Hoi Dames, Ik ben op zoek naar meningen over e-readers. Ik ben eind van de maand jarig en zit er aan te denken om zo'n dingetje te vragen. Alleen blijf ik twijfelen of het wel echt lekker leest en of er een beetje boeken voor zijn te krijgen. Dus als jullie ervaringen mee hebben (zowel positief als negatief) dan hoor ik dat graag van jullie. En als jullie bijv. hele goede of juist hele slechte ereaders kennen dan hoor ik dat ook graag! Alvast bedankt!
Lijkt me aan de ene kant wel handig, maar vind het ook wel leuk om echt een boek te pakken en dat te lezen. Maar verder hier geen ervaring mee, wij gaan een ipad kopen, die kan je ook als e-reader gebruiken.
en het aanbod van boeken: 21 Websites waar je gratis ebooks kunt downloaden | Optelsom.nl eBook.nl - de grootste ebookwinkel van Nederland |
Ik heb em vorig jaar van een vriendin geleent en vind het een onding. Ligt niet lekker in de hand en buiten kun je door het licht slecht lezen. Nee geef mij maar gewoon een papieren boek
Ik heb erover nagedacht maar we lezen nu via de ipad. Dat gaat heel erg goed en geen last van het licht. Een vriendin van mij heeft er één van Sony en is daar erg tevreden over. Die was rond de Eur 200,-. Ze heeft er duizenden boeken opstaan!
Hallo, Sinds kerst heb ik er een, sony met touchscreen. Ik ben er nu aan gewend. In het begin vond ik het vreemd en raar. Je moet even een goede pose vinden hoe je de reader vast houdt. Daarnaast vond ik dat ik zeker in het begin snel afgeleid was en minder geconcentreerd aan het lezen was. Nu na een paar weken is dat minder en ben ik er aan gewend. Het is zo gemakkelijk. Je neemt 'm makkelijk ergens mee naar toe, is lekker licht en als je zoals ik een boek of 12-15 meeneemt op vakantie en dan nog te weinig hebt, dan kun je je voorstellen dat ik nu extra kleding mee kan nemen (qua ruimte die ik nu bespaar op de boeken!). Als de reader kapot zou gaan, zou ik direct een nieuwe kopen. Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het.
Oh ja, ik heb bewust niet voor een Ipad gekozen omdat de reader echt van mij is omdat mijn vriend niet van lezen houdt. En dan is de Ipad wel weer een gadget wat ik met hem had moeten delen. Dit keer dus niet!!!!
Nou toevallig, wou er ook een topic over openen! Hoorde pas ook van iemand waarom schaf je geen e reader aan als je zoveel leest. En heb er ook heel de week over zitten denken of het iets is, zij vond het ook ideaal het was even wennen maar daarna was ze er snel aan gewend. Ik ben alleen bang dat ik niet weet hoe ik er gratis boeken op moet krijgen
Ik heb er ook een, de oude van mijn moeder die een nieuwe wilde. Ik moest er wel aan wennen, maar nu vind ik hem erg fijn! Heerlijk om zoveel boeken op voorraad te hebben, die niet overal slingeren!
Hier ook zeer positief over een e-reader. ik heb een cool-er, geen touchscreen. heb hem sinds juli. sinds de komst van me dochter 2 jaar geleden, had ik geen rust meer in me lijf om even relaxed een boek te lezen, dus het kwam er niet meer van. nu sinds de e-reader ben ik weer helemaal verslaafd. Elke dag richting werk, even 10 minuutjes in de trein, of even \s avonds in bed kwartiertje voor het slapen gaan. ik heb geen last van weerkaatsend ligt. en ik heb meer als 2000 boeken op een harde schijf staan, met heel veel bekende schrijvers. grtjes Fleur
Ik heb uiteindelijk voor een ipad gekozen. Je kan er wat meer mee en er zit licht in. Bij veel e-readers zit geen ingebouwd licht en manlief vindt het vreselijk irritant als ik lang het licht aan laat. Maar ik vind het perfect om veel boeken zo mee te kunnen nemen.
Ik heb een BeBook en ben er heel blij mee. Hij kan overal mee naar toe, op vakantie is het heerlijk om heel veel boeken mee te nemen zonder dat het plaats inneemt en 's avonds klik ik er een klein boeklampje op zodat ik kan blijven lezen en mijn man er geen last van heeft als hij wil slapen. Ideale uitvinding!!
ik ben ook einde van de maand jarig en zou er eigenlijk ook 1 willen van bebook! heb die van sony en bebook vergeleken en vond die van bebook fijner! heeft ook een iets groeter scherm als sony en ik kan er muziek op luisteren! alleen helaas hebben we er geen geld voor!
Ik zou op zich ook wel graag de Ipad willen hebben maar die is ten eerste weer een klasse duurder en ten tweede ken ik mezelf en ga ik juist alle andere dingen doen op de Ipad ipv lekker even een boek lezen. Het feit dat er geen licht in een ereader zit leek me juist wel lekker voor je ogen omdat je dan niet naar zo'n computerschermpje zit te kijken. Voor de meiden die een ereader hebben waar halen jullie de boeken vandaan???
Zijn de boeken die je moet aanschaffen nou zoveel goedkoper? Ik geef namelijk een vermogen uit aan boeken.
ik heb meer als 2000 electronische boeken. ik heb 1 boek bij bol.com aangeschaft om uit te proberen, en de rest van iemand overgenomen.
@Fleur, en wat is het verschil tussen een cooler en een touchscreen dan? Vraag me af waar ik op moet letten als ik zo'n ding aanschaf. Wil sowieso niet dat het zo'n computerscherm licht is, maar gewoon eentje waar je een lampje voor nodig heeft. (ik krijg daar anders zulke moeie ogen van)
op de cool-er zit gewoon ee knopje waarmee je scrolled naar de pagina. Dus niet via het scherm zit geen ingebouwd licht in, is perfect te lezen met daglicht en lamp.
Zojuist besloten om er ook eentje aan te gaan schaffen! Mocht iemand tips hebben waar ik goede 'gratis' boeken kan downloaden, pb me maar
Interessant topic! Gebruiken jullie hem toevallig ook voor je werk? Ik wil er namelijk graag een waarop ik artikelen kan lezen, en het liefst ook zo dat ik er aantekeningen op kan maken. Op mijn werk loopt nu een pilot en ik hoop zo dat ik er een kan krijgen... Lijkt me ideaal! En anders moet ik er misschien maar een koop. Ik neig ook naar de Ipad (wij hebben alles Mac, vandaar), maar voor alleen lezen is dat inderdaad ietwat overdreven.