Niet kunnen poepen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ShampooL, 26 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Bedankt voor de tips, Nina Sanders!
    Ik ga morgen beginnen met de twee glazen lauw water + koffie.

Ik eet al veel fruit en groentes, ik ben niet zo van de yoghurt maar ik zal het proberen, haha.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Succes ermee! lauw water en koffie op de lege maag werken bij mij wel! ;)

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd :)

Roosvicee Laxo werkte bij mijn vorige zwangerschap. deze keer valt het mee (al begint het inmiddels te komen, joepie..)

4. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik had heel veel geprobeerd, pruimen, vezels, lijnzaad door de yoghurt, etc, etc... maar kiwi's werkt bij mij echt het beste!
    Koffie kun je beter niet drinken trouwens.

5. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik eet muesli met yoghurt, dat helpt. Evt. gevolgd door een kiwi. Op vakantie heb ik heel erg verstopt gezeten, zo erg dat ik een microklisma moest, dus sindsdien probeer ik er echt heel erg op te letten.

6. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Hier heb ik ook last van hele harde ontlasting het zal erbij horen neem ik aan. ;) Heb 5 kiwi's liggen zal daar van de week mee beginnen.

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier kan ik gelukkig weer poepen. Ik merk wel dat alles langzamer werkt, maar er is een stoelgang!

Lauw water en koffie heeft hier geholpen. Verder drink ik ook veel thee. Vocht zorgt ervoor dat de ontlasting niet te hard wordt waardoor het er ook makkelijker uitkomt. Mmm, jammie.

Succes en sterkte voor alle dames die nog vast zitten!

8. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    ShampooL ik heb er ook last van. Maar ik eet altijd al gezond, sport veel en vezels. En nu met 5 weken zijn het al stenen. Wat een drama!

9. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ohja koffie werkt. Maar probeer juist nu maar 1 kop koffie per dag te drinken, schijnt toch niet zo goed te zijn?

10. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Serieus, dit is zo'n veelvoorkomend probleem bij zwangere.
    Mijn darmen waren altijd zo ontregeld. Het ene moment had ik diarree en een uur later obstipatie haha.

Zorg dat je voldoende vezels binnen krijgt, eet desnoods van die granenpap (waar 7 granen in zit). Drink enorm veel (het liefst water).
    Je kan natuurlijk ook proberen om een lepel olie in je drinken te doen en het dan opdrinken. Zou ook de darmen stimuleren. Doe dit niet teveel en te vaak, want daardoor kunnen je darmen juist overactief worden. Succes, hopelijk is snel de hele druk van de ketel ;)

Deel Deze Pagina