Hoi meiden, Ik moest laatst naar de vk voor controle. De vk ging voelen hoe de kleine ligt maar kon niet met zekerheid zeggen dat de kleine met het hoofdje naar benenden ligt. Het was zoiezo nog niet ingedaald zei ze. Nu moet ik a.s. vrijdag weer terug en dan gaat ze nog een keer voelen. Mocht ze dan nog niet voelen hoe het ligt dan krijg ik een echo. Ik probeer zelf ook wel eens te voelen hoe het ligt maar kan er geen touw aan vast knopen. Ik ben een beetje bang dat het misschien in een houding ligt waardoor ik niet natuurlijk kan bevallen. Niet dat een keizersnede zo erg is maar zou het wel een beetje jammer vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Liefs Farfan
Volgens mij kan je kindje nog altijd draaien hoor, en ik dacht dat ze vóór 36 weken (als het kindje nog niet goed ligt) ook proberen te draaien? Hier voelde ze dat ons meisje wel met het hoofdje beneden lag, en ook dat ze ingedaald was. Kreeg evengoed een echo om het voor de zekerheid te zien
Jep! hier ook! ik ben pas 31 weken zwanger van de tweede, dus het kan nog alle kanten op. Laatste keer dat de vk voelde lag hij overdwars met zijn hoofdje een beetje boven onder mijn ribben en de voetjes aan de andere kant. Voelde ook steeds schoppen aan de zijkant.. Toen een week lang alleen nog maar beweging onderin mijn buik gevoeld, was al bang dat hij met zijn voetjes in mijn bekken ging zitten.... maar nu sinds een week weer steeds schoppen aan de zijkant. ik mag morgen weer naar de vk dus ik ben benieuwd wat ze zegt.. Het zou idd jammer zijn dat je door een verkeerde houding van je kindje een kz zou moeten, maar volgens mijn ligt 95% van de kindjes uiteindelijk wel goed voor de bevalling, dus laten we duimen
Hoi, kom hier net bij de VK vandaan, die van mij ligt al 2 maanden heel consequent in stuit: ik voel het zelf erg goed, vanwege het getrappel onderin en het koppie dat tegen m'n maag en middenrif duwt... Bij mij kunnen ze het goed voelen, de kleine ligt ook echt echt in een stuit (niet zo half, maar echt met de voetjes beneden). VK zei mij dat rond deze periode 30% in stuit ligt en dat tegen de tijd dat het in moet gaan dalen de meeste kindjes al goed liggen. Ze vertelde verder dat bij de bevalling uiteindelijk nog maar 4% in stuit ligt, de rest is over het algemeen vanzelf gedraaid... Ik zou me dus nog niet te druk maken: het kan nog eventjes en je krijgt van de week die echo waarbij ze gaan kijken, dus dan zal er ook wel een eventuele draaipoging ondernomen worden... Komt tijd, komt raad toch?
Mijn kindje ligt gelukkig goed en al helemaal ingedaald dus kan er zelf niet over meepraten maar mijn zus heeft dus een stuitbevalling gehad en dat is heel goed gegaan. Dus mocht het nu zo zijn dat je kindje nog steeds in een stuit ligt dan zullen ze het eerst gaan proberen te draaien (schijnt niet prettig te zijn) en mocht dat niet lukken dan word je doorgestuurd naar een gyneacoloog die samen met jouw de mogelijkheden zal doorspreken t.a.v. een stuitbevalling of een keizersnee. Bij mijn zus hebben ze geadviseerd om het gewoon op de normale manier te proberen en mocht het niet opschieten alsnog voor de keizersnee te gaan. Bij mijn zus is het allemaal voorspoedig verlopen en die kleine kwam eerst met zijn billen naar buiten. Je herstel bij een keizersnee is langer, je mag bij een 2e nooit thuis bevallen en zitten wel meer haken en ogen aan. Dit zullen ze dan best wel met je bespreken en dan is de keuze aan jou om te kiezen voor een stuitbevalling of keizersnee!
Hier ligt de baby al sinds week 26 met z'n koppie naar beneden. Waar je het aan kan merken: - als de baby de hik heeft voel je dat in je liezen (een ritmisch op en neer gaan) - hartje ligt in mijn rechterlies - getrappel is altijd in mijn zijkant of tegen mijn ribben - kontje in mijn navel - voetje dat uitsteekt. Kan ik dan ook echt kietelen.
Bij mij was het precies hetzelfde verhaal Farfan. Een echo bij 34 weken als het nog niet te voelen was. Vorige week dus bij de VK geweest en toen kon (een andere) VK voelen dat mijn dochter met haar hoofdje beneden ligt en heel diep is ingedaald. Ik verbaas me er nog steeds over dat dit vorige keer niet te voelen was en dat ze nu ineens al ingedaald is. Ik moet er wel bij vertellen dat de VK met haar volle gewicht op mijn buik heeft staan duwen om het te voelen. Ik heb namelijk een nogal stugge, strakke buikwand. Mijn buik ziet er ook niet zo ontspanen uit. Zo voelt ie ook niet. Verder geen pijn van ofzo. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is?
