Kwijlen 1-jarige

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liekje81, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tot wanneer is kwijlen heel normaal? Hier altijd veel kwijlen, ook gewoon speeksel niet doorslikken. Bij het eten van bv mandarijnen of aardbeien, slikt ze de helft van het nat niet door en laat ze dat gewoon naar buiten lopen.
    Ze ademt veel door haar mond, wegens bijna continu verkouden zijn. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Maar de dagen dat ze dan eens niet verkouden is, zou het dan toch minder moeten zijn?

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier wordt nog steeds heel veel gekwijld, dikke kwijlslab om. Mond ook altijd op, maar niet verkouden. Kan volgens mij wel goed door de neus ademen, maar doet dat gewoon niet. Cb houdt het in de gaten, hen viel het ook op.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Onze dochter heeft ook extreem gekwijl. Dit stopte toen ze buisjes kreeg.

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hier ook zijn 13 maanden veel kwijlen na de buisjes was het even extreem maar nu zo goed als weg

Alelen door mond ademen nog steeds

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar dan dus ook oorproblemen? Buiten 1 x AB voor dubbele oorontsteking, geen klachten daarvan hier.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    CB viel het ook op, met 11 maanden. Toen dacht ik nog: joh, het is een baby, lijkt me normaal. Zij adviseerde toen te laten drinken uit een gewone beker. Maar daar geloof ik niet zo in. Daarbij gaat dat nog niet zo goed, haha.

7. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik herken het niet. Hier is het kwijlen echt al een half jaar helemaal over.

8. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoontje hier maandag 17 maanden en kwijlt ook enorm...
    Neusamandelen er al uit maar helaas niet geholpen...
    Juli weer naar de kinderarts en die gaf al aan eventueel logopedie

9. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Een kind dat met een jaar nog veel kwijlt en de mond open laat hangen heeft vaak slappere mondspieren. Die zijn wel belangrijk om goed duidelijk te leren praten.
    Verkoudheid kan het sluiten van de mond in de weg zitten. Maar je kunt met je kind wel kleine oefeningetjes doen om de mondspieren wat te trainen. Uit een gewone beker laten drinken is inderdaad een goede oefening. Daar moeten ze heel andere spieren voor gebruiken als bij een fles ofzo. Logisch dat het in het begin niet goed gaat. Die spieren moeten sterker worden.
    Ook uit een rietje drinken vraagt weer meer van de spieren van de mond.
    Een van onze kinderen heeft ook veel gekwijld en was erg laat met praten. Ook heeft ze heel lang onduidelijk gepraat en logopedie gehad.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Rietjesbeker drinkt ze al maanden uit en gaat gewoon goed. Dan toch maar uit een gewone beker gaan oefenen. Eerlijk gezegd was het ook een beetje laksheid van mij om daar nog mee te wachten :)
    Ik ben gewoon 'bang' (er zijn ergere dingen) dat het logopedie wordt.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #11 Averlhach, 19 mei 2016
    Laatst bewerkt: 19 mei 2016
    Als een rietje tussen de lippen wordt gehouden kan dit bijdragen aan het versterken van mondspieren. Wat je echter vaak ziet bij jonge kinderen is dat ze erin bijten en het rietje tussen de tanden vasthouden. Dat helpt dus niet voor de mondspieren ;)

Er zijn echter veel meer spelletjes die de mond spieren kunnen versterken. Heb het eea op de mail staan, maar lukt mij niet zo te plaatsen...

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zou je dat naar mij willen mailen? Dan stuur ik je mn email wel in pb. Ze bijt niet in het rietje trouwens, haha.

13. Billy60

Billy60 Niet meer actief

#13 Billy60, 19 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2016
    Wij hebben vanaf 6 maanden tot ong. 15 maanden alleen gewone bekers gebruikt. Totdat dat ineens een drana werd. Ze wilde het persé zelf doen maar kon/kan dat nog niet en op een gegeven moment was ik klaar met het waterballet en oefenen (spelen!;) )we één keer per dag en heb ik daarnaast een rietjesbeker ingezet, haha. Maar hier zeiden ze dat dat alleen maar goed was, drinken uit een rietje/rietjesbeker? Lekker één lijn. :D

Edit: lees nu pas de rest, haha. Ik ga ook maar weer nog vaker bekers aanbieden en dan de rietjesbeker maar weg proberen te doen. Heb t idee dat hier wel in t rietje en de rietjesbeker wordt gebeten.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Natuurlijk wil ik dat :)

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Mijn zoontje kwijlt ook veel, maar dat gaat echt met periodes en is gelinked aan nieuwe tanden/kiezen. Laatste periode kreeg hij zn hoektandjes een voor een, echt dan stroomde het eruit! Nu is het weer rustig in zijn mondje en kwijlt hij bijna niet. Ja soms met een koekje ofzo, maar dat is meer knoeien dan echt kwijlen.

Deel Deze Pagina