vreemde tandarts

Discussion in 'De lounge' started by bosi333, Sep 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik kom net met mijn vriend bij de nieuwe tandarts vandaan. We zijn verhuisd en moesten die dus ook veranderen.

Ik vond het helemaal niet een leuke praktijk en tandarts. Ik vind het een beetje een ouderwetse praktijk en volgens mij kon de tandarts niet eens echt goed nederlands. Misschien let ik wel teveel op dingen,...

Ineens hadden we allemaal gaatjes en moesten mijn verstandskiezen er toch maar uit. Terwijl mijn oude tandarts daar helemaal niks in zag. Er werd ook geen foto gemaakt, niks......

Nu heb ik wel een vervolg afspraak voor mijn vriend gemaakt, maar ik twijfel of we wel willen blijven. Nou ja, ik denk, nu ik dit zo schrijf dat we maar niet moeten blijven. Ik vind het een rot situatie. :cry:

Moeten we nu die andere afspraak ook betalen?

Ben ik nou zo raar???help!!!!! :confused:

2. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    als je ruim vantevoren afzegd hoef je die geplande
    afspraak niet te betalen.

als je je niet prettig voelt bij je tandarts kan ik alleen maar zeggen:
    Zoek een andere tandarts!!!

ik zelf heb veels te lang bij een tandarts gezeten bij wie ik me totaal niet prettig voelde.
    nu heb ik een andere geweldige tandarts en heb
    spijt dat ik niet veel eerder ben weggegaan!!!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    je bent niet raar hoor.
    Ik zou ook weggaan!!

Je bedoelt of je de vervolgafspraak ook moet betalen??
    Niet als je op tijd afzegd. Dan hoef je niet te betalen ;)

Gewoon lekker een andere tandarts zoeken. :) ;)
    Vertrouw op je gevoel !!!!!

4. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Als je jarenlang aan een tandarts gewend bent, dan is het altijd raar om naar een ander te gaan. Ik heb het ook meegemaakt toen ik verhuisde: Mijn oude tandarts was een rustige, bedachtzame en zachtzinnige man van mijn ouders leeftijd, en ineens moest ik wennen aan een pittige Surinaamse dertiger die gezellig boven mijn wijd opengesperde mond zat te roddelen met haar assistente. Ik kwam van een ruime, cleane eenmanspraktijk, maar hier zitten drie tandartsen in een pand dat maar half zo groot is. En toen mijn nieuwe tandarts ook nog eens vaststelde dat mijn kiezen onder de vullingen van mijn oude tandarts aan het rotten waren geslagen... Bah!

Uiteindelijk ben ik blij met wat ze voor me gedaan heeft (ik geloof absoluut dat ze mijn kiezen gered heeft), maar ik schrok heel erg van haar doortastende aanpak. Dat ik erg bang ben voor de tandarts, omdat ik hele gevoelige tanden heb, speelde daar vast een rol in.

Wat ik maar wil zeggen is dit: Je nieuwe tandarts kan best gelijk hebben. Misschien was je oude tandarts wel te voorzichtig, waardoor je gebit een beetje verwaarloosd is geraakt. Maar goed, als je je niet prettig voelt in die praktijk, dan zou ik gewoon naar een andere zoeken als ik jou was. Afspraak afbellen (dat kan gewoon, als je het maar op tijd doet) en de Gouden Gids erbij pakken. Bijna iedereen is zenuwachtig voor de tandarts (je voelt je zo weerloos met je mond wijd open, hè), dus het is van belang dat je je op je gemak voelt en dat je vertrouwen hebt in je tandarts. Voel je dat niet, dan zou ik lekker verder zoeken.

Belle, vindt jou helemaal niet raar. :D

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    bedankt voor de verhelderende reacties. :)

Het huilen stond me net nader dan het lachen, :cry:
    Ik trek het me zo erg aan, ik voel me dan gewoon een zeur etc... ( hormonen denk ik)

Ik ga straks een andere tandarts zoeken en morgen de afspraak afzeggen. Die is op 13 september. Dat is toch niet te laat??

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik schreef tegelijk met jou belle,

Ja dat is ook juist mijn twijfel. Misschien heeft hij gelijk. Maar misschien ook niet.

