hoi hoi kom even klagen hier. ik ben sinds 3 nov op verlof, en nu heeft me uitzendburo ook pas 3 nov mijn zwangerschap verlof papieren opgestuurd naar het uwv. dus ik dacht even bellen vandaag kijken of ze het al in behandeling hebben genomen, maar mevrouwtje kon nog niks vinden, ze zei dat het 5 tot 7 werkdagen kan duren voordat ze het in behandeling gaan nemen mooi balen, nu blijkt dat mijn uitzendburo het ook digitaal had kunnen doen, en dat heeft ie niet gedaan, dan was het al in behandeling genomen
Fijn, want als ze het in behandeling nemen wil dat zeggen dat ze er nog een aantal weken over doen voor ze gaan uitkeren! (hier heb ik helaas ervaring mee)
oke ik kan dus in iedergeval rekenen dat ik een paar weken moet wachten op me geld :x . waarom zijn ze altijd zo traag in die dingen, ik weet wel dat er veel mensen zijn die ze moeten helpen, maar meer personeel in nemen ofzo.
Nee.. dat is niet waar. De werkgevers moeten twee weken voor aanvang van het zwangerschapsverlof een uitkering aanvragen. Jouw werkgever heeft dat niet gedaan en is dus nalatig. Die twee weken heeft het UWV nodig om de uitkering te berekenen over te gaan tot uitbetaling. Het gaat allemaal best wel snel. Jouw werkgever is de enige die hier fout zit. Zij hebben te laat een melding gemaakt en daar ben jij nu de pineut van. Hopelijk werken ze bij het UWV snel door met jouw aanvraag. Maar ik denk dat het niet heel lang hoeft te duren hoor Veel succes! Josien