Hallo Allemaal, Vanwege de financiële crisis bij ons in het verzorgingstehuis krijg ik morgen zeer waarschijnlijk te horen dat mijn contract niet verlengt gaat worden en ik dus niet mijn opleiding kan vervolgen. Ik heb een contract tot september en deze zou verlengt worden tot februari zodat ik mijn opleiding kon afronden. Wegens 2 maanden ziektewet in november en december mag ik mijn opleiding niet in september afronden. Ik ben in september vorig jaar gestart met de bbl opleiding verzorgende IG omdat hun mij graag wilden houden na mijn BOL stage daar. Ik zit in mijn laatste jaar. Als ik dit had geweten had ik nooit mijn BOL opleiding eraan gegeven. Ik kan niet terug op de BOL opleiding omdat mijn man vanwege de crisis ook in de ww zit en ik het simpelweg financieel gewoon niet kan veroorloven. Maar als ik dus niet mijn diploma haal moet ik alles wat ik in de eerste jaren van mijn BOL opleiding aan studiefinanciering heb gekregen terug betalen. Weet iemand of ik hier vrijstelling of wat dan ook voor kan krijgen omdat dit totaal buiten mijn schuld om is gegaan. Ik ben in mijn ogen onder valse voorwendselen aangenomen voor de BBL opleiding terwijl ze achteraf gewoon geen plek voor mij hadden en ik ben continu van afdeling naar afdeling gegaan en nog geen enkele vaste plaatsing gehad. Ik hoop dat iemand mij kan helpen of een antwoord weet..
als nergens vast staat dat je contract tot feb loopt dan kan je weinig doen dan wordt hun woord tegen t jouwe je moet proberen een andere werkplek te vinden er is genoeg werk in de zorg en veel vraag na ig-ers ik werk zelf als ig-er
Ik zou gaan solliciteren en dan met de 'vraag/voorwaarde' dat je daar je laatste stukje van je opleiding mag doen. Ik zou wel vragen aan je huidige werkgever of ze een positieve referentie voor je willen zijn. En anders de casus op school met je mentor bespreken, willen hun je niet helpen? Het is namelijk niet dat je je punten en beoordelingen niet gehaald hebt..
Solliciteren heb ik allemaal al geprobeerd. Ook gezien de omstandigheden op het werk, heb ik zelf al geprobeerd een andere baan te krijgen. Helaas zit alles gewoon vol. En bij 1 werd ik afgewezen na een dagje mee kijken. ( Ik moest meekijken in de thuiszorg met de handen op de rug.. ik mocht alleen kijken hoe een dag in de thuiszorg gaat en hoe je de dingen oplost) Ik werd afgewezen op het feit dat hun niet dachten dat ik het aan kon. Terwijl ik niet eens heb kunnen laten of mogen laten zien wat ik kan. Terwijl ik toch echt altijd een hele groep dementerende ouderen alleen draai en daar hoor ik altijd alleen maar positieve reacties over van mijn collega's en coördinatoren.
Ik zou dan toch vragen of school kan bemiddelen in één en ander.. Andere optie zou kunnen zijn dat je een half jaartje 'stopt', solliciteerd voor een BBl plaats na de zomervakantie en tot die tijd werkt/ervaring opdoet via een uitzendbureau/fles poul van een zorg instelling. Lastige situatie hoor!
Bedankt voor de tips. Morgen zal ik het met zekerheid horen. Ik ga dan inderdaad meteen contact opnemen met school al denk ik niet dat hun heel veel voor mij kunnen betekenen. Ik kan inderdaad de optie flexwerk meenemen. Ik mag bijna afrijden dus dan heb ik ook meer mogelijkheden qua werkgebied mocht ik slagen voor mijn rijbewijs uiteraard.