He meiden, Bedankt voor jullie reacties! En chebu: ik voel idd de hik helemaal onderin en voel niet echt getrappel maar wel de hele tijd een soort druk in mijn ribben aan de zijkant. Dus misschien is de kleine dan toch al gedraaid! Ik wacht het gewoon maar af. Uiteindelijk kies je toch voor het beste voor je baby en als dat dan toch een kz blijkt te zijn: so be it! Liefs Farfan
He melloncollie, Bij mij duwde de vk de eerste keer ook heel hard onderin mijn buik. Ze heeft me ook al eens gevraag of ik misschien voordat ik zwanger werd veel getraind heb, en dan vooral mijn buik omdat ik ook zulke harde buikspieren blijk te hebben. Maar heb helemaal niet aan sport gedaan. Ook mijn buik is niet echt ontspannen maar heb idd ook het gevoel dat er continu veel spanning op staat. Het doet idd geen zeer. Maar als de vk moet voelen moet ze heel hard drukken om iets te kunnen voelen. Dus wie weet is de kleine nu ook wel gedraaid en ingedaald. Moet wel zeggen dat ik de laatste paar dagen een heel zwaar gevoel onderin mijn buik heb. Maar weet niet of dat een gevoel van indalen is... Liefs Farfan
@ farfan, bij mij kon de vlos het de vorige keer ook niet voelen. ze voelde niet eens een hoofd, haha. Ze bleef maar zoeken en duwen, ja ik zei "op de echo had ie nog een hoofd hoor" (ik had een invaller) Ze heeft uiteindelijk t hartje geluisterd en die lag onder mn navel, dus lag ze met haar hoofd naar beneden, aldus de vk.. Tot de 36 weken zei het nog niet zo veel zei ze, dus je beebje kan nog lekker draaien hoor! Succes!
Onze Jesse was een supereigenwijsje, hij draaide zich tot bijna 38 weken nog steeds om. Eerst dacht ik dat ik precies kon voelen hoe hij lag, getrappel bovenin, dus koppie naar beneden. Getrappel onderin dus koppie naar boven.... Maar op een gegeven moment bleek dat meneertje met z'n billen onderin zat, z'n hoofdje boven maar z'n beentjes ook bovenin! Dus hij had me mooi voor de gek gehouden! Een paar dagen voor de bevalling draaide hij zich weer 'goed', dus hoofdje naar beneden. Later is het toch nog weer keizersnede geworden, maar dat kwam door iets anders.
Hi Farfan, Durf ik ook niet te zeggen of je kindje al is ingedaald. Zelf merkte ik hier namelijk niets van, ook achteraf gezien niet. Ik voel trouwens wel de hik links onderin, net als jij Ik heb ook niets aan sport gedaan. Beter nog ik ben behoorlijk anti ! Ben jij toevallig ook lang ? Misschien heeft dat er iets mee te maken. Ik ben 1.84 m.
Bij mij kwamen ze er met 34 week zwangerschap achter dat het kind waarschijnelijk in een stuit lag, daarvoor nooit wat anders gehoord, alles was altijd goed. Met 35 week een echo gekregen en idd een stuit..kontje in het bekken en beentjes de lucht in... Draaipoging is mislukt, daarna stuitbevalling gehad en tijdens de weeen bleken ineens de voetjes beneden te liggen, kindje zat in kleermakerszit zeg maar, daarbij was het stuitje ook nog niet goed ingedaald dus met 7cm ontsluiting alsnog een keiozersnede gehad...Al met al geen spijt gehad van geen enkele beslissing
Omdat ons meisje nogal klein was (zelfs op het eind) werden er tweewekelijks groeiecho's gemaakt. De arts-assistenten konden tot 40 weken nog niet voelen hoe ze lag, en zo ontzettend klein was ze nou ook weer niet, en ik ben van mezelf niet erg dik. Dus ik zou me er maar geen zorgen over maken. Misschien dat je over twee of drie weken kan vragen om een echo. Nu is de kans heel erg groot dat stel dat je kindje in een stuit ligt, nog gaat draaien.
Ja, ik voelde de ene keer de beentjes boven, dan weer onder, blijkt ze nogal krachtige armpjes te hebben... Ze lag gewoon goed na 36 weken, tja later ook een keizersnee, ook om andere redenen, maar dat heb je niet in de hand.
kom net bij de VK vandaan , en ze had gekeken hoe de kleine ligt en het lag aan de linkerkant met het kontje naar boven en in een bocht zo met haar hoofdje (een beetje) in de bekken..! de vorige keer toen ik bij de VK was lag het heeeeeel anders.. nog dwars in mijn buik met het hoofdje rechts... haha , dat vondt ik wel grappig .. !
onze kleine is net voor de 35 weken gedraaid, we hadden een afspraak met de VK en als de kleine niet gedraaid zou zijn zou de week erop geprobeerd worden om handmatig te draaien... gelukkig was dit niet nodig en lag de kleine goed hoop dat jouw kleine hetzelfde doet!
Hoi Melloncollie, Ik ben ook aardig anti-sport Dus daar ligt het niet aan. ik ben wel redelijk lang (1.78) Dus misschien ligt het idd daar aan. Morgen moet ik naar de vk dus wel een beetje spannend hoor, want ik ben heel erg benieuwd of die ondeugd goed ligt Liefs Farfan