hallo, mijn dochter is nu 4 weken en heeft vanaf het begin erg last van krampen en ook kan zij erg moeilijk ontlasten. nu gebruik ik 2,5 week de omneo, maar het lijkt wel of het poepen nog meer moeite kost en nog minder vaak komt, ze perst de hele dag maar er komt helemaal niets, alleen veel windjes die ook erg pijnlijk zijn! ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lijkt allemaal niet te helpen, extra water in de fles, met de beentjes fietsen, een keer extra tempe, zal ik messchien over moeten op andere voeding, bijv. de friso comfort? iemand hier ervaring mee? oh ja, de krampjes zijn ook niets minder geworden. groetjes susanne
Hoi! Ik gebruik ook de omneo, en mijn zoontje poept nu 1 keer in de 3 a 4 dagen ongeveer , maar heeft hier geen last meer van en doet het goed op de voeding! Wel gebruik ik ook een ander fles de bornfree deze is tegen darmkrampjes, en moet zeggen dat mijn zoontje vanaf het moment dat ik de fles ben gaan gebruiken bijna geen krampjes meer heeft! Dus misschien is dit was om te gaan gebruiken?! Succes meid!
Ja wij hebben precies hetzelfde gehad. Naomi kon niet meer poepen, liet stinkende windjes en had de hele dag pijn. We zijn daar direct mee gestopt.
ok ik zal ook eens overstappen naar een andere fles, baadt het niet schaadt het niet he..... @sam, naar welke voeding zijn jullie overgestapt na de omneo? groetjes susanne
Milan poepte enorm goed op de Friso Comfort (hij kreeg die ivm spugen), bij Misha veroorzaakte het enorme verstopping, die deed het juist weer harstikke goed op de Omneo. Het verschilt zo erg per kind, dat ik eerst zou gaan overleggen met je huisarts (of cb). Mss krijg je eerst wel even een ander middeltje om het poepen te stimuleren, voordat je overstapt naar een ander soort voeding. Bedenkt daarbij dat de eerste 6 weken heftig zijn qua krampen. Wat voor voeding je ook geeft, heel veel kindjes hebben hier gewoon last van. Na een week of 6 (= een gemiddelde, het ene kindje heeft ze nooit, de ander is er met 3 weken vanaf en weer een ander heeft ze rustig tot de 12 weken), worden die krampen geleidelijk minder, omdat de darmpjes goed op gang komen en beginnen te rijpen. Verandering van voeding kan soms alleen maar meer klachten geven, daarom zou ik eerst eens overleggen met je dokter, mss heeft die een andere oplossing. Over overstappen van de ene naar de andere voeding wordt vaak veel te gemakkelijk gedacht, maar elke keer moet je kindje weer aan een andere samenstelling wennen. Zeker als er al problemen zijn, zou ik dat niet zo snel op eigen houtje doen...
ok, bedankt voor jullie reacties! ik ben in overleg met het cb overgestapt op de friso comfort en de dr brown fles, het gaat nu heel goed, ze heeft nu elke dag een goede poepluier en ze drinkt een heel stuk rustiger! ze heeft nog wel af en toe wat krampjes, maar daar moet ze toch over heen groeien, groetjes susanne