eisprong 14 dagen voor menstruatie???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anitaV, 3 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anitaV

    anitaV Lid

    6 jan 2006
    47
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Schoonhoven
    Niet dus! Ik kwam het volgende in een artikel tegen op internet. Hier hebben artsen 221 vrouwen gevolgd in hun cyclus.

    Veertien dagen
    De gangbare opvatting dat de eisprong precies veertien dagen vóór het begin van de volgende menstruatie plaatsheeft, is volgens de onderzoekers achterhaald. Slechts een klein deel van de vrouwen ovuleert op die dag. Dat gaat zelfs op voor veel vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen. Van de 69 vrouwen met zo'n cyclus had maar bij zeven vrouwen precies veertien dagen vóór het begin van de volgende menstruatie de eisprong plaats. De tijd van de eisprong tot het begin van de volgende menstruatie varieerde bij de overige vrouwen sterk, van zeven tot negentien dagen (dag 10 tot 22 van de menstruele cyclus).


    Ga er dus niet zomaar vanuit dat je eisprong precies 14 dagen voor je menstruatie plaatsvindt.
    Misschien heb je er wat aan!!

    Liefs Anita
     
  2. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik wist het al want mijn moeder zegt dat ze zeker weet dat ze van mij, me broertje, en me zusje precies 1 dag na haar laaste menstruatie zwanger is geworden omdat ze men vader niet heel vaak zag...
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  4. leanne

    leanne Actief lid

    15 aug 2005
    149
    0
    0
    Ik temperatuur al een paar maanden en hoe onregelmatig mijn cyclus ook is. ik wordt altijd 11 dagen na mijn eisprong ongi..... dus hoezo 14....

    Leanne
     
  5. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    De vorige keer was mijn ongi wel na 14 dagen na de eisprong, en die keer daar voor 16 dagen voor na de eisprong.
    Het wisselt inderdaad en de eisprong houd zich niet aan vaste datums.

    Groetjes Anna.
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Dat denk ik ook .
    Vraag me niet waarom , maar heb heel sterk het gevoel dat mijn eisprong deze maand eerder is .
    Normaal zou het dus pas over 2 dagen zijn , maar mijn gevoel zegt dat ik hem nu heb .
    Gelukkig gisteren al geklust en we gaan nog even een paar dagen door :D
    Je kunt immers nooit weten he ;)

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina