Ik heb geen ruggeprik gehad. Tegen de tijd dat ik daarom vroeg was mijn ontsluiting al te ver gevorderd. Dan zou het alleen met inleiden te maken moeten hebben. Maar het blijft gissen. Ik hoop dat het snel over is bij jou!
Zou het niet kunnen dat het door de ruggeprik nog een beetje lam ligt, ik weet het niet hoor of dat kan! Ik heb even gegoogeld voor je mss heb je iets aan deze site! http://www.medicinfo.nl/%7Bf7795348-b1d ... 8c6426e%7D
Firstbaby, over de borstvoeding, als je daar niet mee wil stoppen, maar wel aan die pillen moet, dan zou je ook nog tijdelijk kunnen kolven en dat weggooien totdat je weer borstvoeding mag geven. Misschien een idee, zo zou ik het namelijk ook doen, want voor geen goud wil ik stoppen met de borstvoeding (en nu heb ik al een flinke voorraad in de vriezer en dan zou Eva gewoon borstvoeding kunnen krijgen in de tussentijd). Ik hoop dat het uit zichzelf een een beetje snel gaat lukken! Slecht dat ze er in het ziekenhuis niet op gelet hebben.... ik stond anderhalf uur na de bevalling onder de douche en er werd me door de verloskundige en de kraamhulp verteld dat ik moest proberen te plassen en daarna of het gelukt was. (hier gelukkig wel, lijkt me echt heel vervelend!)
Ik heb na de geboorte van mijn zoontje ook 5 dagen met een catheter gelopen. Ik had helemaal geen gevoel meer in mijn blaas en voelde dus ook helemaal geen aandrang om te plassen. De artsen zeiden bij mij destijds dat het kwam door de dubbele kunstverlossing die ik heb gehad (pomp en tang), uiteindelijk na 5 dagen begon de catheter te irriteren en mocht hij eruit, binnen een uur zat ik zelf op de wc..nog nooit zo blij geweest met een plasje Het bleef nog wel een weekje ofzo raar voelen hoor en wilde ook alleen maar op mijn eigen toiltet thuis zitten met een fles water om te spoelen. En nog een fikse blaasontsteking gehad erna. Nu ik bijna ga bevallen van mijn tweede hoop ik dat ik wel direct zelf weer kan plassen.
Volgens mij heeft niet kunnen plassen niets met inleiden of een ruggenprik te maken. Ik heb namelijk geen van beide gehad en kon toch een aantal dagen niet plassen. Bij mij kwam een verpleegkundige ongeveer 15 minuten voordat de 6 uur om waren bij mij. Zij deelde mij mede dat ik binnen 15 min. moest plassen. Ik wist dus ook niet dat dit binnen 6 uur na de bevalling moest. Ik heb in totaal 5x een katheter gehad. Ik voelde wel aandrang, maar in eerste instantie kon ik niet plassen, nog geen drupje. Na een aantal dagen voelde ik aandrang en kon ik opeens plassen. Het voelde wel anders dan voor de bevalling. Ik wens je heel erg veel sterkte!
Dacht dat ik de enige was, maar zo te zien dus niet! Ook ik kon niet plassen na de bevalling en na 2 extra dagen in ziekenhuis, ben ik naar huis gegaan met een catheter. Deze heb ik nog 4 dagen gehad. 's ochtends eruit gehaald, veeeeel gedronken en maar hopen dat ik kon plassen (had trouwens wel de drang, maar het ging niet). Eind vd middag lag ik op bed en moest opeens een "sprintje" trekken om op tijd op de wc te zijn. Was nog nooit zo blij met een plasje! Heb toen ook naar mijn vriend en de kraamhulp geroepen: JEEEE IK HEB GEPLAST! Het heeft nog wel een tijdje raar aangevoeld, maar er heeft waarschijnlijk zo'n druk opgezeten dat het helemaal beurs en dik was.... Denk dat het vanzelf goed komt!
Ik heb een ruggenprik gehad, ben dus tussendoor met een katheter leeggemaakt zeg maar. Mijn zoontje is met de vacuüm geboren. Daarna kon ik op zicht wel plassen, maar het waren maar een aantal druppels per keer en ik zat dus om de 5 min op het toilet, toen hebben ze alsnog een blijvende katheter ingebracht (terwijl de verdoving vh hechten jammergenoeg al een tijdje was uitgwerkt ). Hier heb ik 2 dagen mee gelopen. Toen mocht ik naar huis. Na een paar dagen druppelsgewijs plassen kwamen ze er achter dat ik een blaastontsteking had (komt schijnbaar vaak voor na een katheter). Toen moest ik echt bij gaan houden wat ik dronk en wat eruit kwam, anders moest ik terug naar het zkh. Door de antibiotica kon ik de andere ontlasting niet meer kwijt, maar daar kwam ik te laat achter. Na een week ging het plassen weer redelijk, maar de ontlasting zat vast. Met clisma's de inmiddels keiharde ontlasting eruit gekregen (ik beval liever nog een keer jee). En sindsdien ging het weer. Ik zou ook niet durven zeggen of het komt door de ruggenprik of de vacuum, misschien kun je eens informeren bij je ha. Ik hoop in ieder geval dat je er gauw vanaf bent meid, ik weet hoe het is om drang te hebben en niet te kunnen.
Ik kon t ook niet meteen. Dacht dat mn blaas leeg was na de bevalling, maar toen ze gingen checken zat er zeker nog 700cc in... Heb 2 dagen met een catheter gelegen en was zo blij dat dat ding eruit mocht