Hallo , Zodra ik zwanger was van de eerste begon bij mij de hik ( even ter duidelijkheid , bij mijzelf) ik heb die zwangerschap dagelijks minimaal 2 x de hik gehad . Vk had hier nog nooit van gehoord en zei zal wel toeval zijn! dochter was geboren en de hik was meteen over ! Bij de tweede kwam de hik weer opzetten , ik wist toen nog niet dat ik zwanger was ( was aan de pil ) en de hik is een van de redenen dat ik toen toch maar ben gaan testen en ja hoor! Ook deze zwangerschap is de hik dagelijks aanwezig geweest. Nu zwanger van de 3e en het is weer elke dag feest .. Herkend iemand dit toevallig ? Je hoort altijd iedereen over dat de baby de hik heeft , maar ik kan er niks over vinden dat andere moeders dat ook hebben.. Ben ik dan echt zo raar ? Haha Ik ben benieuwd !
Bij de eerste vreselijk de hik gehad. Ik hik ook heel raar en toen had ik plots mijn borstbeen gekneusd. Het is ook eerder een hikkende gil die er uit komt haha heel moeilijk uit te leggen. Dit keer ben ik gelukkig hij vrij
Ik heb het ook gehad maar nu bedenk ik me ineens dat t al een tijdje weg is. 1 en 2e semester had ik ook vaak de hik ! En een kennis van me herkende t ook !
Ik heb ook regelmatig de hik! Vannochtend nog Maar ik moet zeggen 2x per dag, iedere dag dat is wel heel veel! Ik denk dat het komt omdat je darmen omhoog gaan en alle organen een beetje tegen je middenrif gaan drukken. De hik wordt namelijk veroorzaakt door je middenrif Ik heb wel een tip tegen de hik. Het helpt als je je concentreert op iets, dus bijvoorbeeld door een rekensom op te lossen. Maar wat bij mij ook goed helpt is een fles of glas water pakken en daar 15 kleine slokjes uit nemen. Omdat je telt, concentreer je je op iets anders dan de hik en dat zorgt ervoor dat het stopt. Ik weet natuurlijk niet of het helpt als je zo vaak de hik hebt
Haha , ik heb helaas alle trucjes tevergeefs al meerdere malen geprobeerd ! Maar toch bedankt voor je reactie . Soms is het best vermoeiend , zeker als hij 5/6 x op een dag terugkomt .. Maarja .. Gelukkig weet ik dat het over is zodra ik bevallen ben ! Dus nog ff 10/11 weekjes volhouden
Hahaha wat grappig ik heb dat ook! Sinds week 25 geloof ik.. Baby heeft trouwens minstens drie keer per dag vijf minuten de hik..