Bij de vorige bevalling ben ik natuurlijk bevallen en voelde totaal niet wat ik nu wel voel soms. De vraag ligt dit aan dat ik een keizersnee heb gehad? of heeft het een andere reden? Nu de uitleg (wel zo makkelijk) ik heb nu soms nog het gevoel zwanger te zijn. Als Emma wat ruig aan het spelen is bij mijn buik in de buurt dan probeer ik die nog steeds te beschermen zeg maar en dan denk ik opeens: o nee ik ben niet meer zwanger. Dit is even een voorbeeldje. Herkenbaar of totaal niet?
Nee, ik herken het niet en ik heb 2 keizersnedes gehad. Wel vervelend! Misschien dat je gewoon even moet wennen aan het feit dat je bevallen bent? Of is dit je laatste baby en wil je onderbewuste nog even vasthouden aan het zwanger zijn? Iig sterkte!
@mama eerst dacht ik idd dat het de laatste zou zijn. Dacht dat ik 2 kinderen wilde. Maar ik sluit al een tijdje een derde zeker niet uit. Dus denk niet dat dat het is. Ik vind het wel apart dat ik dat zo voel. Ik moet denk ik idd wel wennen nog even. Maar dacht dat het misschien kon komen omdat je niet via de natuurlijke weg bent bevallen en dan iets met hormonen.
Heb ook een keizersnee gehad(maar geen geplande dus ook weeén en persen meegemaakt) en ik beschermde ook nog mn buik en niet vanwege de wond! Dingen als laptop niet op de buik zetten en dan echt erbij denken "dat is niet goed voor t kindje" of over mn buik wrijven! haha Ik denk dat het ook komt omdat het in al die maanden een gewoonte geworden is.
@mevrouwtje je herkent het wel dus. kan idd doordat het een gewoonte was. Had het alleen totaal niet na de geboorte van Emma. ging dus een een link leggen met ks om de hormonen die anders zijn als bij een natuurlijke bevalling
Ik heb ook een keizersnee gehad (spoedkeizersnee...heb nooit weeen gehad...de kleine man was er zomaar ineens....heel gek idee). Dat beschermen van je buik had ik de eerste weken ook wel, maar puur voor de wond. Ik had niet het idee dat ik nog zwanger was, maar het duurt toch even voordat de wond genezen is. Het is voor jou natuurlijk nog geen 3 weken geleden, dus zo heel logisch zijn.
Komen er andere hormonen vrij na een keizersnee? Dat wist ik niet. Ik heb geen normale geboorte meegemaakt dus ik kan niet vergelijken.
Ik ben 4 weken geleden bevallen met een KS (2e KS). Ik herken het wel een beetje. Soms voel ik bijv iets rommelen in mijn buik en denk ik dat is de baby..onee zullen mijn darmen wel zijn. Ook als ik filet american eet en laatst een wijntje dronk voelt het nog of het niet mag. Moet echt even ontzwangeren nog. Geen idee waar het aan ligt. Mijn mijn 1e KS had ik dat volgens mij niet. Maar herken je gevoel dus wel!
Ik herken het ook. Had het bij mijn dochter niet, had toen ongeplande ks, dus wel uren weeën enzo. Nu was hèt gepland en denk ik soms ook nog dat ik zwanger ben. Als ik een wijntje drink, laptop op schoot, me afvragen hoe de bevalling zal beginnen, dingen eten die tijdens de zwangerschap niet mochten. Is nu toch 6 weken geleden, maar ik heb het nog steeds. Ik denk dat het komt omdat ik een dag van te voren hoorde dat hèt een ks zou worden. Ik was heel angstig voor de bevalling en nu heb ik geen wee gehad. Ik kan dat soms bijna niet geloven, en denk dat ik nog moet, haha!
weet niet of het aan de KS ligt maar ook ik heb tot nog best lang een gevoel gehad dat ik zwanger was...ik 'voelde' de kleine ook altijd nog 'schoppen' en omdat hij de laatste tijd in m'n buik op een bepaalde manier lag voelde ik die druk van zijn hoofdje en zijn beentjes daar in m'n buik. vooral in de avond...is langzaamaan over gegaan.
nou volgens komen er geen andere hormonen vrij bij een ks. Je bv bijv komt net zo goed ( of slecht op gang na een ks als bij een gewone bevalling en Wie heeft je dat vertelt? Misschien heb je omdat het een ks is geworden niet het gevoel dat je echt bevallen bent. Een natuurlijke bevalling is een veel natuurlijker overgang van zwanger naar niet zwanger. Heb zelf een ongeplande en een geplande ks gehad en bij de tweede was het wel een raar idee hoor. Zo loopt je rond en zo heb je opeens een kind in je armen ( en een forse jaap in je buik) Denk dat dat het veroorzaakt.
was even niet online geweest maar het gevoel is ondertussen weg. Wel fijn dat meiden het toch herkenden. Dank jullie wel
Ik heb het nu nog wel eens en het is toch alweer 4 maanden geleden Maar heb het vooral als ik in bed lig en mijn darmen rommelen...dan leg ik onbewust mijn hand op mijn buik en denk dan meteen: wat doe ik nou? Weet nog bij de eerste ks dat het voor mij de trigger van mijn kraamtranen waren. Toen had ik het ook....