Hoi meiden Heb even een vraagje Mitchell krijgt medicatie voor zijn reflux Nu kreeg ik het idee dat het niet meer goed werkte Hij kreeg weer last van oprispingen, spugen enzo Dus heb ik de KA gebeld Moest de dosis verhogen. Maar nu had ik gevraagd aan haar of er een ander middel is, want Mitchell krijgt dit middel bijna niet weg, zo vies dat het is Maar volgens haar is er niks anders Nu ben ik even benieuwd wat jullie krijgen voor jullie kindje met Reflux?
Wij hebben zantac, is niet tegen het spugen, maar remt het maagzuur zodat je kleine geen last heeft van pijn door het zuur. En Johannesbroodpitmeel tegen het spugen.
Mitchell vind zantac echt helemaal niks Ik las ook ergens anders dat iemand een ander middel had Krijgt jou kindje de zantac goed weg? Wij gebruiken idd ook jhbpm tegen het spugen. En motilium voor de misselijkheid
wij hadden eerst zantac,alleen hielpt dat maar 2 dagen ofzo daarna hielp het niet meer. nu hebben wij al 4 maanden nexium (zakjes van 10 mg) dit moeten we trouwens vanaf vandaag afbouwen..
hier zantac en losec gehad maar maakte het allebei veel erger dan hij het al had,, gelukkig heb ik het kunnen oplossen met 9 a 10 schep nutriton door de fles heen ( flessen van 180/6 met 9 soms 10 schep nutriton ) Liefsz 8)
Mijn zoontje kreeg toen ook Losec en ik had Nutriton om zijn melk dikker te maken. Werkte hier prima.
Batuhan heeft al vanaf het begin last van ernstie reflux. Het is ook niet verminderd. Hij heeft bijv nog nooit ''vloeibaar'' water op alles wordt verdikt met 9 volle schepjes nutriton. Hij verkleurd er helemaal van en krijgt saturatie dalingen. Ik hoop dat het nog over gaat anders moet hij misschien geopereerd worden. Maar wij hebben dus heel wat gehad Je hebt Motillium vloeibaar Zantac vloeibaar (daar zitten wij nu wqeer op omdat hij te lang hooggedoseerd nexium heeft gebruikt) Ik vind dat het niet werkt. Losec tabletjes oplossen in water Nexium (willen ze het liefst nit onder het jaar geven) Batuhan kreeg 30!mg nexium per dag maar omdat hij te lang een te hoge dosering heeft gebruikt is het gestopt. Eryctromicine (is eigenlijk een AB kuur maar na overleg met de gastroloog en een andere dosering als een AB kuur (lager gedoseerd) krijgt hij het nu 4x per dag naast zijn andere medicijnen.
Hoeveel zakjes krijgt jou kindje op een dag en mag ik vragen wat hij/zij (sorry heb niet naar je banner gekeken weegt.) Want ik vind dat Nexium echt het beste werkte ok niet optimaal maar meer als zantac motillium en losec. Caruli Batuhan vindt Zantac ook vreselijk!
Anaïs heeft eerst losec gehad maar dat spuugde ze er zo weer uit. Toen heb ik Nexium gekregen en daar nooit problemen mee gehad. De eerste maanden kreeg ze 2 x per dag 10mg en vanaf een maand of 8 zijn we dat gaan afbouwen naar 1 x per dag. Nu al een tijdje zonder(week of 6 denk ik) maar zie d'r nog regelmatig wegslikken, of spugen. Maar ze lijkt er geen last van te hebben én ze ruikt niet meer zuur uit d'r giecheltje Sterkte meid!
