Bijna eerste echo...en zo bang dat het mis is...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shafra, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn eerste echo is over 3 dagen. Dan zou ik 9 weken en 6 dagen zwanger zijn. Maar ik ben als de dood dat er iets niet goed is, want ik heb amper nog symptomen en heb al een vmk gehad....:( ik bn gewoon heel bang dat er niks zit ofzo....zucht...

Ik heb alleen nog veel last van pukkeltjes op me armen, rug en gezicht. Met vlagen een keer misselijk en ietsjes moe. Maar dat kan van al t gepieker zijn van afgelopen weken :p borsten zijn iets voller, maar heb t idee dat ze weer gekrompen zijn....:(

Kunnen jullie mij gerust stellen? Hadden meer vrouwen dit gevoel??

Thanx...

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik ken je gevoel hoor!

Wij hebben met 7w5d een eerste echo gehad en daarop was een lief 'boontje' te zien MET een kloppend hartje! Ik was zo gerustgesteld :D. Maar toen de 12 weken echo naderde werd ik toch weer nerveus. Terwijl ik toch nog voldoende symptomen had ;) Ik kon alleen maar aan het slechtste denken. Wat als het hartje niet meer klopt. Wat als het al een tijdje is gestopt met leven... En zo ging het maar door.

Doodnerveus naar de echo, terwijl ik nog nooit een miskraam etc. heb gehad (eerste keer zwanger), maarja je leest zo al die verhalen (wat je eigenlijk niet mag doen :)) en je begint het ergste te vrezen. Maar kijk mijn banner! Wij zijn nog steeds in blijde verwachting van een meid :D

Het komt allemaal goed ;)! Ik duim voor je!!

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik heb de eerste weken helemaal geen kwaaltjes gehad hoor! Geniet daar nog maar even van ;)

Ik heb overigens bij mijn eerste zwangerschap wel een miskraam gehad, en toen had ik wel kwaaltjes, dus laat dat idee maar helemaal los! :D De kwaaltjes hebben er niks mee te maken!

Succes!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb het ook hoor, ik moet volgende week voor de eerste echo en hoop ook dat alles goed is. Ik heb naast 3 gezonde kinderen ook 2x een mk gehad, dus ik leef altijd van echo naar echo en ben pas gerust gesteld als de baby geboren is :)

Maar het komt vast helemaal goed!

5. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames! Ik word er zo nerveus van....vrijdag hebben we echo om 8.30u, daarna om 11u hebben we de hele dag een bruiloft. Stel dat t fout is?? Ik heb geen idee hoe ik deze dag dan moet doorkomen...en zondag gaan we met vakantie, dus kan zeker 2 kanten op gaan..

We gaan natuurlijk van t positieve uit, maar dat is zo lastig :(

Maar jullie hadden echt geen kwaaltjes oid?.... Geeft me weer moed :)

Thanx

6. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Toen niet nee...

Mijn kwaaltjes begonnen in de 11e week, en waren alleen bekken-gerelateerd, vanaf 16 weken kon ik geen auto meer rijden :( nu zware BI

Maar het enige kwaaltje waar ik buiten de BI last van heb, is maagzuur, en dat is pas sinds een paar weken!

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee hoor meis, ik heb in vergelijking met mijn andere zwangerschappen nu ook praktisch geen kwaaltjes. Bij de vorige mocht je niet eens naar mijn borsten kijken, laat staan aanraken, nu zijn ze alleen gevoelig als ik 's avonds mijn bh uit doe. en normaal heb ik zeker 4 weken "menstruatiepijn" , nu zo goed als niets, maar heel af en toe. Het zegt echt niets.

8. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    hier ook symptomen die komen en gaan (ook borsten die weer kleiner werden)
    maar dat is heel normaal ;)

9. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg pas vanaf week 20 kwaaltjes, met name harde buiken en brandend maagzuur. Daarvoor had ik nergens last van. Vroeg me vaak af of ik überhaupt wel zwanger was, het enige was mijn buik die groeide ;)

10. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Ik herken je angst volledig! De dagen voor mijn echo liep ik echt de muren op. Ik had weinig symptomen (enkel vermoeidheid). Er spookte van alles door mijn hoofd: wat als het mis is, wat als het er meer dan 1 is ...

Gelukkig bleek alles in orde en zat mijn beebje perfect op groei en klopte het hartje heel mooi. 8 juli moet ik opnieuw naar de gynaecoloog en de angst is er nog altijd, want dan zal hij/zij getest worden op mongolisme. De kans is klein, want ik ben nog jong (23), maar je weet natuurlijk nooit. Dus door die reden spoken er weer heel wat gedachten door mijn hoofd. Ik denk dat die angst altijd wel zal blijven.

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    ook ik heb nauwelijks symptomen en ben behoorlijk nerveus voor de eerste echo volgende week. ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed zou kunnen gaan, omdat ik hiervoor jaren geprobeerd heb zwanger te worden zomer resultaat en nu spontaan zwanger ben.

