Hoe plan je dat, zwemmen met je kleine?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sukkie, Mar 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Mijn man en ik willen graag gaan zwemmen met de kleine. Maar nu ik er over nadenk....hoe werkt zoiets? Onze dochter is vaak ongeveer anderhalf uur wakker na het voeden, dan zouden we dus na het voeden kunnen gaan zwemmen. Maar....mij is altijd geleerd je kindje niet met een volle buik in het badje te doen. Geld dat ook voor zwemmen? Zo ja, moet je dan met een lege maag met je baby gaan zwemmen? Lijkt me namelijk ook geen pretje, gaat ze vast huilen.
    Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit doen.

2. sandra1975

Nov 30, 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Hoi,
    Denk dat je ff moet gaan kijken vanaf hoe laat het is in het zwembad. Bij ons is het om 9.15 uur en nick krijgt om 8.00 uur zijn eerste fles van die ochtend. Dan is het dus net een beetje gezakt wanneer we in het water gaan. Hij geeft af en toe ook eens een mondje terug maar in het zwembad is dat nog niet voorgekomen. We zijn nu 3 keer geweest en het is echt geweldig. Het zwemmen is tot 10 uur maar dan zijn wij alweer buiten. 20 minuten vindt ie net leuk, anders gaat hij zich vervelen en is het ook druk bij de aankleed kussens.
    Ik zorg dus dat ik op tijd ben en dan zijn we weer op tijd thuis voor zijn ochtend power nap. En slapen dat ie dan doet. Heerlijk. Om 12 uur zijn fles gaat dan er ook lekker in.
    Succes.
    gr san

3. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

May 19, 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Wij gaan altijd ongeveer 45 minuten na de voeding het water in. Onze dochter vindt het helemaal het einde, houdt het rustig een uur vol. We zorgen er wel voor dat we er uit gaan voordat ze echt moe wordt, want anders krijst ze het hele zwembad bij elkaar ;) En dan thuis slaapt ze een uur en dan weer een voeding en vrij snel daarna slaapt ze weer want van zwemmen wordt ze echt bekaf!

4. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Hier 8 uur flesje....dan nog even spelen/slapen en dan om 11 uur naar babyzwemmen. Dit duurt tot half 12 en vaak geef ik in het zwembad dan het 12 uur flesje.

dan in de auto in slaap vallen en thuis overkieperen in bed om heerlijk 2,5 tot 3 uur te pitten :)

gewoon even uitproberen wat bij jullie werkt.

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Je kindje mag een uur na het eten weer het water in. Wel een lichte voeding geven, maar dat lijkt me geen probleem.
    Na het zwemmen weer een voeding.

Enne.... het is na 15-max 30 minuten zeker wel klaar hoor!
    Zwemmen met een kleintje duurt geen uren.

Wij hebben pas geleden voor het eerst met die kleine gezwommen, ze vond het geweldig !
    Werd alleen wel boos, omdat we haar niet zelf lieten gaan. Ze had nog geen vleugeltjes om, die doen we de volgende keer om.
    Stond een glijbaan in het water en met zijn tweetjes helpen is erg leuk!

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Lijkt me heerlijk om samen te gaan zwemmen.
    Bij ons komen de tijden van het baby-zwemmen echter nooit uit. De 3 kwartier die daarvoor bedoeld is, is midden in zijn ochtend slaap.
    Nu vroeg ik mij af of het water extra warm wordt gemaakt voor de ukkies? Als dat niet het geval is, kunnen we ook op andere tijden gaan (natuurlijk niet op woensdag-middag! haha).

7. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Waar haal je dat vandaan? Mijn meisje ging vaak wel iets eerder in bad of mee zwemmen hoor, denk dat het ook heel erg per kind verschilt.

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

volgens mij mag je niet direct na het eten zwemmen omdat er dan zoveel energie naar je darmen moet voor het verteren, dat er niet genoeg over is voor het zwemmen, even simpel gezegd. omdat je kin dniet echt zelf zwemt maar je het vast houdt maakt het dus niet zoveel uit. Ik ging juist niet met een te hongerige baby want dan was hij erg chagerijnig. Ik zou een half uurtje ofzo wachten na een voeding, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt.

Share This Page