Hier met kleine mannetje flinke luieruitslag sinds2 dagen wordt niet groter maar is onder aan zijn balzak en iets op zijn balletjes en een klein puntje op zijn piemeltje, maar het is heel droog op het dagbverblijf smeren ze volop ook met sudocreme dit doe ik zelf ook , maar het is nu heel droog bijna schilferig hij heeft er niet extreem veel last van maar vindt het wel vervelend, wat kan ik hieraan doen, Hij draagt pampers draagt hij al vanaf zijn geboorte, alleen op het kdv kruitvat luiers maar het is in het weekend begonnen? kan iemand me helpen?
Lekker zoveel mogelijk laten "luchten", dus in zijn blote kontje of een zacht broekje aan zonder luier. Wel even de dweil erbij houden Verder, tjsa, droog zeg je? Dan wat bepanthen?
* Niet met billendoekjes met lotion schoonmaken, maar of billendoekjes met olie, of met lauw water. Voorzichtig afdrogen, lekker luchten, en je kunt dan een beetje olijfolie erop smeren. * Maizena in de luier.
Mijn zoontje heeft hier ook vaak last van als hij kiesjes of iets dergelijks krijgt. Ik heb van vsm calendulan crème en dit smeert ik erop alsmhet echt erg is. Dan is het binnen 24 uur een stuk minder! Voor de rest laat ik mijn zoontje dan in zijn blote billetjes lopen, zodat de crème in kan trekken.
Uierzalf (niet de creme) doet wonderen! (Kruidvat, hele grote pot voor 2 euro). Mijn zoon heeft ook vaak luieruitslag en het afdekken met deze creme is eigenlijk het enige wat helpt. Succes! PS: Sudocreme maakt het alleen maar erger is mijn ervaring...
Ja sudocreme maakt het alleen maar droger nu weet ik het zeker, gisteren mijn vriendin even op bezoek gehad die is apothekers dokters assistent en die dacht zo niet dat het een schimmel was, hij moet zo naar het dagverblijf, ze adviseerde inderdaad schoon maken met lauw warm water en droog deppen en dan wat zinkzalf dit doe ik nu vraag gelijk of ze dat op het kdv ook willen doen potje zit al in de tas en ga zo gelijk even naar de apotheek calendulan halen en dan mag meneer morgen de hele dag in zijn blote billen lopen, heb hem vanacht ook nog een keertje verschoond en schoongemaakt, ik heb er volgens mij meer last van dan hij. Ik weet ook precies wanneer het gebeurd is en heb zelf ook niet al te slim gehandeld maar hij heeft zijn gebitje eigenlijk compleet maar is nu wel met zijn achterste kiesjes bezig zit ook veel met zijn duim in zijn mond te duwen, ik hoop dat het snel ebter wordt, vindt eht zo vervelend.