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik herken je bezorgdheid maar al te goed.
    Ben nu 11 weken zwanger, heb nog geen echo gehad ivm verzekeringsperikelen, en mijn kwaaltjes zoals zere borsten zijn afgenomen, soms nog een beetje gevoelig aan de zijkanten maar soms ook dagen helemaal niets meer, lijken ook niet meer zo vol te zijn.
    De vlagen van misselijkheid zijn ook over.

Ik probeer me gerust te stellen dat er genoeg vrouwen zijn met veel symptomen die toch een mk kregen of een ma en dat sommige geen kwaaltjes (meer) hebben en toch een gezonde zwangerschap hadden.

De één reageert heftiger op HCG dan anderen, in de zwangerschap van mijn dochtertje had ik ook vrijwel geen kwaaltjes, maar herrinner me niet meer of het een komen en gaan was van symptomen, want juist dan maakt me ongerust.

Ik denk dat we gewoon de eerste echo moeten afwachten, hoe moeilijk dat ook is, ik knijp em in ieder geval :(

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik begrijp het helemaal hoor! Ik vind het al knap dat je kunt wachten, na mijn vmk heb ik een vroege echo aangevraagd en gekregen met 7 weken.
    En nu heb ik er weer om gevraagd en gekregen. Ik wil gewoon weten hoe het zit voor mijn rust. Maar ik ben hooguit wat zenuwachtig. Hoewel ik nu wat meer het idee heb dat er wat mis kan zijn dan toen ik zwanger was van mijn dochter. Maar toen had ik een teken gekregen dat het goed zou komen, nog voor mijn eisprong kwam. Ik wist toen eigenlijk wel dat ik weer zwanger zou zijn, hoewel ik het een beetje wegduwde. Nu moet ik het alleen doen en weer echt vertrouwen op mijzelf.

14. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties! We gaan weer aftellen, nog 3 dagen ;)

Begin nu redelijk zenuwachtig te worden, maar we gaan er van uit dat het goed is! We zijn beide jong en gezond, en meerendeel vn zwangerschappen eindigen goed toch! :)

Heb al sinds paar dagen dat ik in de middag me brood echt niet weg kan krijgen, herkennen jullie dit? Het is een drama! Ik leef op vla en veel fruit. Rare is wel dat afgebakken brood wel goed eetbaar is, maar geen idee waar het aan ligt....haha...

Hoe is t verder bij jullie?? Groeit de kleine goed?? Nog kwalen erbij gekregen of juist minder??

15. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook! Wij hebben morgen de tweede echo en vind het weer heel spannend! Eerste ook, vooral omdat ook ik me prima voel. Alleen hee moe, maar verder eigenlijk nergens last van. Dat maakt het zo onwerkelijk. Gelukkig begon ze bij mij bij de intake meteen met de echo, inwendig, en we zagen meteen een garnaaltje en ook vrij snel een kloppend hartje. Opluchting en blijdschap!

Ik probeer me niet gek te laten maken en te genieten ook, druk maken schiet je ook niks mee op... Succes meis!

16. Magz

Magz Lid

29 sep 2012
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ook ik zit in spanning te wachten op de volgende echo, we hebben het hartje zien kloppen in week 8, maar voor mij is dat nog niet echt een geruststelling, omdat ik in december een MA heb gehad waarbij het kindje rond de 8 weken is gestopt...
    Ook ik vraag me constant af of ik wel genoeg voel ;) maarja eigenlijk voel ik de hele tijd al minder kwaaltjes dan afgelopen keer. Ik ga er maar gewoon van uit dat het goed komt! En ik ga heel hard duimen dat we volgende echo een vrolijk spartelend mensje zien :)

17. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    jaa. De eerste echo. Ik was er helemaal zeker van dat er géén vruchtje te zien zou zijn op de echo. Ik was al die weken ervoor zo onzeker geweest of het wel goed zou zitten en op dat moment had ik mezelf al ingedekt met dat er gewoon niets zou zitten.
    Totale verbijstering dat daar ineens een 2cm groot wezentje in mn buik zat die al lekker dat te trappelen met zn beentjes en een hartje dat wel een knipperlichtje leek!
    :)

18. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha...ik mag er niet om lachen, maar heeeeeel herkenbaar wat je schrijft :p

Ik ben nu lekker misselijk, krijg geen hap naar binnen alleen maar vla en druiven ;) heerlijke combinatie trouwens...we wachten geduldig af, geduld word altijd beloond toch??

Nog 2dagen....:D dan hoop ik idd een foetus te zien, of in andere woorden, een cashewnoot met een kloppend hartje!

19. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik ga ook heel hard duimen voor ons en alle andere dames die ook in spanning zitten!! :)

20. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wat herkenbaar wat andere schrijven! Wij hebben nu 2 echo's gehad met 7 en 11 weken en als het weer dichterbij kwam was ik zo ontzettend gespannen. Want stel nou dat het gestopt is met groeien, stel dat het hartje niet meer klopt. Ik maakte mezelf helemaal gek met die gedachtens. Gelukkig doet ons wondertje het goed, en is alweer bijna 5 cm! Probeer leuke dingen te plannen zodat de tijd wat sneller lijkt te gaan!

Deel Deze Pagina