Nexium en Losec is beide omeprazol als ik het goed heb. Beide dus dezelfde werking in een andere vorm en van een andere fabrikant. Losec werkte, buiten het vervelende toedienen, super hier. Afbouwen ging hier pas vanaf 14 maanden. Veel schepjes zoals Humbley heb ik ook gedaan maar werd me daarna verboden door de kinderarts. Schadelijk voor de maag en belemmerd de opname van o.a. ijzer en vit. D. De maximum dosering zou ik dan ook niet overschrijden. Losec/Nexium hielp hier pas na drie weken... Zantac heeft hier nooit gewerkt. Bij wijze van afbouwen heb ik gevraagd of ik over kon naar Zantac toen en dat maakte de boel alleen maar erger. Toen nog paar maanden aan de losec geweest en met 14 maanden ging het gewoon goed zonder. Nu zie ik niks meer van zijn reflux.
@nikita; is dat zo? haha raar hier heeft het de ka juist aangeraden omdat de medicijnen niet werkte,, inmiddels heeft hij nog maar 2 a 3 schepjes erdoor,, Liefsz 8)
Hier omeprazol. Eerst 2x daags 1 ampul. Deze moest ik open maken en de bolletjes op zijn tong strooien, daarna vlug fles erin. Nu nog maar 1x daags. En volledige friso comfort.
ik lees dat veel meiden dus losec of nexium gebruiken stom dat mijn kinderarts dan zegt dat er niks anders is dan zantac en dat ik maar voor moet zorgen dat mitchell alles binnenkrijgt maar echt lekker spul is het niet mitchell krijgt 6 scheppen nutriton door zijn fles volgens de kinderarts meer als voldoende maar de fles is nog steeds vrij dun.. de voeding die hij heeft is een heel stuk wateriger als nutrilon vandaar dat ik dan zoveel schepjes moet doen maar meer mocht ik niet van de kinderarts misschien als hij 1 schepje of 2 meer krijgt dat het spugen enzo dan ook al minder word maar goed ik kijk het nog even aan met de zantac en over 3 weken bij de kinderarts toch nog maar eens navragen of hij echt niks anders mag.. thanks voor jullie antwoorden meiden
Marin heeft toen ze 6 weekjes was losec gehad. maar daar werd het drama alleen maar erger van! Ze kon er niet tegen??? Ze heeft nu sinds 2 weken nexium.....Nou super! Weet niet wat me overkomt!
Hier ook Nexium in combinatie met Friso Comfort voeding (is echt heel dik van zichzelf). Werkt echt prima. Wat raar dat jouw KA andere medicijnen niet kent, laat hem maar zich inlezen zou ik zeggen! Hoe moet je Zantac indienen (is het vloeibaar of niet, ken het verder niet). Nexium wordt bijv. aangemaakt als een papje, en wordt dan obv het gewicht van het kindje een bepaalde aantal mg toegediend. Bij de apotheek hebben ze ons geadviseerd om het met een spuitje in de wang te spuiten, maar dat werkt echt niet, was vreselijk. Wij hebben toen een medicijnenflesje van Nubby gekocht, is echt een ideaal ding. Mijn kinderen drinken nu Nexium zelf uit dat flesje en vinden het heerlijk. Welke voeding gebruik jij trouwens dat het zo dun is? En is er een bepaalde reden dat je niet over kunt op dikkere voeding?
Onze dochter kreeg Motilium en Zantac. Motilium was nooit een probleem, vond ze errug lekker..Maar de Zantac was de eerste 2 weken een ramp om te geven, daarna was het geen probleem meer. Gewenning, denk ik.
Caruli, Zantac is heel heftig, moet je er maar eens aan ruiken... ons mannetje werd echt niet goed als hij het kreeg. Eerst met het spuitje, dat werkte niet, daarna deed ik het in het puntje van de flesspeen, dan kon hij het 'opdrinken'. Zodra hij het binnenkreeg ging hij heel hard 'in de lucht slikken', weet niet goed hoe ik 't uit moet leggen. Maar hij vond het vreselijk! Wij gingen over op nexium nadat zantac niet afdoende bleek en losec in onze ogen zeer babyonvriendelijk was. (hoe slikt een baby van 11 weken in godsnaam korreltjes door?). Vanaf het begin (2 wk) kreeg hij motilium. Na ruim 7 maanden ging het een stuk beter en konden we langzaam gaan afbouwen. Hij gebruikt nu niets meer en doet het heel goed! sterkte Amber