Hyperventilatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missouri, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal....ik heb sinds gister last van hyperventilatie:("ik heb alles al geprobeerd maar niks helpt!!ik had het aardig onder controle want ben daar jammergenoeg bekend mee,maar nu krijg ik het moeilijk onder controle.....het gevoel is niet lekker kunnen doorademen,naar lucht happen ..en benauwt!!herkent iemand dit en hebben jullie tips...ik ben 17weken zwanger nu

2. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Jaren last van gehad, stress gerelateerd.. Heb je er last van sinds de zwangerschap of daarvoor al? Nervovit hielp wel eens bij me, is volgens mij homeopathisch, maar weet niet of dat mag tijdens de zwangerschap. En of het aan het middel lag dat het hielp weet ik ook niet, maar soms zit het gewoon tussen je oren en kan dat iets 'verlichten'..

3. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ben was er voor mijn zwangerschap bekend mee...maar het is heel lang weggebleven...maar nu heb ik het constant sinds gister!ik ben wel een beetje moe!slecht geslapen de laatste dagen misschien is dat het ik weet het niet!!zo klote dit

4. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Herken het wel, ook lang geen last gehad en vorige week m'n vriend nog instructies gegeven wat hij moet als ik een aanval krijg.. Ikzelf wijt het aan de stress en zorgen die gepaard gaan met de zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken. Je leven veranderd drastisch en (on)bewust speelt dat dagelijks in je hoofd. Dus is de enige tip die ik je kan geven, en het klinkt wat zweverig, maar zodra jij 'accepteert' dat er veel dingen zijn waar je je nu druk om kunt maken, dan maak je als het ware ruimte in je hoofd en lichaam om de daarbij horende stress te 'ontvangen'. Net als bij zo'n AA groep haha, als je het erkent dan kan er aan gewerkt worden hihi. Overstijg die druk van je longen als het ware. Ach, ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel ;) mits het een medisch gerelateerd symptoom is he! Maar hyperventilatie is vaker stressgerelateerd, vandaar die tip..

5. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ging zo goed...voelde me zo goed!!nu even niet..ik vind je tip heel goed en het zet me aan het denken om niet teveel te denken indd;).....ik ga vnd maar eens vroeg slapen,en accepteer het maar dat ik nou eens geen grip heb

6. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Even langs je huisarts voor een verwijzing voor logopedie. En als de wiedeweerga een afspraak maken met een logopedist!

7. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb het ook gehad tijdens de zwangerschap was combi spanning, drukkende baarmoeder nu tegen het eind zo op m'n middenrif en longen waardoor kortademig...
    Hopenlijk ben je er snel vanaf

8. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Deze snap ik niet?

9. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga in iedergeval op yoga!hoop dat het helpt...van de spanning ben ik niet bewust.....

10. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    He wat rot zeg. Ik heb er ook chronisch last van gehad, en eigenlijk sinds ik zwanger ben... is het weg!

Ademhalingsoefeningen, rustig blijven en vooral niet te veel doen, denk dat het warme weer het ook wat lastiger maakt nu?

11. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan nu niet genieten van mijn zwangerschap!!ik baal echt!!

12. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Voor hyperventelatie klachten moet je bij een logopedist zijn. Zelf aanrommelen met ademhalindoefeningen is af te raden omdat je daar makkelijk meer schade mee aanricht dan goed mee.

En dit hoort in het vakgebied van de logopedist....

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Als het echt icm stress is kan je ook een verwijzing naar een psycholoog vragen...niets raars aan...vaak komt het door stress...malen in je hoofd...je zorgen maken waardoor je onbewust hoog gaat ademen...door je borst dus...en je moet juist door je buik ademen..
    Het is ook niet gek...zwanger zijn en een kind krijgen is ook niet niks en er komt heel wat bij kijken wat voor sommigen ook stress en spanning met zich mee kan brengen. Psych leert je daar mee omgaan en leert je ook te ontspannen. Succes!

14. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ik heb er juist naar mijn zwangerschap last van gekregen er word gezegd door de stress en de hormoon huishouding

15. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Yoga lijkt me een erg goed plan. Buikademhaling en/of adem tellen kan ervoor zorgen dat je niet gaat hyperventileren :)

16. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de goede tips!!het zal allemaal helemaal onbewust zijn!ik ben vandaag gaan zoeken naar zwangerschapsyoga,maar tis nu vakantieperiode!de meeste yogascholen gaan pas weer open in september!!balen dit weer!!

Deel Deze Pagina