Mijn oude tandarts was een hele moderne met veel snufjes etc... Ik Had hem al bijna 10 jaar. Misschien blijf ik daar en ga ik gewoon op en neer naar mijn oude woonplaats.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn vriend heeft een aantal jaren geleden hetzelfde gehad. Toen hij hier kwam wonen ging hij met zijn ouders naar een nieuwe tandarts. Hij had nooit gaatjes. Die man heeft eerst al zijn ondertanden en de afspraak daarna al zijn boventanden geboord. Zijn ouders geloofde hem niet, dat er iets niet goed zat, en zeiden dat hij niet goed gepoetst had dan. Toen ging zijn vader en daar wilde hij ook alles gaan boren. Ze zijn toen naar een andere tandarts gegaan.

Die tandarts constateerde dat de tandarts die alle vullingen had gezet, dit ook nog eens heel slecht had gedaan. Ze zaten schots en scheef en met gaatjes ertussen.

Zo heeft mijn vriend dus voor niks een mond vol vullingen, terwijl hij helemaal geen gaatjes had :(

Als je het niet vertrouwd, zou ik zeker naar een andere tandarts gaan. Ik ben zelf ook een keer overgestapt en ik vond het niks. Ik ben daar dan ook maar 1 keer geweest. Nu zitten we bij een hele fijne tandarts.

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Als ik jou was zou ik gelijk vertrekken daar! Afspraak afbellen en dan hoef je volgens mij niet te betalen.

Bij mij is het exact zo gegaan met mijn nieuwe tandarts. Net als jij ineens moesten mijn verstandkiezen eruit en dat zou zij wel even doen. Ik heb toen gzegd dat ik dat liever bij een kaakchirurg wilde. Dat is ook gebeurd. Bij de eerste keer kwam ze ook gelijk met een gaatje. Ging ze mijn hele kies uitboren (was echt lang bezig) en maar moeilijk doen. Zegt ze doodleuk aan het einde ja dit gaat zo niet lang houden, laten we gelijk maar een afspraak maken voor het plaatsen van een kroon over die kies.

Ik ben daar dus weggegaan want volgens mij wilde zij alleen maar verdienen aan mij (ik was toen particulier verzekerd, krijgen ze meer centjes). Die kies die ze toen gevuld had ziet er trouewns nog goed uit, niks kroon nodig volgens mijn nieuwe tandarts..hoe bedoel je belachelijk!!

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Daar ben ik dus ook bang voor zoals jullie omschrijven. Ik heb dus eigenlijk nooit iets gehad met mijn gebit. Ik ben vorige keer netjes geweest en weer was alles ok. Nu ineens twee gaatjes( ik heb nog maar 1 gaatje in mijn gebit gehad, ooit!!!) :confused:

Ja ik ga altijd wel naar de mondhygienist, om schoon te maken etc... Maar iedereen wil denk ik wel dat het weer even lekker wordt schoongemaakt.

Mijn vriend is bij de marine tandarts altijd geweest, en ik kan me niet voorstellen dat ze daar zijn gebit hebben verwaardeloost.

Ik ga straks toch even kijken bij een ander.

Ik heb er toch een rot gevoel bij.

10. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    gewoon een beetje informeren meid of er niet een andere tandarts bij je in de buurt zit waar je terecht zou kunnen..

tandarts trekt over het algemeen alleen maar je verstandskiezen als je er daadwerkelijk last van hebt of gaat krijgen...ik ben 34 en heb er nog 1 zitten de rest zijn verwijderd omdat ik er last van had, dus het is echt niet zo dat ze ze automatisch maar allemaal gelijk verwijderen hoor, zolang je verstandskies de rest niet weg drukt en je er geen last van hebt, lekker laten zitten...

en als je je niet lekker voelt bij een tandarts (of ha of wat dan ook) dat je het idee hebt dat het niet helemaal klikt, staat het je gewoon vrij om een ander te zoeken...elk nieuw begin is altijd even wennen dat had ik ook met deze ha omdat die van ons met pensioen ging en nu zou ik geen ander meer willen maar goed je moet datgene doen waar jij en je vriend je goed bij voelen....

succes

Share This Page