welke anticonceptie?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door BabeBabe, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Dames, even een vraagje... wat doen jullie qua anticonceptie na de bevalling?? ik wou eigenlijk niet meer aan de pil.... maar wil ook niet constant met condooms zitten.... en wil ook geen meer kinderen (zoals we er nu voorlopig in ieder geval over denken :D) dus.......... ik zat aan de prikpil te denken.... dan ben je per 3 maanden beschermd.... maar goed, ik wou eigenlijk ook wel zo min mogelijk hormonen..... (libidotechnisch beviel mij de pilloze periode stukken beter!!:D) dussssssssss I don't know!!! ik vind zo'n staafje in je arm een beetje risky... dat hoeft maar iets verkeerd geplaatst te worden en je loopt alsnog zwaar risico.... geen van ons beiden wil zich laten steriliseren voorlopig... ook al zeggen we nu geen meer kids te willen, you never know!!

dusssss, suggesties zijn welkom!

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ben weer aan de pil gegaan.....wil eigenlijk wel wat anders, maar wij zijn een nogal vruchtbare combi en ik wil echt geen 3e!

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik zit ook al zo te twijfelen. Ik wil niet aan de pil vanwege mijn migraine en ik verander daar zelf ook erg van. Condooms zien we alleen ook niet zitten voor altijd. Ik twijfel heel erg over een spiraaltje.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou dan denk ik ook voor de prikpil gaan, of voor de pleister...

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben weer aan de pil die ik eerder ook al zo'n 14 jaar geslikt heb..

Bevalt me heel goed, al is t alleen al om de onttrekkinsbloeding "te sturen" naar periode dat t me beter uitkomt..

6. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ik ben weer vrij snel aan de pil gegaan. Die hormonen van mij waren toch al helemaal van slag. Dus ach... :D

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben een tijdje aan de nuvaring geweest.
    Deze ring breng je zelf in, en blijft 3 weken zitten...daarna haal je hem eruit en wordt je ongesteld, en na een week breng je weer een nieuwe in.
    Overigens kun je hem ook 4 weken laten zitten om een ongesteldheid over te slaan.
    Ik vond hem erg fijn in gebruik...en je hoeft er maar 2x per maand aan te denken.
    Alleen vond hem wel wat prijzig...dus vandaar dat ik weer aan de pil ben.

Na een eventuele 2de zwangerschap wil ik een spiraaltje gaan gebruiken.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ga denk ik voor een mirena spiraaltje, dat is ook met de miniemste hormonen!

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    De Mirena spiraal!

Maar een 50e tot een honderdste van de hoeveelheid hormonen van de pil in je bloed, en 5 jaar beschermd. Het is nog veiliger dan de pil.

Ik heb hem afgelopen donderdag weer laten plaatsen. En die blijft zitten totdat we voor de derde gaan. Het plaatsen bleek veel prettiger dan de vorige (3) keren. Na de ontsluiting die ik heb gehad, voelde ik het nauwelijks meer.
    En je bent na een beginperiode ook niet of nauwelijks meer ongesteld. En dat is echt geweldig :)

Ik vind het een aanrader.

En ik was ook geen fan van de pil. Werd er somber en onzeker van.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ga in ieder geval de eerste maanden voor geheel-onthouding, denk ik. :D
    Serieus: ik wil ook geen hormonen meer in mijn lijf. Spiraaltje vind ik eng. (Ben ook bang dat we dat voelen tijdens het vrijen, m'n baarmoedermond ligt vaak heel laag.) En condooms is bij ons altijd een drama.

Maar volgens mij blijft er dan niet veel over. Wij willen wel een tweede en zijn blijkbaar toch niet zo vruchtbaar samen, dus ik denk dat wij gokken op volledige borstvoeding en dan maar zien wat er gebeurd. Maar da's niet aan te raden als je ècht niet meer wilt. Wat we na de tweede doen... geen idee. Ik vind sterilisatie ook wel erg definitief gelijk.

11. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht nog op mn menstruatie en begin dan weer met de pil. Dat doe ik ook liever niet, want helaas vergeet ik m te vaak en ik wil voorlopig nog geen tweede. Ik heb veel gelezen over de nuvaring en dat ook met mn gyn besproken maar zij raadde het af om die ring het komende half jaar te gebruiken omdat de schede van een vrouw na een bevalling anders is en nog niet helemaal zn originele vorm terugheeft. Daardoor zou die ring minder goed blijven zitten. Ik vond dat wel een logisch verhaal.

Nu ga ik erg mn best doen om de pil niet te vergeten.. staafje vind ik te riskant en de prikpil heeft de huisarts ooit afgeraden. Spiraaltje vind ik eng maar misschien moet ik daar toch maar eens wat meer info over opzoeken..

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Prikpil zou ik ook echt niet aan beginnen, je cyclus kan na het stoppen een hele lange tijd ontregeld zijn of het kan lang duren voordat het terugkomt.. Ze raden het tegenwoordig meer aan bij vrouwen die geen kinderen meer willen.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij zijn na de bevalling van zoonlief begonnen met condooms,

de pil mag niet i.v.m mijn medicijnen, en een spiraaltje wouden we niet omdat we wisten dat we voor het eerste jaar van ons zoontje weer zwanger wouden proberen te worden,

dus hebben we voor een condoom gekozen,

Wat we hierna doen weet ik nog niet, misschien een spiraaltje.

14. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik heb een tijdje geleden zo'n staafje in de arm gehad, inplanon. Vervolgens vleoide ik 4 maanden non stop. Daarna hebben ze hem eruit gehaald. Geen succes dus.
    Ik zit nu te twijfelen tussen de pil (een lichte ivm BV) of spiraaltje. Ga donderdag naar HA om te overleggen. Vind spiraaltje wel een beetje eng omdat ze dan daar onder moeten porren en daar heb ik echt wel even genoeg van gehad :x

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Prikpil raad ik iedereen AF! Een enorme stoot hormonen in 1 keer en als je ermee stopt kan het zomaar 1 - 1,5 jaar duren voor je weer vruchtbaar bent! :$ Daarbij zijn de bijwerkingen vaak ook niet van de lucht; ik had er enorme hoofdpijn van. En dan duren 3 maanden errug lang. ;)

Ik ga weer voor de Mirena. Ben nu nog even aan de pil, maar wil graag weer een spiraal. Je hoeft er niet aan te denken, geeft maar heeeeel weinig hormonen af en dan ook nog eens meteen op de plek waar ze zijn moeten en ik had er geen bijwerkingen van (behalve dan dat ik niet meer ongesteld werd - hoera!)

16. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Ik ben ook gegaan voor de Mirena spiraal. Beetje pijnlijk tijdens/na het inbrengen, maar het idee dat ik 5 jaar (tenzij we eerder voor een tweede willen) onder de pannen ben is heerlijk! En dat ik het risico loop om niet meer ongesteld te worden, neem ik voor lief:D

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kon niet meer tegen de pil, dus daar ben ik mee gestopt en ik wilde eigenlijk helemaal geen hormonen meer.

ik ben gister met de persona begonnen, ben benieuwd.

18. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Spiraaltje vind ik ook eng... maar niet zo vruchtbaar, ging hier niet op ;) . Met de 1e duurde het 18 rondes, en met de 2e stopte ik met de pil (was het zat, telkens doorbraakbloedingen) , en dachten: Periodieke onthouding, moet voldoende zijn, we zijn niet zo vruchtbaar, gezien de duur bij de 1e... Maar 3 maanden na het stoppen met de pil was ik dus al zwanger! Terwijl we toch echt ons best gedaan hebben dat te vermijden :) .
    Maar wij hadden dezelfde instelling hoor, we wisten dat we een risico namen, en als ik zwanger zou raken, oke, iets vroeger dan gepland. Maar dat het zó snel 'mis' zou gaan, hadden we ook niet verwacht ;) .

Deel Deze Pagina