ik je moedergevoelens weg zou nemen. Je blijft heel de zwangerschap onzeker.

7. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Bedankt allemaal! Zullen vast de hormonen zijn dat ik onzeker ben:p
    Ik had deze woorden van jullie ff nodig. Bedankt!

8. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    jou testen zijn duidelijker dan de mijne hoor!!
    mn man zei toen tegen mij van..ga nou maar een testje doen. maar ik zei: ik VOEL dat ik niet zwanger ben, en ik heb nergens geen last van!!!! (nou ja behalve mn borsten, maar dat had ik bij ongi soms ook wel eens). en ja hoor de test was positief en kben nu 27 weken zwanger. ik had de eerste weken nergens geen last van, en dat maakte mij ook heel onzeker..daar en tegen vanaf week 9 ong. heb ik alles dubbel terug gekregen.

het komt vast goed hoor!!
    en voor dat het het nog vergeet.. van harte gefeliciteerd!!!!!!!

9. Gazy

Gazy Niet meer actief

Sluit ik me bij aan, voor je NOD en dan al zulke strepen.

En meid, als het hormoon in je urine zit..... ben je zwanger.. Punt.

GENIET!

10. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, mijn testen zijn nooit zo duidelijk geweest! alleen die van moeders voor moeders maar die is dan ook veel later!
    ik snap wel dat je bang bent dat het fout gaat, heb ik ook een hele poos gehad, pas na de eerste echo werd dat minder!

ene voor ik het vergeet, Gefeliciteerd!

11. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik had precies hetzelfde! Geen heel duidelijke streep te zien, maar wel een streep..! Toen een digitale test gedaan en gaf direct aan: 2/3, zoals bij jou ook nu! En ik ben inmiddels alweer 24 weken zwanger dus:

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ik duim voor je dat alles goed mag blijven gaan!!

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    zien er prima uit, die tests. Veel duidelijker dan die van mij. Nou is het bij mij een keer mis gegaan (testte ik ook pas na m'n nod), en dit keer is het afwachten. Maar op voorgevoel zou ik niet vertrouwen: het klinkt allemaal leuk, maar voorgevoel kan zowel de correcte interpretatie van symptomen en verschijnselen zijn, als ongefundeerde angst en zorg. You just never know.

13. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hier 2 dagen voor nod positief getest.. is een look a like test van de jouwe! Ook helemaal geen kwaaltjes gehad, alleen erg pijnlijke boobs... je hoefde er bij wijze vna spreken maar naar de kijken.. pfff... overigens nog steeds geen kwaaltjes op ischias na!

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Meis, ik had testen die werden niet donkerder voor mij nod.

Heb dag voor nod de zwanger/niet zwanger gedaan van CB en die zei gelijk zwanger..

Ik heb precies 38.1 weken niet kunnen geloven dat het echt zo was....ik heb al die tijd angsten dat t alsnog mis zou gaan... na 5 missed abortions..

Pas op het moment dat ze onze jongen vorige week op mijn buik legden, durfde ik te gaan geloven dat het echt zo is! We hebben er een kindje bij gekregen...

15. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Je bent echt zwanger! Gefeliciteerd!!

Ik testte pas na mijn NOD (denk ik.. weet niet wanneer mijn NOD was ivm onregelmatige cyclussen) en mijn test was lichter :) Pas met 6 weken was hij veel duidelijker (deed er een voor de lol voor mijn zusje hihi)

Ik heb tot nu toe (afkloppen) helemaal nergens last van gehad.. niet misselijk geweest of iets. Alleen moe, maar dat is iedereen :) Daardoor is het nog onwerkelijker dat je zwanger bent, omdat je het aan niets merkt..

De onzekerheid blijf je erg genoeg houden.. ik dacht altijd als ik eenmaal een posi test had, dan zouden mijn zorgen weg zijn.. na mijn posi test dacht ik, eerst de 1e echo afwachten.. daarna de 2e echo afwachten.. daarna de 12 weken echo afwachten.. daarna het hartje horen.. en ga zo maar door haha :)

Over een kleine 4 weken hebben we gelukkig weer een echo, dit keer maak ik me minder zorgen omdat mijn buikje begint te groeien (eindelijk!) en omdat ik ons kleintje al voel bewegen!

Probeer te genieten :)

liefs!

16. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Meiden, hier ben ik nog even.
    Ik had nog een test liggen en dus vanmorgen nog maar even gebruikt:p Het streepje is duidelijker, maar nog steeds niet donkerder dan de controlestreep. Ik wilde gaan vergelijken met een van de zwangerschapstesten die ik gedaan heb in 2009, toen ik zwanger was van onze dochter. Maar op 2 testen heb ik een datum gezet en op de 3e (waar de controlestreep veel donkerder is dan de teststreep) staat uiteraard geen datum;) Ik kan me herinneren dat ik met 5,5wk zwangerschap nog eens getest heb voordat ik de verloskundige belde, om te checken of ik nog wel echt zwanger was haha. Maar ik heb destijd ook met ovulatietesten getest om ze op te maken en weet dus niet meer wanner ik wat heb gedaan. Maar goed, heel verhaal, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik liever een knallende streep had gehad. Maar probeer me vast te houden aan jullie woorden!!! Pffff... de afgelopen dagen gaan erg traag. Voor mijn gevoel duurt het nog erg lang voordat we de echo hebben hihi... Verder heb ik ook geen klachtjes, dus dàt maakt me erg onzeker...

Bijgevoegde bestanden:

17. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    de test streep hoeft toch ook niet donkerder te worden dan de controle streep je bent echt hartstikke zwanger hoor ik zou mij echt geen zorgen maken over die test lekker proberen te genieten

18. Mamavanjenl

27 jul 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had prcies het hetzelfde als jouw, deze zwangerschap is een cadeautje en bij de andere twee wist ik voor mn nod gewoon al dat ik zwanger was! Voelde van alles! En bij deze helemaal niks! Nu sinds een week pas komen de symptonen!
    Probeer gewoon lekker te genieten! En hij hoeft echt niet donker te worden dan de controle streep! Ik heb er ook heeeeel wat testen tegen aangegooid en met 6 weken was hij pas donkerder dan de controle streep!

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    heeeeel herkenbaar wat je allemaal schrijft. Ik denk dat bijna iedere vrouw in het begin zo denkt. Ik heb geloof ik ook een stuk of 6 testen gedaan ofzo, haha. en dan nog het idee van het kan nog fout gaan, had ik ook tot en met week 13 ofzo. Ik ben nu 36 weken zwanger en nog kan ik soms niet geloven dat we echt een kind krijgen dus het zegt echt niks! Ga maar lekker genieten!

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Overigens heb ik pas na week 6 wat klachtjes gekregen maar nooit echt heel erg ofzo dus wel of geen klachten hoeft niks te zeggen. Iedere zwangerschap is ook weer anders... Ik voel me nu ook kiplekker en ik kan nu toch echt niet meer ontkennen dat ik zwanger ben ;) maar goed ik snap dus heeeeel goed hoe je je voelt. Voor mij kropen de weken naar de eerste echo ook voorbij. Zelfs tot aan de 20 weken echo vond ik het niet snel gaan maar daarna is de tijd gevlogen en nu heb ik over 2 weken mn baby (geplande ks). Komt allemaal goed!!

Deel Deze Pagina