Dochter heeft bedel van armband opgegeten

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje1983, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    Zucht... Dat wordt poep doorzoeken morgen.

Ze had hem vanochtend gekregen van mijn moeder. Laatst uitgezocht en is opgestuurd om te solderen. Zaterdag opgehaald.
    Ze heeft hem nog geen uur omgehad, dus ga er morgen wel ff heen. Vind dit niet kunnen. Notabene bij een juwelier gekocht.

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wat vind je niet kunnen? Hoe oud is je dochter?

3. knap

knap Niet meer actief

Dat is balen idd morgen en overmorgen zal ze het wel uit poepen denk ik.
    En hoe oud is je meisje.? Ben er zelf niet zo voor kinderen met sieraden kettingen en zo. En dit is de reden daar van. Ook al is het vast gemaakt je kan het misschien toch zo los trekken met je tandjes.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik hoop morgen OF overmorgen ;)

Maar ja ook al is het gesoldeerd, daar geeft de juwelier echt geen garantie op, want het blijft een zwak deel.

Hoe oud is je dochter en stopt het vaker wat in de mond, want dan deel ik de mening van mijn voorgangers.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik snap het ook niet helemaal geloof ik.
    Hoe groot was die bedel? En hoezo solderen, was het losgekomen dan?

Hoe oud is je dochter? Ben sowieso geen fan van losse dingen en kleine kindjes, was je er wel bij? Kan het niet ergens anders terecht zijn gekomen? In d`r romper, op de grond ofzo?

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Tja toch moet het kunnen een kindje met een bedelarmbandje.
    Mijn dochtertje heeft al sinds haar 1e verjaardag een armbandje om met 3 lieveheerbeestjes om en dit gaat altijd goed. (2jr8mnd)

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Bij ons kindje is het ook altijd goed gegaan, maar ligt wel aan het kind.

8. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Een juwelier moet in jouw ogen kunnen garanderen dat een jong kind met sieraden niets ervan kapot kan trekken?

Die kans dat een kind een sieraad sloopt en inslikt bestaat altijd. Ik vind het vreemd dat je een juwelier de schuld geeft van vaak voorkomend kindergedrag.

9. Verox

Verox Niet meer actief

hihihi ik slikte toen ik een jaar of tien was nog mijn ring in...
    Vette paniek voor mij toendertijd, maar komt er gewoon weer uit hoor!

Volgens mij geeft bijna iedere producent van baby-armbandjes het advies om tot een leeftijd van 3 jaar de sieraden alleen onder toezicht te dragen.

10. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Denk inderdaad ook dat het een beetje oneerlijk is om de juwelier hiervan de schuld te geven.. Zo'n kleine armbandjes hebben inderdaad 'zwakke' stukken, hoe goed het ook gesoldeerd wordt.. Met wat kracht en pech is zo'n bedeltje er inderdaad zo vanaf gehaald.. Kan me ook niet voorstellen dat een juwelier hier 100% garantie op kan geven dat zoiets dus niet kan gebeuren.
    Zonder toezicht zoiets bij een klein kindje zou ik zelf persoonlijk sowieso niet doen, zeker geen bedeltjes. Maar da's mijn mening natuurlijk..

Voor de rest kan het geen kwaad verder denk ik, komt inderdaad gewoon weer eruit, wordt dus in de poep vissen hihi..

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Je kindje is bijna of net 2 toch?

Ja het kan gebeuren. Mijn eigen bedelarmband is ook geheel gesoldeerd maar ook dat laat wel eens los.

Ik zou me er niet druk over maken eigenlijk.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wees blij dat ze niet gestikt is! En de juwelier kan hier natuurlijk niks aan doen, jij neemt het risico een klein kind zo'n kwetsbaar armbandje te laten dragen terwijl je zou kunnen weten dat zo'n bedeltje losgetrokken kan worden met alle gevolgen van dien. ;)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dit...

Ik sta ook echt te kijken dat je een ander de schuld geeft.

Wees blij dat het goed is afgelopen en wacht gewoon tot je kindje groter is.

14. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    Hij heeft mij zelf verzekerd dat dit niet los kon gaan als ze het gingen solderen (ze solderen de bedels dan dicht, zodat ze niet loskomen), dan mag ik er wel vanuit gaan dat het niet loslaat. Ze is 2 jaar en het is een babyarmbandje.
    en het is een klein bedeltje dus ze kon er niet in stikken, haar rozijntjes zijn vaak groter en die slikt ze ook zo door.

ze deed hem niet in haar mond, ze was ze aan het bekijken, beetje voelen, niet eens echt trekken en in een flits deed ze hem in haar mond en slikte hem door. Trok een vies gezicht, want het was niet het lekkere snoepje wat ze had gedacht haha.

Ik weet dat het normaal kindergedrag is om aan dingen te trekken en dat ik morgen of overmorgen ff de poepluier mag doorspitten, maar ik vind echt dat dit niet had mogen gebeuren en daarom ga ik ook ff naar de juwelier.

Had mijn eerste bericht misschien ff moeten verduidelijken, maar er kwam iemand bij de deur...

15. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik sta er trouwens van te kijken dat jullie zeggen dat het pas kan vanaf 3 jaar. Ik was er namelijk voor mezelf de eerste keer en we grapten een beetje met de juwelier en ik weet niet meer hoe we erop kwamen, maar hij liet de armbanden dus zelf zien en vertelde dus dat als je ze laat solderen (was gratis voor kinderen) ze niet los gaan.
    Dus vandaar ook dat ik misschien een beetje verontwaardigd ben.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik vind het een raar verhaal van de juwelier, want hier garanderen ze bij solderen niet. En we hebben verschillende juweliers.

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    De juwelier zal je van alles wijsmaken als hij je iets kan verkopen. Hij kan je echt niet garanderen dat het niet los gaat of afbreekt.

18. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

nee daar kom ik nu ook achter:( Die indruk had ik dus totaal niet, dat ie me iets probeerde wijs te maken. Maar ik had ook nooit bedacht dat mijn dochter het zou opeten:) Ze heeft zoiets nog nooit eerder gedaan, dus nu nog maar beter oppassen. En ze krijgt het armbandje nu echt niet meer om hoor!
    Ik loop woensdag gewoon ff langs en zie wel wat ze ervan zeggen.

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier ook gehad alleen at ze het gelukkig niet op. was mijn schuld want ik had het niet afgedaan in bed gewoon vergeten.
    Eerder was er al een aardbei afgebroken die zit er ook aan gesoldeerd idd.

Maar toen had ze hem terug en net 1-0 min om lag ie weer kapot op de grond. Ik vind wel dat de oogjes van slap materiaal zijn voor een baby armbandje.

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

Hier ook meerdere, maar ik had daar iets voor mezelf besteld en dat kwam ik halen. Oma was mee, beetje kletsen enzo. Moesten ff wachten en toen grapte mijn moeder iets over kettinkjes (wil ik niet!) en toen zei hij dus zelf dat ze wel armbandjes voor die kleintjes hebben. En ik heb zelf nog gevraagd of ze er dan wel stevig aan zitten omdat die oogjes open zijn. En toen vertelde hij dus dat ze die gaan solderen (worden opgestuurd) en dat het dan heel stevig vast zit en echt niet los gaat. En mijn moeder heeft hem toen gekocht voor haar verjaardag.
    Het bedeltje dat ze heeft ingeslikt was het eikeltje.

Deel Deze Pagina