Bedankt voor de tips, Nina Sanders! Ik ga morgen beginnen met de twee glazen lauw water + koffie. Ik eet al veel fruit en groentes, ik ben niet zo van de yoghurt maar ik zal het proberen, haha.
Allereerst gefeliciteerd Roosvicee Laxo werkte bij mijn vorige zwangerschap. deze keer valt het mee (al begint het inmiddels te komen, joepie..)
Ik had heel veel geprobeerd, pruimen, vezels, lijnzaad door de yoghurt, etc, etc... maar kiwi's werkt bij mij echt het beste! Koffie kun je beter niet drinken trouwens.
Ik eet muesli met yoghurt, dat helpt. Evt. gevolgd door een kiwi. Op vakantie heb ik heel erg verstopt gezeten, zo erg dat ik een microklisma moest, dus sindsdien probeer ik er echt heel erg op te letten.
Hier heb ik ook last van hele harde ontlasting het zal erbij horen neem ik aan. Heb 5 kiwi's liggen zal daar van de week mee beginnen.
Hier kan ik gelukkig weer poepen. Ik merk wel dat alles langzamer werkt, maar er is een stoelgang! Lauw water en koffie heeft hier geholpen. Verder drink ik ook veel thee. Vocht zorgt ervoor dat de ontlasting niet te hard wordt waardoor het er ook makkelijker uitkomt. Mmm, jammie. Succes en sterkte voor alle dames die nog vast zitten!
ShampooL ik heb er ook last van. Maar ik eet altijd al gezond, sport veel en vezels. En nu met 5 weken zijn het al stenen. Wat een drama!
Ohja koffie werkt. Maar probeer juist nu maar 1 kop koffie per dag te drinken, schijnt toch niet zo goed te zijn?
Serieus, dit is zo'n veelvoorkomend probleem bij zwangere. Mijn darmen waren altijd zo ontregeld. Het ene moment had ik diarree en een uur later obstipatie haha. Zorg dat je voldoende vezels binnen krijgt, eet desnoods van die granenpap (waar 7 granen in zit). Drink enorm veel (het liefst water). Je kan natuurlijk ook proberen om een lepel olie in je drinken te doen en het dan opdrinken. Zou ook de darmen stimuleren. Doe dit niet teveel en te vaak, want daardoor kunnen je darmen juist overactief worden. Succes, hopelijk is snel de hele druk van de ketel