Hai, Ik heb een vraagje over de nachtvoeding van mijn zoon Luca. Hij is nu ruim 4 weken en ik merk dat hij 's nachts steeds langer tussen de voedingen laat zitten. Dit is het schema van de afgelopen paar dagen. laatste voeding om: 22.30(hij meld zich zelf) tussen 3.30 en 04.00 (hij meld zich zelf) 08.00(dan moet ik hem wakker maken) 11.30 (moet ik hem ook wakker maken) 15.00 (moet ik hem ook vaak wakker maken) 19.00 (ook vaak wakker maken) tussen 20.00 en 22.00 uur heeft hij vaak zijn wakkere periode en is wat huilerig/jengelig. Hij krijgt 6 flessen van 120 cc waarvan 4 afgekolve melk en 2 Friso hypoallergeen. Moet ik dit schema zo aanhouden of kan ik hem voor zijn laatste flesje van 22.30 wat meer aanbieden bijv. 150cc zodat hij nog langer doorslaapt dan 3.30/04.00. Dan geef je hem zo langzaamhand de nachtvoeding steeds later en kan hij doorslapen tot 07.00 uur want dat zou het meest ideale schema zijn, slapen van 22.30 tot 07.00 uur. Of is Luca hier nog te jong voor? Overdag wil ik hem maximaal om de 4 huur blijven voeden. Nog 1 vraagje, hebben kinderen die flesvoeding krijgen en afgekolfde melk krijgen ook de regeldagen rond de 6 weken en 3 maanden? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Nataly
Hallo, Voor de nacht mag je hem best wat meer aanbieden, maar ik denk dat het wel goed is dat hij nog op 6 voedingen blijft zitten. regeldagen gelden zowel voor Bv als Fv kindjes. Ilja
Hai, Ik had vandaag mijn eerste afspraak bij het CB en daar hebben ze gezegd dat ik best mag proberen hem 6 keer 150 cc aan te bieden. Als hij vol is dan drinkt hij toch niet meer. Ik moest hem wel nog 6 keer per dag een fles geven ivm zijn leeftijd. Hij heeft al twee flesjes van 150 cc afgekolfde melk helemaal leeg gedronken. Bedankt voor je antwoord. Groetjes Nataly